Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

99 kabels en 1 daarvan is de ADSL aansluiting, help!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Tof dat jullie de moeite nemen om dit bericht te lezen.

Er is een probleem met mijn nieuwe ADSL aansluiting
en ik hoop dat jullie weten, wat ik het beste kan doen.

Ik las op tweakers.net een opmerking dat als je alleen ADSL hebt
met VOIP, dat er dan géén spanning op de twee aders staan.

Oei!!

Ik zit tijdelijk in een groot kantoorpand en heb twee weken een internet
aansluiting via tele2 en heb een dhz pakket ontvangen.

Eén probleem:

Er lopen wel 99 kabels en ik heb overal gemeten!

Nu blijkt dus dat als je alleen adsl hebt, dat je geen spanning kunt meten!

Hoe kom ik er dan ooit achter waar het signaal vandaan komt???

Tot overmaat van ramp is er nergens een ISRA punt te vinden.

Als ik bij tele2 een monteur bestel, dan moet ik 69 euro incl btw betalen

En dannoch weet ik niet of ik ook nog eens voor de kosten moet opdraaien,
omdat er geen isra punt is!

Het enige wat ik nu nog kan verzinnen is dat ik het adsl modem overal aanhang
en kijk of deze verbinding kan maken.

Dit schijnt soms tien minuten te kunnen duren!

Nou dan ben je wel even bezig!

Ook las ik ergens, dat als je geen telefoon neemt, dat ADSL niet op de rode en blauwe
draad wordt aangesloten, maar op de witte en de oranje draad!

Wat raden jullie mij aan?

Ik weet het even niet meer ...

Alvast bedankt voor jullie reply!
------

Update 30 dec 2011

Tele 2 heeft teruggebeld, dhr Kxxxx Hxxxxx

Keurig te woord gestaan, en track en trace nr gekregen mbt de verzending van het modem

Omdat het mij ondanks alle tips van Doka en ReCreator niet is gelukt om een signaal te krijgen
noch in zwaartepunt kast 1, noch in Zwaartepunt kast 2 - op aderpaar 5 - stuurt tele2 een
monteur langs.

Nadat de monteur langs is geweest word ik nog een keer gebeld.

Als het écht zo gaat zoals mij is verteld, dan lijkt het erop dat Tele2 dit keurig gaat oplossen.

Het heeft even geduurd, maar ik zou dit écht netjes vinden, officieel is het een doe het zelf pakket
zonder installateur.

Uiteraard is het mijn eer te na, dat ik het niet zélf heb kunnen oplossen, maar ja het is niet anders
en als ik op alle paren 5 het modem heb aangesloten en geen verbinding krijg, dan houdt het op.

Het zou zelfs kunnen dat de verbinding niet werkt met het Speedtouch modem dat ik heb
en dat het pas werkt als ik het tele2 modem heb, alleen is dat er nog niet terwijl er al wel 2 weken
verbinding zou moeten zijn.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2012 14:13 ]

• bakakaizoku
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:43
Tele2 bellen en vragen om een KPN monteur om te testen en labelen.

rm -rf ~/.signature

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-11 11:14
mattttt schreef op maandag 26 december 2011 @ 23:58:
[...]

Tele2 bellen en vragen om een KPN monteur om te testen en labelen.
Komen alle aders bij elkaar uit?
gewoon zoveel keer mogelijk de logische kleuren aan elkaar binden en doorverbinden naar adsl poort :P
Maar KPN monteur is makkelijker. die zet zijn tracert gewoon even in de straatverdeler erop en gaat bij jouw even rondje piepen met ze tracert

[ Voor 17% gewijzigd door SmoothTweaker op 27-12-2011 00:02 ]

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:38

Osxy

Holy crap on a cracker

Voor zover ik weet is KPN verplicht een werkend ISRA punt op te leveren dus ik zou het zo proberen.

Offtopic, eerste gedachte bij titel: I've got 99 cable but the bitch ain't one

[ Voor 8% gewijzigd door Osxy op 27-12-2011 00:12 ]

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

SmoothTweaker schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 00:01:
[...]

Komen alle aders bij elkaar uit?
gewoon zoveel keer mogelijk de logische kleuren aan elkaar binden en doorverbinden naar adsl poort :P
Maar KPN monteur is makkelijker. die zet zijn tracert gewoon even in de straatverdeler erop en gaat bij jouw even rondje piepen met ze tracert
Ah man dat geeneens, die belt de centrale en vraagt of ze een piep op de lijn zetten. bijzonder praktisch moet ik zeggen.

Iperf

• dokasensai
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-03 16:19
Een ISRA Punt is altijd in een pand aanwezig. alleen kunnen op verschillende punten zijn. meestal is het in de meter kast of zo´n kort mogelijke punt van binnen kost in het pand.

bij Tele2 kan je het ader paar opvragen zodat je weet waar je dsl moet aansluiten

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor jullie replies

En dat zo snel al!

@dokasensai

Hoe bedoelt u "aderpaar opvragen" ??

Er zit een KPN kast waarop staat Zwaartepunt
en daar komen heel veel aderparen uit

Deze zijn niet gelabeld

Vandaar mijn vraag: "Wat bedoelt u met aderpaar opvragen" ??

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:03
Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 00:42:
Dank voor jullie replies

En dat zo snel al!

@dokasensai

Hoe bedoelt u "aderpaar opvragen" ??

Er zit een KPN kast waarop staat Zwaartepunt
en daar komen heel veel aderparen uit

Deze zijn niet gelabeld

Vandaar mijn vraag: "Wat bedoelt u met aderpaar opvragen" ??
nou welke kabels van jou zijn ;)

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Verwijderd

Topicstarter
Sorry ik vat het niet

Stel tele2 zegt: de aansluiting zit inderdaad in de "zwaartepunt kast"

Dan weet ik nog niets omdat er een hele kabelboom uit de kast hangt

• dokasensai
Afbeeldingslocatie: http://img706.imageshack.us/img706/6218/isra.jpg

als het goed iets moet je zo iets hebben hangen waarschijnlijk helemaal vol of zelfs groter meer van deze panelen.

als je het plaatje goed bekijkt zie je aan de linker kant nummer 1 t/m 10 staan dat staat voor ader paar 1 t/m 10

Bij Tele 2 kan je navragen op welk ader paar ze de verbinding opgeleverd hebben. op dat nummer kan je je dsl aansluiten

als jij mij je postcode en huisnummer en eventuele toevoegingen stuurt dan kan ik waarschijnlijk ook na kijken op welke ze zitten.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

Verwijderd schreef op maandag 26 december 2011 @ 23:49:
Ik ben nieuw hier en wilde eigenlijk een nieuw topic starten maar ik zie nergens hoe dat moet, sorry!
Dat doe je door op nieuw topic te klikken
Ik las op tweakers.net een opmerking dat als je alleen ADSL hebt
met VOIP, dat er dan géén spanning op de twee aders staan.
Klopt.
Hoe kom ik er dan ooit achter waar het signaal vandaan komt???
Uitproberen of een monteur erbij halen.
Tot overmaat van ramp is er nergens een ISRA punt te vinden.
Je zit in een kantoor pand, en waarschijnlijk herken jij het isra niet als isra punt.
Een tip om te zoeken. De kpn grondkabel die een pand binnenkomt is meestal blauw.
Het isra is hier op aan gesloten. Grote kans dat een bedrijfskant geen klein overzichtelijk isra heeft, maar een grote kast waar al die 99 telefoonlijnen bij samen komen. Ga dus opzoek naar de grondkabel.
Afbeeldingslocatie: http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSdU3QsfBhAlZElsTuXb23moXaW5bt75x1B_jaf6u9NLXJCF7LJiw
Ook las ik ergens, dat als je géén telefoon neemt dat adsl niet op de rode en blauwe
draad wordt aangesloten, maar op de witte en de oranje draad!
Ga niet met de rode/blauwe/oranje/witte kabels in het pand proberen het signaal te vinden. Ga opzoek naar de bron en sluit de boel aan bij het isra.
Wat kan ik volgens jullie het beste doen?
Opzoek naar het isra, kan je die niet vinden of lukt het alsnog niet dan is die 70 euro voor een monteur vrij goedkoop. Hoeveel is je vrije tijd je waard, en hoeveel uur wil jij daarvoor bezig zijn?
Een isra punt hoort er te zijn, waarschijnlijk herken je het ding niet als isra. Is die er niet, dan zorgt kpn er kostenloos voor dat je er een krijgt.

[ Voor 10% gewijzigd door job op 27-12-2011 01:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wow !!!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Dokasensai

Dank voor uw pm!

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2011 12:48 . Reden: bericht verstuurd ]

• Miepermans
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Miepermans

BIEM!

Volgens mij heeft KPN in nederland nogsteeds aansluitPLICHT, Dat wil zeggen, ieder huis wat bij de gemeente bekend is onder een eigen postcode + huisnummer ( en eventueel toevoeging a,b,c, enz... ) moet voorzien zijn/worden van een kpn lijn, als de gebruiker daarom vraagt.

Mocht je inderdaad geen ISRA punt hebben, dan kun je je nog hierop beroepen, Echter kijk een goed rond. Ik heb in mijn leven al wel 5 of 6 verschillende ISRA punten gezien, van een kokervormige einddop met heel klein KPN erop, tot een "110" of LSA Klemmenstrook en zelfs al gewoon een muurplaatje met heel klein KPN erop.

Bij verzamelgebouwen gaan ze soms met simpelere bekabeling het pand in. Ik denk dat je een goede kans hebt dat er toch ergens een aansluiting te vinden is, waar jij op aangesloten kan worden.

Succes!

Verwijderd

Topicstarter
Miepermans schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 12:32:
Volgens mij heeft KPN in nederland nogsteeds aansluitPLICHT, Dat wil zeggen, ieder huis wat bij de gemeente bekend is onder een eigen postcode + huisnummer ( en eventueel toevoeging a,b,c, enz... ) moet voorzien zijn/worden van een kpn lijn, als de gebruiker daarom vraagt.

Mocht je inderdaad geen ISRA punt hebben, dan kun je je nog hierop beroepen, Echter kijk een goed rond. Ik heb in mijn leven al wel 5 of 6 verschillende ISRA punten gezien, van een kokervormige einddop met heel klein KPN erop, tot een "110" of LSA Klemmenstrook en zelfs al gewoon een muurplaatje met heel klein KPN erop.

Bij verzamelgebouwen gaan ze soms met simpelere bekabeling het pand in. Ik denk dat je een goede kans hebt dat er toch ergens een aansluiting te vinden is, waar jij op aangesloten kan worden.

Succes!
@Miepermans

Het lastige is, dat er door de vorige kantoor"bewoners" het nodige is weggesloopt.

Zelfs een hoofdkabel die van de meterkast naar een "KPN zwaartepuntkast" loopt, is doorgeknipt.

Ik word niet snel moedeloos, maar het scheelt niet veel .....

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2011 12:45 . Reden: het woord "loopt" heb ik toegevoegd ]

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 12:44:
Het lastige is, dat er door de vorige kantoor"bewoners" het nodige is weggesloopt.

Zelfs een hoofdkabel die van de meterkast naar een "KPN zwaartepuntkast" loopt, is doorgeknipt.
Kan je wat foto's van de kast/kabel situatie uploaden, zodat wij kunnen zien of het wel het ISRA aansluitpunt is?

In kantoren kan het ISRA op vreemde plekken afgemonteerd zitten is mijn ervaring, laat anders KPN je ISRA checken en evt. indien nodig opnieuw correct aansluiten. Zoals al eerder is gezegd, hoor je een werkend ISRA-punt te hebben.

Afbeeldingen van gebruikte ISRA punten:
Standaard/Thuis/SOHO 1 tot 2 lijnen/aderparen:
Afbeeldingslocatie: http://helpdesk.kliksafe.nl/images/israpunt_new.jpg

MKB (kantoor) 10 tot 20 lijnen/aderparen:
Afbeeldingslocatie: http://www.robkalmeijer.nl/techniek/telecom/huisinstallaties_analoog/telecom_isra_20_lijnen_b_small.jpg

Grote kantoren (meestal direct in serverruimte afgemonteerd) 100 lijnen/aderparen:
Afbeeldingslocatie: http://www.rijnburcht.nl/Portals/0/WebLogGWS/IMG_3969.jpg

Bij een antiek kantoor wel eens tegengekomen, een metalen kastje aan de wand ergens willekeurig in het pand met daarin tot max. 6 LSA strookjes voor max 60 lijnen/aderparen: (foto van een moderne uitvoering hiervan)
Afbeeldingslocatie: http://img27.imageshack.us/img27/4715/img1709f.jpg

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-11 17:20

Foamy

Fulltime prutser

Miepermans schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 12:32:
Op zich heeft KPN inderdaad aansluitplicht, maar deze geld enkel voor een KPN telefoonlijn. Een ADSL aansluiting van een andere aanbieder zal dus door deze aanbieder zelf geregeld moeten worden.

blub

• bakakaizoku
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:43
Foamy schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 17:05:
[...]

Op zich heeft KPN inderdaad aansluitplicht, maar deze geld enkel voor een KPN telefoonlijn. Een ADSL aansluiting van een andere aanbieder zal dus door deze aanbieder zelf geregeld moeten worden.
KPN heeft geen aansluitplicht meer, er worden immers al huizen opgeleverd zonder KPN isra. Wat KPN wel doet is bij aanvraag van een nieuwe telefoonlijn een ISRA installeren als deze niet aanwezig is. Heb je een andere provider, dan kan/gaat KPN hier kosten voor vragen, en dan is het maar net aan je provider of je het zelf moet betalen of niet.

rm -rf ~/.signature

• Uthog
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-08-2024
KPN heeft tot 2014 leverplicht voor analoge telefonie tenzij er een glas aansluiting in je woning zit.

Je kan Tele2 vragen tot verzoek bij KPN voor labelen.

• dokasensai
KPN kan en moet ook komen labelen allen zitten hier bijna altijd kosten aan verbonden.

Ik heb "ADSLwerktniet" een pm gestuurd met daarbij een lijst van de israpunt met op welk ader paar wat zit.

nu is het aan hem de taak om de israpunt te vinden.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

job schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 01:02:
Ga dus opzoek naar de grondkabel.
[afbeelding]
Voor de volledigheid, in een IS/RA 100 komt niet zo'n kabel uit, maar een dikke grijze.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Topicstarter
[quote]bitshape schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 16:53:
[...]

Kan je wat foto's van de kast/kabel situatie uploaden, zodat wij kunnen zien of het wel het ISRA aansluitpunt is?
---------------------------
Bedankt voor de foto's

Er zitten twee kasten "zwaartepunt" en die zien er zo uit als type "MKB (kantoor) 10 tot 20 lijnen/aderparen:"
met daarin 3 strips van ieder 10 aderparen.

De linker twee strips zijn met de dikke kabel verbonden

De rechter strip is met een aantal 2 of 4 aderige kabeltjes verbonden

Zowel volgens Dokasensai als volgens ReCreator zou de adsl op paar nr 5 moeten zitten

En de informatie die ik heb mogen ontvangen was erg uitgebreid, dus daar ligt het niet aan!

De nummers die ik heb kunnen vinden zijn oude nummers die niet meer werken

En de tweede "zwaartepunt" kast heeft ook heel wat kabels

Morgen ga ik nog een laatste poging wagen

Ten einde raad, bel ik morgen dan maar tele2 om toch maar een kpn monteur te sturen
om te labelen.

Ik heb 35 min moeten wachten aan de telefoon bij tele2 en desondanks kreeg ik niet
te horen waar de aansluiting zit

Alleen dat het een blauw en een rood aderpaar zou moeten zijn

Na 35 min kreeg ik te horen van Cxxxxxx dat in het systeem van KPN
niet te zien zou zijn, op welk aderpaar de aansluiting zit

Met adsl locatie:

001 / b / kant / kantoor
002 / b / kant / kantoor

Vervolgens vroeg ik: "Welk aderpaar moet ik hebben?"

De rode en de blauwe, kreeg ik als antwoord

Vervolgens vroeg ik: "welke?" want ik zie 3 x 10 aderparen?

Meneer meer dan dat kan ik niet zien, kreeg ik als antwoord:

001 / b / kant / kantoor
002 / b / kant / kantoor

Ook kreeg ik tegenstrijdige informatie mbt de kosten:

U zegt: goedemorgen
I zegt:Goedendag, klopt het dat ik met dhr of mevr xx xxx xxxx chat?
U zegt:ja dat klopt
I zegt:Waarmee kan ik u van dienst zijn?
U zegt:Ik heb sinds 15 dec een aansluiting
U zegt:graag zou ik weten welk aderpaar ik moet hebben
U zegt:Zou u mij dit willen laten weten?
U zegt:Omdat het om ADSL gaat met VOIP kun je dat NIET meten!
I zegt: Dat klopt.
I zegt:Meestal komt het op adrepaar rood/blauw terecht. Ik kan via de chat niet nakijken op welk aderpaar het staat. Mogelijk lukt dat telefonisch wel. Het telefoonnummer van de klantenservice is 0900-2411602. Heeft u verder nog vragen?
U zegt:ja
I zegt:Waarmee kan ik u verder nog van dienst zijn?
U zegt:Als ik een monteur bestel wanneer zou hij of zij langs kunnen komen en is het dan ZEKER dat hij of zij de aansluiting in orde maakt?
I zegt:Ik raad u aan om even telefonisch contact op te nemen. Mijn collega's kunnen dan een stappenplan doorlopen en controleren op welk paar er een signaal staat. Mocht het dan niet werken dienen wij de KPN aan te sturen. Een installatiemonteur zal in zo'n geval niet helpen.
U zegt:moet ik er dan voor betalen dat kpn komt?
I zegt:Nee, wij leveren u een dienst en als dat niet werkt dan is het op onze kosten om ervoor te zorgen dat dat opgelost wordt.
U zegt:ok ik ga het nr bellen dat u gegeven heeft
I zegt:Heeft u nog andere vragen?
U zegt:Bedankt voor het antwoord
U zegt:fijne dag nog en fijne jaarwisseling
I zegt:Dan dank ik u voor deze chat en wens ik u verder een hele fijne dag toe.

----------

Vervolgens 0900-2411602 gebeld en kreeg te horen dat ik toch moet betalen want de internet verbinding werkt en het is "mijn schuld" dat ik het ISRA punt niet kan vinden.

Sorry dat dit bericht toch zo lang werd ...

---------

En het bericht werd nóg langer!

Update 30 dec 2011

Tele 2 heeft teruggebeld, dhr Kxxxx Hxxxxx

Keurig te woord gestaan, en track en trace nr gekregen mbt de verzending van het modem.

Omdat het mij ondanks alle tips van Dokasensai en ReCreator niet is gelukt om een signaal te krijgen
noch in zwaartepunt kast 1, noch in zwaartepunt kast 2 - op aderpaar 5 - stuurt tele2 een
monteur langs.

Nadat de monteur langs is geweest word ik nog een keer gebeld.

Als het écht zo gaat zoals mij is verteld, dan lijkt het erop dat Tele2 dit keurig gaat oplossen.

Het heeft even geduurd, maar ik zou dit écht netjes vinden, officieel is het een doe het zelf pakket
zonder installateur.

Uiteraard is het mijn eer te na, dat ik het niet zélf heb kunnen oplossen, maar ja het is niet anders
en als ik op alle paren 5 het modem heb aangesloten en geen verbinding krijg, dan houdt het op.

Het zou zelf kunnen dat de verbinding niet werkt met het Speedtouch modem dat ik heb
en dat het pas werkt als ik het tele2 modem heb, alleen is dat er nog niet terwijl er al wel 2 weken
verbinding zou moeten zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2012 14:17 ]

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 22:32:
Er zitten twee kasten "zwaartepunt" en die zien er zo uit als type "MKB (kantoor) 10 tot 20 lijnen/aderparen:"
met daarin 3 strips van ieder 10 aderparen.

De linker twee strips zijn met de dikke kabel verbonden

De rechter strip is met een aantal 2 of 4 aderige kabeltjes verbonden

Zowel volgens Dokasensai als volgens ReCreator zou de adsl op paar nr 5 moeten zitten

En de informatie die ik heb mogen ontvangen was erg uitgebreid, dus daar ligt het niet aan!

De nummers die ik heb kunnen vinden zijn oude nummers die niet meer werken

En de tweede "zwaartepunt" kast heeft ook heel wat kabels

Morgen ga ik nog een laatste poging wagen
Die info uit de database bij KPN is altijd fijn om bij de hand te hebben bij dit soort klusjes, heb het vaak opgevraagd & gebruikt bij het opschonen van ongebruikte aansluitingen waarvan wel maandelijks een rekening van KPN op de mat valt voor iets wat al lang niet meer in gebruik is...

Dus totaal op die locatie 30 aderparen (of 20 + 10 apart), en dat het afgemonteerd is op aderpaar 5 (is rood/blauw, en klopt want aderpaar 6 is oranje/wit en aderpaar 7 is weer rood/blauw, enz...).

Dat vergemakkelijkt alles, je hebt dan max. 2 mogelijkheden:

1. aansluiting 5 in de linker kast (op het linker LSA strookje)

2. aansluiting 5 in de rechter kast indien het daadwerkelijk op de sticker in het midden "5'" gelabeld is, en niet "25". Maar probeer het eens, niet geschoten = altijd mis.

Succes! d:)b

[ Voor 3% gewijzigd door bitshape op 28-12-2011 02:26 ]

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Verwijderd

Topicstarter
Voor de liefhebbers heb ik wat foto's op wetransfer gezet

De link zet ik zo hieronder

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:56
Als je nou hier gewoon een foto plaats van je "kpn" kabel. Want een 25x 4 ben ik als zijnde kpn kabel zelf nog niet tegen gekomen, Meestal 20x4 of 30, 40 , 50 x40 Maar op die paar aders komt het ook niet aan. Maar als het er wel 100 zijn heb je kans dat het een Norm88 kabel is en die komt dan uit bij je Is/ra punt.

Is het uiteinde van je kabel nu ergens midden in het pand waar bv een serverruimte gestaan zou kunnen hebben?

Verder zag ik je ergens over zwaartepunt kast hebben. Dit zou namelijk een kpn las kast kunnen zijn waar je alleen in mag als KPN monteur zijnde. (vaak ook beveiligd)

Maar ja foto's doen alles ;) Deze kunt je op de volgende manier toevoegen:
code:
1
[img]xxx[/img]

Op de plek van xxx zet je de URL

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Wel, volgens de bronnen hierboven is 't aderpaar vijf. Die ga je een stuk of 6 keer tegenkomen in die doosjes met PTT-sticker erin, en dat is nog te proberen. Pak je dogger (krone tool) en zet achtereenvolgens op alle aderparen 5 (van 10) je dsl modem. Werkt 't niet, ga je niet onder een KPN-monteur uitkomen voor testen en labelen.

[ Voor 6% gewijzigd door CyBeR op 28-12-2011 23:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
"Rammy" was zo vriendelijk om de foto's online te zetten, dus de link
die hier eerst stond kan ik nu weghalen.

Update 31 dec het ziet ernaar uit dat Tele2 alles keurig gaat oplossen!

[ Voor 114% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2011 23:57 ]

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-11 21:54

makje

Professioneel prutser

iets minder bewegende plaatjes en een beetje groter zou fijn zijn?
Maar goed, ik kan er niet met zekerheid uit opmaken dat je bij de isra zit...
Je zei dat je in een groot kantoorpand zit? Dan vermoed ik dat dit een subisra is waarbij iemand een x aantal aders heeft doorgelusd van de echte isra naar een punt wat voor hem/haar (meestal hem) handiger was.
Niet alle aders van de isra hoeven daarmee noodzakelijkerwijs naar jouw plekkie te zijn doorgelegd.

Ik zou nog eens verder zoeken naar de isra, die moet echt met een kabel uit de grond komen en kan op de vreemdste plekken zitten (ik ben hem al eens boven een deur tussen 2 normale kamers tegengekomen :P)

Maar beter nog lijkt mij dit een gevalletje van 69 euro is een koopje!

9800x3d

Verwijderd

Topicstarter
Beste Makje

Als u op de foto's klikt dan worden ze megagroot én staan ze stil

ik wilde jullie het handmatig klikken besparen.

Ja daar heeft u gelijk in dat 69 euro eigenlijk redelijk is

Maar ik word echt gek als de monteur na 5 min het signaal te pakken heeft!!

en dat terwijl ik van Doga en van Recreator zoveel goede tips heb gehad

Maar ja ik ben niet gewend om zoveel kabels na te lopen en ik weet het
nu écht niet meer!

fijne avond

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2011 @ 00:38:
Maar ik word echt gek als de monteur na 5 min het signaal te pakken heeft!!
Dat hoeft niet. Die gasten hebben de kennis en tools om dat soort dingen op te zoeken. Zelfs als 'ie het daadwerkelijke signaal niet kan vinden, kan 'ie iemand in de centrale bellen en 'm op een aderpaar laten zetten dat 'ie wél voor z'n neus heeft.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog wel 1 bonusvraag

Op het laatste plaatje is een kast te zien die zich in de meterkast bevindt

Aan de onderkant is de kabel helemaal doorgeknipt door de vorige huurders.

Dit was niet de aanvoerkabel hoop ik!! zie plaatje dsc_3597 en dsc_3605

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2011 01:06 ]

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Niet waarschijnlijk. KPN levert zover ik weet dat soort kastjes niet en die kabel is er ook niet een die ik herken van KPN. 't lijkt meer op een standaard voor bekabeling van telefooncentrales. Wikipedia: Registered jack

Zoals ik al zei: probeer de aderparen gelabeled '5' die je kunt vinden, en laat anders een monteur komen want als dat niet werkt gaat 't je niet lukken zonder hun hulp.

Als de IS/RA verkloot is kun je wellicht de kosten verhalen op de verkloters.

[ Voor 55% gewijzigd door CyBeR op 29-12-2011 01:25 ]

• ReCreator
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2011 @ 01:01:
Ik heb nog wel 1 bonusvraag

Op het laatste plaatje is een kast te zien die zich in de meterkast bevindt

Aan de onderkant is de kabel helemaal doorgeknipt door de vorige huurders.

Dit was niet de aanvoerkabel hoop ik!! zie plaatje dsc_3597 en dsc_3605
Even hier maar reageren :)

Dat zou inderdaad ook de doorvoerkabel kunnen zijn ja. Er zijn mensen die gewoon zo lomp zijn om dit zo achter te laten. Het is gewoon een erg vervelend geval, waar we vanaf GoT niet gek veel aan kunnen doen. De informatie die we gegeven hebben is de informatie van de KPN ISRA controle, maar als de vorige eigenaar het zo heeft achter gelaten, dan is het heel moeilijk zoeken, zoals ook maar blijkt :-(

Heel lastig dit...

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-11 12:46

RammY

Dát!

Heb ze maar even online gepleurt... werkt iets beter dan die vage host van de TS ;)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/VpcuUrEbnzCzjERXK2SEyLti/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/K3XFklFsCvBFdRaXlnnUSxBj/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/RzVeyS96hp79rA65gWbWr7eQ/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/JBcpfGWIJSQhmSCh1dpOmIs6/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Xzu1rSIiUIOB07Z9DkJ2cTqG/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/JsrETicSHr23gtAemqBVm0Yt/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/k77qSlz8nTry8rfUMFKUV8QR/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/wp4TbS7giUF1MDkAM18ly7e8/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/daPHhDvX9WZpNVZmZIulKZbB/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/DpNLoC4yDABGAmOeTE0ibbJP/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/OL6UxUEJo9C5UUMrfEDIN5cJ/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/xjpi1x1xu5CZiPGsfrZAc2pq/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Xl6ReByyUQa0mcow6EhxnEau/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/xUGBlrS0TyTtYChDW52AK3M5/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/hDdmQP4126eb5M6I8MYuqnB6/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/6uJBo6ESDoCEKRBkgaXKSWOl/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/QwbelNUDXeyvTDSygYP1PSCk/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ftaCIvoPL8222naOYGQcUjyn/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/QlagCPV20UrbpSxmer8BQZb5/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/stDvgxGuUx4AH25tsXiZKPk1/thumb.jpg

Deze advertentieplaats is te huur!

Verwijderd

Topicstarter
Update: Volgens tele2 zou de ADSL verbinding op het eerste aderpaar moeten zitten in de meterkast
op ISRA 001

Update2: Het modem is nog steeds niet binnen

Update3: Let op het verschil tussen "I" en "I-2" !!!

"I-2 van tele2" zegt dat de monteur van KPN op kosten van tele2 langskomt

"I van tele2" zegt dat ik de monteur van KPN zelf moet bellen en dat ze geen monteur kunnen langssturen!

I zegt:Wat kan ik voor u doen?
U zegt:U kunt vier dingen voor mij doen
U zegt:1. Zorgen dat de er een werkende verbinding komt op de xxx te Rotterdam
U zegt:2. Zorgen dat er gelabeld wordt door KPN
U zegt:3. Zorgen dat er door tele2 wordt teruggebeld dat hebben ze gisteren weer beloofd en toen er werd opgebeld en ik opnam werd er gelijk opgehangen
U zegt:4. Svp zorgen dat het modem eindelijk verstuurd wordt en ik hiervan een track en trace code krijg en ik deze per e-mail krijg toegestuurd zoals jullie hebben beloofd
I zegt:1, daar zijn we mee bezig, 2, daar dient u zelf contact over op te nemen met KPN. 3, mijn collega heeft u niet kunnen bereiken.
I zegt:U bent opgeleverd op ISRA001 Meterkast, 1e aderpaar.
I zegt:4, dit staat uit bij het hoofdkantoor en zal zo snel mogelijk worden opgepakt.
U zegt:3. Mijn 06 heb ik bij me en IEDEREEN kan me bereiken
I zegt:Ik ben niet bij het gesprek aanwezig geweest. Ik kan nu alleen vertellen wat er in het systeem staat.
U zegt:En wat betreft het aderpaar, zoals u kunt zien op http://www.xxxxxxxxxxx
U zegt:Wat betreft het labelen: Tele2 zou KPN moeten verzoeken dat te doen
I zegt:Zoals ik u al aangaf, dient u daarover zelf contact op te nemen met KPN.
U zegt:Als ik KPN bel dan krijg ik een rekening en jullie hebben zelf het volgende gezegd:
-------
U zegt:Jullie antwoord daarop is: "

I zegt:Waarmee kan ik u verder nog van dienst zijn? U zegt:Als ik een monteur bestel wanneer zou hij of zij langs kunnen komen en is het dan ZEKER dat hij of zij de aansluiting in orde maakt? Inger zegt:Ik raad u aan om even telefonisch contact op te nemen. Mijn collega's kunnen dan een stappenplan doorlopen en controleren op welk paar er een signaal staat. Mocht het dan niet werken dienen wij de KPN aan te sturen. Een installatiemonteur zal in zo'n geval niet helpen.
U zegt:"U zegt:moet ik er dan voor betalen dat kpn komt? I zegt:Nee, wij leveren u een dienst en als dat niet werkt dan is het op onze kosten om ervoor te zorgen dat dat opgelost wordt. U zegt:ok ik ga het nr bellen dat u gegeven heeft. I-2 zegt:Heeft u nog andere vragen?
----------
I zegt:U kunt in onze algemene voorwaarden terug vinden dat het is.ra punt uw eigen verantwoordelijkheid is.
I zegt:Wij mogen niet aan de lijnen komen en kunnen dit verzoek niet voor u indienen bij KPN.
U zegt:Dus volgens "I-2" zorgen jullie voor een werkende verbinding
U zegt:En volgens "I" u dus, draai ik voor alle kosten op
I zegt:Dat klopt, maar niet als u problemen heeft met het is.ra punt.
U zegt:Voorlopig heb ik problemen dat TELE2 het modem nog steeds niet bij mij thuis heeft afgeleverd
U zegt:En niemand kan me vertellen WANNEER het aankomt
I zegt:Zoals ik u al aangaf, staat dit uit bij het hoofdkantoor en wordt dit zo snel mogelijk opgepakt.
U zegt:Dat heeft u duidelijk gezegd dat het bij jullie "uitstaat" op het hoofdkantoor
U zegt:Maar dat is niet voldoende, ik zou graag willen weten WANNEER het modem komt
I zegt:Ik ga uw klacht escaleren naar een andere afdeling. Deze afdeling zal binnen twee werkdagen contact met u opnemen.
I zegt:Wanneer het modem komt, zou ik u graag vertellen. Dat is tot op heden helaas niet bekend.
U zegt:Sorry dat is mij te vaak beloofd
U zegt:Ik neem alle correspondentie mee en ga vandaag langs bij jullie op kantoor
U zegt:Er zijn grenzen en daar zit tele2 een factor tien overheen
U zegt:geen modem
U zegt:geen behoorlijk isra punt, niets gelabeld
I zegt:Daarom heb ik toestemming gevraagd om uw klacht te escaleren, hetgeen ik nu voor u ga doen.
U zegt:Ik waardeer dat u dat doet, maar IEMAND zou nu moeten zeggen, dit kan zo niet, we stappen in de auto met een modem en gaan het zelf maar regelen
I zegt:U wordt zo snel mogelijk gebeld om uw klacht te verhelepn.
I zegt:Wanneer u geen verdere vragen heeft, wens ik u een fijne dag toe.
Tele2 zegt:Het gesprek met de Live Chat agent is beëindigd. Welkom terug bij de Virtuele Assistent van Tele2. Wij vinden jouw mening zeer belangrijk! Om inzicht te krijgen in jouw tevredenheid en wensen verzoeken wij je deze Vragenlijst in te vullen. Alvast vriendelijk bedankt en tot ziens! Kan ik je nog ergens anders mee van dienst zijn?

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Het is inderdaad een zooitje daar :X , maar probeer het eens zoals in onderstaande afbeelding:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/HyN4fFt4cIXSN2xBfbsCVWwe/medium.jpg

En anders als je er niet uit komt, zoals al vaker is gezegd in het topic:
Laat het door een monteur aansluiten en oplossen! ;)

ps. jij bent huurder, de Eigenaar van het pand zal het IS/RA in orde dienen te maken voor zijn huurders.
Eventuele kosten door een doorgesneden KPN kabel (meterkast > IS/RA001) kan dan door de eigenaar worden verhaalt op de vorige huurder die het in deze toestand :X achter heeft gelaten.

[ Voor 27% gewijzigd door bitshape op 29-12-2011 11:43 ]

• Uthog
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-08-2024
Echter geeft KPN de rekening aan de huidige gebruiker van de lijn en niet aan de eigenaar van het pand, dit is dus iets wat je onderling moet uitvechten KPN zal gewoon jou dus een rekening geven.

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Uthog schreef op donderdag 29 december 2011 @ 11:57:
Echter geeft KPN de rekening aan de huidige gebruiker van de lijn en niet aan de eigenaar van het pand, dit is dus iets wat je onderling moet uitvechten KPN zal gewoon jou dus een rekening geven.
Het verstandigste is om de boel te laten aansluiten, gecoördineerd door Tele2. (De huurder neemt bij deze partij immers een product af!)
Mocht daar uitkomen dat het IS/RA niet werkt door een actie van de vorige huurder, neem dan direct contact op met de verhuurder/eigenaar van het pand en laat het door deze partij in orde maken.
De verhuurder/eigenaar dient dan KPN in te schakelen met een reparatie-opdracht.

[ Voor 4% gewijzigd door bitshape op 29-12-2011 12:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
re: "Het verstandigste is om de boel te laten aansluiten, gecoördineerd door Tele2. (De huurder neemt bij deze partij immers een product af!)"

IK ben het daar helemaal mee eens

Alleen als ik tele2 bel en als ik via de chat vraag hoe tele2 het gaat oplossen dan krijg ik te horen:

I-2 van tele2" zegt dat de monteur van KPN op kosten van tele2 langskomt

"I van tele2" zegt dat ik de monteur van KPN zelf moet bellen en dat Tele2 geen monteur kan langssturen!

Dus tussen wat wenselijk is en wat er in werkelijkheid gebeurt dat zijn - helaas - twee verschillende dingen.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

Jij hebt geen product bij KPN Gekocht. Zelf de monteur van KPN bellen slaat dus nergens op. Als jij een telefoon van HTC met een samsung scherm erin koopt en het scherm gaat stuk, dan ga je ook bij HTC aankloppen en laat je je niet doorverwijzen naar samsung.

KPN gaat je niet helpen, omdat je daar geen klant bent. Tele2 moet dit coördineren. Dat ze KPN inschakelen is natuurlijk prima, maar je hoeft hier zelf kpn nooit voor te moeten bellen. Ook al vindt een of andere jodokus dat op de helpdesk wel.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
JvS schreef op donderdag 29 december 2011 @ 14:56:
Jij hebt geen product bij KPN Gekocht. Zelf de monteur van KPN bellen slaat dus nergens op. Als jij een telefoon van HTC met een samsung scherm erin koopt en het scherm gaat stuk, dan ga je ook bij HTC aankloppen en laat je je niet doorverwijzen naar samsung.

KPN gaat je niet helpen, omdat je daar geen klant bent. Tele2 moet dit coördineren. Dat ze KPN inschakelen is natuurlijk prima, maar je hoeft hier zelf kpn nooit voor te moeten bellen. Ook al vindt een of andere jodokus dat op de helpdesk wel.
"Tele2 moet dit coördineren. Dat ze KPN inschakelen is natuurlijk prima, maar je hoeft hier zelf kpn nooit voor te moeten bellen."

Het lastige is dat er tot nu toe niets gebeurt

Na 11 min + 11 min + 35 min + 25 min bellen en 3 keer chatten en uren zoeken naar het juiste kabeltje
zou ik het toch leuk vinden om én de modem te ontvangen én dat ik van de aansluiting gebruik kan maken.
Sinds 15 december schijn ik een werkzame verbinding te hebben en sinds die tijd betaal ik.

En wat betreft: "Dat ze KPN inschakelen is natuurlijk prima"

Ze bellen helemaal niemand, mij niet, KPN niet en ook niet naar hun eigen TD

Eigenlijk is het mijn eigen fout, ik hoopte voor 6 x 15 euro en daarna 30 euro per maand
internet en bellen te hebben.

Als ik gelijk XS4all genomen had, was het duur geweest 30 euro per maand voor een verbinding van slechts 8 Mbit maar dan was er wel zonder extra kosten een monteur gekomen én had je de volgende dag in ieder geval draadloos internet gehad.

Typisch een geval van verkeerde zuinigheid en dit zeg ik dan even tegen mezelf!

Dacht ik in eerste instantie, echter:

UPDATE: Tele2 compenseert mij netjes voor de belkosten én geeft compenseert mij voor 1 maand
abonnementsgeld én de monteur is zonder extra kosten gestuurd. Het heeft even geduurd, al met al is het keurig opgelost. Dit betekent dat Tele2 1 jaar internet + bellen heeft geleverd voor 255 euro!

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2012 14:27 ]

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Tsja, in lastige situaties is 't vaak handiger om eerst een telefoonlijn van KPN aan te vragen (kost 50 euro en een tientje per maand) en daarop vervolgens een ADSL-aansluiting te regelen. KPN komt dan de telefoonlijn aanleggen, inclusief monteur (bij kantoorpanden doen ze dat meestal uit zichzelf al) en als je die eenmaal hebt is 't een eitje om de rest te krijgen.

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:00

Fiber

Beaches are for storming.

Als je alle tijd die nu in dit topic zit had gewerkt, dan had je al lang genoeg verdiend om die monteur te kunnen betalen... O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Verwijderd

Topicstarter
Fiber schreef op donderdag 29 december 2011 @ 15:18:
Als je alle tijd die nu in dit topic zit had gewerkt, dan had je al lang genoeg verdiend om die monteur te kunnen betalen... O-)
Misschien heb ik internet op kantoor nodig om daar te kunnen werken?

En misschien zit ik op het forum om dat ik thuis wél internet heb?

• BSTNjitRam
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-11 10:14
Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2011 @ 15:36:
[...]

Misschien heb ik internet op kantoor nodig om daar te kunnen werken?

En misschien zit ik op het forum om dat ik thuis wél internet heb?
Wat Fiber bedoelt, is dat je straks 10 uur kwijt bent om 69 euro te besparen.
Oftewel, je bent aan het "werk" voor €6,90 per uur.

Wishlist Backpack Survivors op Steam !

• NMe
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Zeker als het voor op kantoor is, is 70 euro peanuts. Dit nog náást het feit dat je inderdaad geld zit te besparen op een manier die je alleen maar meer geld kost.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-11 01:44
Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2011 @ 15:09:
[...]

Sinds 15 december schijn ik een werkzame verbinding te hebben en sinds die tijd betaal ik.
Dat klopt niet. Je betaalt pas vanaf de dag de je modem online gaat.
Maar je moet wel heel goed de facturen nazien. De incasso is een volautomatisch proces en
het kan zijn dat je daar ook achteraan moet bellen om dat te regelen.
Dus maak je maar op voor nog vele belletjes met de helpdesk.
Typisch een geval van verkeerde zuinigheid en dit zeg ik dan even tegen mezelf!
Tele2 is een prima provider. Maar alleen als er zich geen bijzonder situaties voordoen.
Dan heeft Tele2 heel veel moeite om problemen op te lossen.

Er is niemand direct en persoonlijk verantwoordelijk om je case te beheren.
Alles wordt altijd afgeschoven naar een andere afdeling of hoofdkantoor.
Daarbij neemt Tele2 zich ook de tijd om iets aan je case te doen.
Ook de communicatie onderling of met de klant is een jarenlang voortwoekerende euvel.

Daarom ben je van de regen in de drup gekomen.
Maar daar heb je nu niets aan, natuurlijk.

Wat kan je doen?

Tele2 hanteert zelf een termijn van één maand om grote problemen op te lossen.
Als dat niet lukt, mag je kosteloos uit je contract.
Daar moet je Tele2 aan houden.
Het is jammer dat je zo lang verstoken blijft van internet, maar daarna kan je bij KPN/Telfort/Xs4all terecht.
Zij kunnen wel een gratis KPN monteur sturen en dan verwacht ik geen problemen meer voor je.

P.S.
Tele2 heeft ook mobiel internet.
Vraag of ze je tijdelijk daarmee uit de brand helpen.
Waarschijnlijk zal dat niet gratis zijn, maar je kan weer online gaan.

[ Voor 5% gewijzigd door cornfed99111 op 29-12-2011 17:50 ]

• ReCreator
  • Niet online

ReCreator

-geen-

cornfed99111 schreef op donderdag 29 december 2011 @ 17:47:
[...]

Dat klopt niet. Je betaalt pas vanaf de dag de je modem online gaat.
Zo werkt dat niet. Zodra het signaal erop staat en je hebt de opleveringsbrief ontvangen zal het abonnement in werking treden. Anders zou je het modem 2 maanden in de kast kunnen leggen... ;)

• cornfed99111
Zo werkt dat wel.

Er is een storingsmelding gemaakt door de klant.
En daar zit het verschil met jouw variant.

Het werkt trouwens ook andersom.
Als een provider niet kan leveren op een bepaalde datum, maar bijvoorbeeld drie weken later, hoef je
ook niet te betalen vanaf de eerste geplande aansluitdatum.

[ Voor 9% gewijzigd door cornfed99111 op 29-12-2011 18:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
De beste wensen voor 2012 voor jullie allemaal

En laten we hopen dat dit jaar alle draadjes goed aan elkaar blijven (haha)

Wat betreft internet via ADSL en VOIP telefonie, dat maar niet wilde werken: de monteur had geen
signaal op paar nr vijf

Hij is naar de wijkverdeelkast gegaan en heeft het nog een keer geprobeerd.

Paar nr 5 is defect tussen de wijkcentrale en Innsbruckweg huisnummer 110

Nu heeft hij alles aangesloten op aderpaar nr elf

Ook heeft hij netjes een label aan de kabel gedaan, met als kenmerk CDL01492

Het is de bedoeling dat ik alles verder zelf aansluit, dat is geen probleem
omdat er nu wel verbinding is.

Ook kreeg ik te horen dat er aan mij geen rekening zal worden gestuurd
omdat ik er niets aan kan doen als een kabel defect is.

Geweldig dat jullie allemaal tips hebben gegeven en Recreator en Dokasensai in het bijzonder
bedankt voor hun input!

Alle informatie die ze mij gegeven hebben klopte haarfijn en het had inderdaad aderpaar 5 moeten zijn, alleen was dat aderpaar "dood" en is het alsnog op aderpaar 11 aangesloten zoals jullie hebben kunnen lezen.

Leve dhr Hxxxxx en zijn collega van tele2 want hij heeft er - toen het bij hem terechkwam - bovenop gezeten en ervoor gezorgd, dat er een KPN monteur kwam om de lijn te testen en te labelen.

En daarom krijgt meneer Hxxxxx de warme douche!

fijne avond

groeten

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

en jij bedankt voor het terugmelden - altijd goed te lezen wat het echte probleem was en natuurlijk dat het is opgelost!
Ook beste wensen zonder storing.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• ReCreator
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Fijn te horen dat het goed is gekomen! :)

• JvS
  • Laatst online: 14:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dus uiteindelijk is toch een monteur door Tele2 geregeld? Fijn :). Zo hoort het.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

1 tip, haal je huisnummer uit je post & medewerkers vinden het ook niet leuk als je ze met naam + ACHTERNAAM noemd. (posts eerste pagina)

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:00

Fiber

Beaches are for storming.

JvS schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 22:46:
Dus uiteindelijk is toch een monteur door Tele2 geregeld? Fijn :). Zo hoort het.
Net als in de film... *O*

* Fiber pinkt een traantje weg

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:43
Fijn dat het opgelost is. Hopelijk blijf je nog wel actief op tweakers itt tot wat sommigen in het begin van het topic denken :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 22:47:
1 tip, haal je huisnummer uit je post & medewerkers vinden het ook niet leuk als je ze met naam + ACHTERNAAM noemd. (posts eerste pagina)
Beste Peter

Ok ik zal je tip zeker ter harte nemen

Alhoewel ik niets dan goeds heb gezegd over dhr Hxxxxx van Tele2.

Hij heeft er voor gezorgd dat er een KPN monteur langskwam

Ik heb daar toch niets mee miszegd??

• cornfed99111
Je verbergt je eigen naam, maar je slingert wel de naam van andere personen rond op het internet.
Zie je daar geen dubbele moraal in?

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Hoi. je kan de post die je eerder plaatste met je eigen adres en de naam van de werknemer eenvoudig wijzigen door bij die post op Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif te klikken en het bericht aan te passen. Ook al zeg je niets vreemds; het is op een groot forum als dit vaak gebruik om dat soort privacy dingen niet neer te zetten. niet dat het strafbaar oid is - maar dingen kunnen veranderen in de tijd, en als jij ooit iemand per ongeluk beledigt, weet die nu wel waar je werkt, vandaar.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Verwijderd

Topicstarter
cornfed99111 schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 00:22:
Je verbergt je eigen naam, maar je slingert wel de naam van andere personen rond op het internet.
Zie je daar geen dubbele moraal in?
Hallo Cornfed,

Ik heb niets miszegd

Zal je advies ter harte nemen en het aanpassen

Fijne dag nog
Pagina: 1