Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PHP refresh na $_SESSION['var'] is set

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• MarcHeijerman
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03-08 21:10
Hoi,

ik zit met een klein probleempje op een site. Ik heb 1 main site waar verschillende script in worden geinclude.

De main site wordt geladen, hierbij verschijnt er 1 dropdown rechts. In de dropdown kan je een optie kiezen. Na de keuze verschijnt er een 2e dropdown, ook hier kan weer een optie worden gekozen. Na deze keuze verschijnt er een laatste dropdown. Uit deze dropdown kan men weer een keuze maken, alleen na de keuze moet de page gerefreshed worden voordat de keuze zichtbaar wordt op de main page.

Aangezien het serverside scripting is, werkt een auto refresh nog niet na de 3e keuze.

Hoe kan ik na de 3e keuze de pagina 1 malig laten refreshen zodat het resultaat zichtbaar wordt.

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:28

orf

Door met Javascript het formulier waarin de select staat te submitten. Je kunt dat aan de onchange event van de select hangen.

Verwijderd

Waarom refresh gebruiken om elementen te genereren? Dit kan gewoon met JS/Ajax

• MarcHeijerman
ik heb nog helemaal niks met JS en/of Ajax gedaan :), mischien dan toch eens tijd om me daar ook in te gaan verdiepen.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Hoe kun je nog nooit wat met JS gedaan hebben en toch na het selecten van een optie uit een dropdown extra dropdowns tonen?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• MarcHeijerman
NMe schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 00:29:
Hoe kun je nog nooit wat met JS gedaan hebben en toch na het selecten van een optie uit een dropdown extra dropdowns tonen?
php :)

oeps... toch wat me JS gedaan. onchange="this.form.submit()"

[ Voor 11% gewijzigd door MarcHeijerman op 27-12-2011 00:36 ]

Verwijderd

NMe schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 00:29:
Klinkt als form opties voor de volgende refresh in een POST opslaan en dan tijdens submit op self uitlezen. Heel omslachtig.

• MarcHeijerman
kan het ook door bij de laatste optie:onsubmit=" window.location.reload("page") te gebruiken ?

• Helmet
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-10 13:15
MarcHeijerman schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 00:40:
kan het ook door bij de laatste optie:onsubmit=" window.location.reload("page") te gebruiken ?
Nee, want dan wordt de waarde in je form niet meegestuurd

Icons are overrated

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Hooguit als je die waarde netjes via JS in een cookie zet voordat je ververst. Maar MarcHeijerman, ik heb hier echt een klok/klepel-gevoel bij. Je zit van alles door elkaar te halen waardoor ik bijna zeker weet dat het onmogelijk wordt om dit goed op te pakken tenzij je eerst wat van de absolute basis van javascript gaat leren. Dat, of je "moet" gewoon een normale postback doen die onchange van de select het form submit.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• MarcHeijerman
ben al begonnen aan javascript, wilde er eigenlijk nooit aan mee doen, maar goed voor webdesign is het toch wel handig :)
Pagina: 1