ChojinZ schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 14:08:
[...]
Omdat JIJ er geen last van hebt is het overdreven? Lol.... Dat lijkt veel op al die mensen die zeggen dat BF3 100% stabiel loopt omdat toevallig zij geen problemen ondervinden.
Microstuttering is nog steeds een groot probleem. Zeker bij CF. En zo zijn er wel meer problemen met 2 of meer videokaarten. De driver release notes van AMD zijn hier het bewijs van. Elke nieuwe release zitten er weer fixes in voor CF problemen. CAP profielen helpen vaak wel maar lossen niet elk probleem op....
Mocht je veel snelheid willen en het niet erg te vinden om te tweaken en troubleshooten, ga dan voor CF. Wil je meer plug |& play - ga dan voor een singlecard oplossing...
Nee dit geldt wel over het algemeen. Vraag maar eens aan reviewers van gfx kaarten zoals benchmarker.
Vaak zijn het diegene met problemen die een bottlenek hebben of nog met S775 zitten.
Het is serieus zwaar overdreven allemaal. Als of het zo veel zichtbaar voor komt of heel erg is allemaal wat dus NIET zo is. Je zal echt niet een zichtbare stuttering hebben als je geen pcie bottlenek hebt.
CF en zeker sli zijn tegenwoordig plug en play ready, als je maar zorgt dat je de boel goed voor elkaar hebt. Er zijn zeker nog wel problemen in het begin van een nieuwe game maar daar is altijd snel verandering in, en dit is meestal geen microstuttering.
j0ppie schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 14:26:
hmm. Duidelijk verhaal. Maar zijn de problemen bij TriFire groter dan bij CF? of maakt dat dan weer niks uit?
En hoe zit het met SLI?
Had eerst zelf een 5870CF set. Heb daar ook problemen mee gehad en heb uiteindelijk 1 kaart weer verkocht. Dacht dat het aan de voeding lag (650watt). Weet nog steeds niet wat toen echt het probleem was. Maar als ik al die benchmarks zie met dual gpu's wil ik ook gewoon een dual gpu systeem hebben.
Wat troubleshooten is geen probleem! Maar er zijn natuurlijk grenzen. Zowel aan mijn expertise als aan de tijd die ik erin wil steken. Op begeven moment moet het gewoon werken en wil je spelen! Dat is toch waar het uiteindelijk om gaat.

De meeste ga je gewoon goed kunnen spelen, niet meer de waar geen aandacht aan besteed word maar dit zijn altijd oude games. In een begin van een game kunnen er wat problemen zijn maar dat is tegenwoordig al opgelost voor de game al uit komt.
SLI heeft bij mij geen microstuttering in de games die ik momenteel speel. In dit geval 2 kaarten. Microstuttering schijnt bij cf sterker voor te komen maar ik heb in het verleden dit niet gehad met 2 hd5870's
Ga er maar van uit dat microstuttering heel erg opgeblazen word. Als het voor komt zal er wel iets niet goed zitten zoals te weinig pcie lanes 4x en 8x samen bvb of rotzooi op de pc die er voor zorgt zoals allerlij processen aan, het schijnt dan namelijk wel eens voor te komen. Maar over het algemeen word dit heel erg opgeblazen.
[
Voor 47% gewijzigd door
Verwijderd op 27-12-2011 15:02
]