Tri CF met HD7000 series.

Pagina: 1
Acties:

• j0ppie
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Beste lezers.

Ik ben van plan om in jan een 7970 of 7950 aan te schaffen (mits fatsoenlijk leverbaar). Later rond april wil ik er een 7990 naast zetten om zo een tri-CF setup te creeren.
De vraag is of de 7950 de 7990 bottleneckt of niet?

Werkt het zo?
GPU klok
7990 5GHZ
7950 5GHZ
Geheugenklok
7990 850MHZ
7950 900MHZ
7950 is minstens zo snel dus hij bottleneckt niet? Of komt er meer bij kijken waar ik geen weet van heb? 8)7

Groet,

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:34
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/bBCr

2048 vs 1792 Stream Processors & 128 vs 112 Texture Units
Echter zal het verschil niet dramatisch zijn. Misschien even wachten en kijken of de 7950 te unlocken is, zo ja: 7950, zo nee: 7970.

Zie ook:
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/bBD5/
96 vs 88 Texture Units & 1536 vs 1408 Stream Processors. Je kunt even kijken of er een review is die 6990 + 6950 vs 6990 + 6970 vergelijkt.

[ Voor 29% gewijzigd door Paprika op 26-12-2011 22:36 ]

• sebasss2
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-01 14:18

sebasss2

Auto fanaat

Ben ook wel bang dat een 8150 dat lekker bottled dus max performance ga je er lange na niet uithalen. Dus zonde van het geld?

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:54
Ik denk dat die 8150 bottleneck wel mee zal vallen, zeker op hoge resoluties.

6990+6950 werkt prima, ik verwacht dat 7990+7950 ook goed zal werken.
Sinds de 6xxx serie maakt het verschil in snelheid niet meer uit, mocht dit wel het geval zijn kun je ze makkelijk gelijk zetten.

• j0ppie
  • Niet online
Thanks voor reacties.

Ik zal straks even 6990 & 6970 vs 6990 & 6950 reviews vergelijken. Maar het verschil is dus sowieso niet gigantisch. :)

Wat bedoelen jullie met 8150 bottleneck? een CPU FX-8150? Ik heb er een i7 2600K @ 4.6 ghz in zitten. Dat lijkt me toch geen bottleneck?

Ik vroeg me ook nog af of mijn voeding wel sterk genoeg is. Ik heb een 1000W maar ik las dat de 7970 al 300 kon vragen. 7990 = 2 x 7970 dus 600 + 300 = 900 watt end an heb ik nog 100 over wat duidelijk te weinig is??? Of zal dit in de praktijk wel willen?

• Paprika
Reken maar op ongeveer 600 a 700Watt voor de 3 GPUs samen, dus dat red je wel. Een 7970 zit eerder op 220-250 Watt en een 7990 zal geen 2x 250 (500) Watt gebruiken, eerder 400 (en dat zal dan met unlock zijn zoals de 6990 dat heeft). Dus een totaal van 650 Watt lijkt me wel accuraat. De rest van je systeem heeft zat aan wat dan overblijft.

[ Voor 65% gewijzigd door Paprika op 27-12-2011 07:53 ]

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-08-2025
Paprika schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 07:51:
Reken maar op ongeveer 600 a 700Watt voor de 3 GPUs samen, dus dat red je wel. Een 7970 zit eerder op 220-250 Watt en een 7990 zal geen 2x 250 (500) Watt gebruiken, eerder 400 (en dat zal dan met unlock zijn zoals de 6990 dat heeft). Dus een totaal van 650 Watt lijkt me wel accuraat. De rest van je systeem heeft zat aan wat dan overblijft.
Dat is wel erg worst case aangezien je dat echt nooit trekt tenzij je ze maximaal strest met een overclockje.
Als je de maximale draw letterlijk gaat nemen dan zit je met een voeding van 1500 watt.
ik denk voor alle 3 de kaarten onder load 400/500 watt.

Waarom niet gewoon 1 7990 het is de nieuwste serie en daar het top end model van hij levert echt zat performance wat je ook maar wil doen.(tenzij je nummer een prioriteit folden op gpu is)

[ Voor 8% gewijzigd door maarten12100 op 27-12-2011 08:47 ]

• j0ppie
  • Niet online
Mooi dat de voeding goed is :)

Het word sowieso niet alleen een 7990 omdat ik echt een nieuwe videokaart nodig heb. En de 7990 komt niet voor maart uit. Dus het word eerst een 7950 of 7970. En paar maand daarna nog een 2de kaart. 7950/7970/7990. Ik ben opzoek naar een 2560x1440 scherm (heb nu nog 1080P). En voor zo'n resolutie lijkt me een tri-fire setup erg mooi spelen.

Ik ben er alleen nog steeds niet uit welke van de 2 het nou moet worden. Ik denk dat ik het af laat hangen van A het prijsverschil en B of de 7950 te unlocken is.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009

D4NG3R

kiwi

:)

Veel mensen doen tegenwoordig al CFX HD6870's op 5680x1080 (zoiets ongeveer. 3x1080p iig)

Dus trifire HD7950's of hoger lijkt mij wat overkill.. Daarnaast schaalt Trifire minder goed als een enkele Crossfire setup.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• j0ppie
  • Niet online
Aankomende generatie lijkt heel erg mooi te schalen met CF. Dus trifire lijkt me ook veelbelovend, hoewel ik daar nog geen benchmarks van gezien heb.

En voor BF3 ultra 2560x1440 of crysis2 of aankomende games als maxpayne 3 GTAV is het echt geen zware overkill. Ik wil niet op 40 FPS spelen maar op 60.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Crysis 2 vereist echt geen trifire voor die resolutie. Een enkele HD6950 volstaat daarvoor ook. BF3 speel je ultra op een CFX HD6950 setje op de resolutie die ik net aangaf (3x 1920x1080) op 45 tot 65FPS.

GTA V komt pas in 2013 uit dus om je daar alvast op voor te bereiden is nogal kul :+ .

Ik zou het eerst eens op een enkel CFX setje houden voordat je voor een trifire (HD7970) setup gaat. Want nogmaals: Trifire schaalt niet heel lekker. De performance bij de 3e kaart gaat bij sommige games maar een paar procent vooruit.

Scaling bedoel ik dus zo:
1 kaart - 100%
2 kaarten - ~190% performance (boven een enkele kaart)
3 kaarten - ~250% performance (boven een enkele kaart)

[ Voor 12% gewijzigd door D4NG3R op 27-12-2011 11:41 ]

• j0ppie
  • Niet online
Dan heb jij je directx 11 + high-res pack niet gienstalleerd bij crysis 2!!! En anders mag ik je feliciteren met de snelste single 6950 die er is.

http://nl.hardware.info/r...iew-directx-11-benchmarks
30FPS!

Verder heb je gelijk als je zegt dat een CF 7970 volstaat.

Verwijderd

j0ppie schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 11:55:
Dan heb jij je directx 11 + high-res pack niet gienstalleerd bij crysis 2!!! En anders mag ik je feliciteren met de snelste single 6950 die er is.

http://nl.hardware.info/r...iew-directx-11-benchmarks
30FPS!

Verder heb je gelijk als je zegt dat een CF 7970 volstaat.
Hij heeft het sowieso over een CF set up met de 6950 dus dat is geen enkele.
En voor 1 scherm is een tri fire set up van 7970's echt overkill, als je op eye infinity zou gaan draaien valt er misschien nog wat voor te zeggen maar voor1 scherm met een 2560x1440 resolutie heb je het gewoon niet nodig .

• noobynater
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Een tip voordat je een crossfire setup aanschaft, lees eventjes dit artikel door: http://techreport.com/articles.x/21516
Bevat zeer interessant informatie over SLI en Crossfire.

• Freaky Maus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:52
Hij heeft het wel degelijk over 1x HD6950..
D4NG3R schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 11:40:
Crysis 2 vereist echt geen trifire voor die resolutie. Een enkele HD6950 volstaat daarvoor ook. BF3 speel je ultra op een CFX HD6950 setje op de resolutie die ik net aangaf (3x 1920x1080) op 45 tot 65FPS.
Voor een 2560x1440 resolutie zou ik wel SLI/CF willen. Drie is wat veel misschien, maar overkill kan niet toch? Ander punt om rekening mee te houden is misschien 'microstuttering'? Een hot topic de laatste tijd geloof ik, en 3 videokaarten verminderen de framedrop aanzienlijk dacht ik (t.o.v. 2). Zal kijken of ik nog wat info kan vinden hierover.

Zelf zou ik kijken naar twee HD7970's in CF, en nu maar bidden dat de winkels een goede voorraad hebben/krijgen.

[ Voor 7% gewijzigd door Freaky Maus op 27-12-2011 12:13 ]

Specs

Verwijderd

Freaky Maus schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 12:11:
Voor een 2560x1440 resolutie zou ik wel SLI/CF willen. Drie is wat veel misschien, maar overkill kan niet toch? Ander punt om rekening mee te houden is misschien 'microstuttering'? Een hot topic de laatste tijd geloof ik, en 3 videokaarten verminderen de framedrop aanzienlijk dacht ik (t.o.v. 2). Zal kijken of ik nog wat info kan vinden hierover.

Zelf zou ik kijken naar twee HD7970's in CF, en nu maar bidden dat de winkels een goede voorraad hebben/krijgen.
Microstuttering ligt voornamelijk aan de drivers, dit kan in het begin dus mogelijk een probleem zijn mocht je fps onder de 60 komen (wat waarschijnlijk niet snel zal gebeuren met 2 7970's )

Verwijderd

Ook onder de 60 heb je niet snel microstuttering of het moet aan de game liggen of drivers.
Ik heb met sli games gespeeld op zo'n 30-50 fps en dit was beter met sli dan zonder sli qua soepelheid.

• j0ppie
  • Niet online
Als microstuttering echt minder is met trifire dan is dat wel een reden om toch voor trifire te gaan. Echter is er niks bekent over micro stuttering bij de 7000 series.

Is het dan zo dat microstuttering een hardware of software probleem is? Ik heb zitten googlen maar de meningen zijn daar nogal over verdeelt.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

j0ppie schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 12:39:
Als microstuttering echt minder is met trifire dan is dat wel een reden om toch voor trifire te gaan. Echter is er niks bekent over micro stuttering bij de 7000 series.

Is het dan zo dat microstuttering een hardware of software probleem is? Ik heb zitten googlen maar de meningen zijn daar nogal over verdeelt.
Hoe meer kaarten, hoe groter de kans op (langere) microstutters. Maargoed, er is IDD nog weinig bekend over de CFX scaling en stuttering bij de HD7k serie.

• Freaky Maus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:52
Heb de test gevonden over microstuttering (link naar Tom's Hardware). Verder heb ik geen idee over dit 'probleem', aangezien ik geen SLI/CF heb.

Specs

Verwijderd

Freaky maus. Ik ben zelf gevoelig voor dingen op het beeld zoals haperingen en beeldjes zien. Nu moet ik zeggen dat het allemaal altijd heel erg overdreven overkomt over die microstuttering. Ik draai nu al jaren met single en dual gpu's en als ik zo lees over de problemen dan is het indd allemaal heel erg overdreven. Ik geloof dat dit meer het geval was tot 2007 dat het allemaal zo erg was.

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-08-2025
Ik denk dat het slimst is dat je het of niet overdrijft of dat je er helemaal voor gaat en een extreem dure setup aanschaft.
Hoewel ik er zelf ook altijd naar verlang om het duurste van het duurste te kopen kan ik dat nou eemaal niet elke keer betalen.

Zo heb ik er dit jaar overnagedacht om een 8 way/sock interlagos systeem te bouwen zou echt geweldadig goed zijn voor alles waarvoor je moet crunchen denk aan F@H bigadv units die je even in 40 minuutjes uitrekend.
En dan dat je in je windows enterprise ziet hoeveel cores je tot je beschiking hebt 128 cores leek me zo prachtig.
Het prijskaartje voor alleen moederbord en extra processor bord en processoren was al 600+400+8x450 =4600 euro
Daar komen nog de voedingen bij grafische kaart hard disk array en eventuele speciale koeling (ik zat toen te denken aan speciale olie (niet mineraal olie maar een professionele olie met een hoog prijskaartje)

Uiteindelijk heb ik een dual xeon bordje genomen en een 570gtx en ik moet zeggen dat het ookal overkill is (ookal als ik game game ik alleen op een 1920x1080 scherm)

Laat je gewoon niet meeslepen omdat het kan :P

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-02 12:09
Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 13:01:
Freaky maus. Ik ben zelf gevoelig voor dingen op het beeld zoals haperingen en beeldjes zien. Nu moet ik zeggen dat het allemaal altijd heel erg overdreven overkomt over die microstuttering. Ik draai nu al jaren met single en dual gpu's en als ik zo lees over de problemen dan is het indd allemaal heel erg overdreven. Ik geloof dat dit meer het geval was tot 2007 dat het allemaal zo erg was.
Omdat JIJ er geen last van hebt is het overdreven? Lol.... Dat lijkt veel op al die mensen die zeggen dat BF3 100% stabiel loopt omdat toevallig zij geen problemen ondervinden. :F

Microstuttering is nog steeds een groot probleem. Zeker bij CF. En zo zijn er wel meer problemen met 2 of meer videokaarten. De driver release notes van AMD zijn hier het bewijs van. Elke nieuwe release zitten er weer fixes in voor CF problemen. CAP profielen helpen vaak wel maar lossen niet elk probleem op....

Mocht je veel snelheid willen en het niet erg te vinden om te tweaken en troubleshooten, ga dan voor CF. Wil je meer plug |& play - ga dan voor een singlecard oplossing...

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• j0ppie
  • Niet online
hmm. Duidelijk verhaal. Maar zijn de problemen bij TriFire groter dan bij CF? of maakt dat dan weer niks uit? 8)7
En hoe zit het met SLI?
Had eerst zelf een 5870CF set. Heb daar ook problemen mee gehad en heb uiteindelijk 1 kaart weer verkocht. Dacht dat het aan de voeding lag (650watt). Weet nog steeds niet wat toen echt het probleem was. Maar als ik al die benchmarks zie met dual gpu's wil ik ook gewoon een dual gpu systeem hebben. :9~
Wat troubleshooten is geen probleem! Maar er zijn natuurlijk grenzen. Zowel aan mijn expertise als aan de tijd die ik erin wil steken. Op begeven moment moet het gewoon werken en wil je spelen! Dat is toch waar het uiteindelijk om gaat. :)

Verwijderd

ChojinZ schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 14:08:
[...]

Omdat JIJ er geen last van hebt is het overdreven? Lol.... Dat lijkt veel op al die mensen die zeggen dat BF3 100% stabiel loopt omdat toevallig zij geen problemen ondervinden. :F

Microstuttering is nog steeds een groot probleem. Zeker bij CF. En zo zijn er wel meer problemen met 2 of meer videokaarten. De driver release notes van AMD zijn hier het bewijs van. Elke nieuwe release zitten er weer fixes in voor CF problemen. CAP profielen helpen vaak wel maar lossen niet elk probleem op....

Mocht je veel snelheid willen en het niet erg te vinden om te tweaken en troubleshooten, ga dan voor CF. Wil je meer plug |& play - ga dan voor een singlecard oplossing...
Nee dit geldt wel over het algemeen. Vraag maar eens aan reviewers van gfx kaarten zoals benchmarker.
Vaak zijn het diegene met problemen die een bottlenek hebben of nog met S775 zitten.
Het is serieus zwaar overdreven allemaal. Als of het zo veel zichtbaar voor komt of heel erg is allemaal wat dus NIET zo is. Je zal echt niet een zichtbare stuttering hebben als je geen pcie bottlenek hebt.

CF en zeker sli zijn tegenwoordig plug en play ready, als je maar zorgt dat je de boel goed voor elkaar hebt. Er zijn zeker nog wel problemen in het begin van een nieuwe game maar daar is altijd snel verandering in, en dit is meestal geen microstuttering.
j0ppie schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 14:26:
hmm. Duidelijk verhaal. Maar zijn de problemen bij TriFire groter dan bij CF? of maakt dat dan weer niks uit? 8)7
En hoe zit het met SLI?
Had eerst zelf een 5870CF set. Heb daar ook problemen mee gehad en heb uiteindelijk 1 kaart weer verkocht. Dacht dat het aan de voeding lag (650watt). Weet nog steeds niet wat toen echt het probleem was. Maar als ik al die benchmarks zie met dual gpu's wil ik ook gewoon een dual gpu systeem hebben. :9~
Wat troubleshooten is geen probleem! Maar er zijn natuurlijk grenzen. Zowel aan mijn expertise als aan de tijd die ik erin wil steken. Op begeven moment moet het gewoon werken en wil je spelen! Dat is toch waar het uiteindelijk om gaat. :)
De meeste ga je gewoon goed kunnen spelen, niet meer de waar geen aandacht aan besteed word maar dit zijn altijd oude games. In een begin van een game kunnen er wat problemen zijn maar dat is tegenwoordig al opgelost voor de game al uit komt.

SLI heeft bij mij geen microstuttering in de games die ik momenteel speel. In dit geval 2 kaarten. Microstuttering schijnt bij cf sterker voor te komen maar ik heb in het verleden dit niet gehad met 2 hd5870's

Ga er maar van uit dat microstuttering heel erg opgeblazen word. Als het voor komt zal er wel iets niet goed zitten zoals te weinig pcie lanes 4x en 8x samen bvb of rotzooi op de pc die er voor zorgt zoals allerlij processen aan, het schijnt dan namelijk wel eens voor te komen. Maar over het algemeen word dit heel erg opgeblazen.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2011 15:02 ]

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
Zoals te zien in deze link heb je met 3 of 4 gpu's minder last van microstuttering dan met 2 gpu's.
Ik heb er overigens met 2 kaarten ook geen last van.

• ChojinZ
Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 14:44:
[...]

Vaak zijn het diegene met problemen die een bottlenek hebben of nog met S775 zitten.
Wat heeft Socket 775 hier mee te maken?
[...]

CF en zeker sli zijn tegenwoordig plug en play ready, als je maar zorgt dat je de boel goed voor elkaar hebt.
Lol, dat is natuurlijk behoorlijk tegenstrijdig. P&P houd juist in dat je eigenlijk niets hoeft te regelen en dat het in 1 keer werkt. Jij beweert nu dat CF direct werkt als je de boel maar goed voor elkaar hebt. Maar om de boel goed voor elkaar te hebben zal je dus wel eerst even wat moeten doen. Dus... geen P&P! ;)
[...]

De meeste ga je gewoon goed kunnen spelen, niet meer de waar geen aandacht aan besteed word maar dit zijn altijd oude games. In een begin van een game kunnen er wat problemen zijn maar dat is tegenwoordig al opgelost voor de game al uit komt.
De meeste ? Dus niet alles. Hiermee geef je dus zelf al aan dat er nog steeds problemen zijn met DUAL gpu setups.
[...]

In een begin van een game kunnen er wat problemen zijn maar dat is tegenwoordig al opgelost voor de game al uit komt.
Dat was bij de Witcher2, BF3, Skyrim anders niet het geval hoor. Die waren al een tijdje uit voordat de CF fixes kwamen.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Verwijderd

ChojinZ schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 15:16:
[...]

Wat heeft Socket 775 hier mee te maken?

[...]

Lol, dat is natuurlijk behoorlijk tegenstrijdig. P&P houd juist in dat je eigenlijk niets hoeft te regelen en dat het in 1 keer werkt. Jij beweert nu dat CF direct werkt als je de boel maar goed voor elkaar hebt. Maar om de boel goed voor elkaar te hebben zal je dus wel eerst even wat moeten doen. Dus... geen P&P! ;)

[...]

De meeste ? Dus niet alles. Hiermee geef je dus zelf al aan dat er nog steeds problemen zijn met DUAL gpu setups.

[...]

Dat was bij de Witcher2, BF3, Skyrim anders niet het geval hoor. Die waren al een tijdje uit voordat de CF fixes kwamen.
Sockrt 775 heeft alle met microstuttering te maken. Met socket 775 had je veel vaker bij bepaalde moederborden een slechte connectie tussen beide kaarten door de chipset, gooi er nog 4x 4x tegen aan en je hebt problemen. Het was allemaal nog niet zo goed als nu het geval is met de socket er na.

Nou ja je weet wel wat ik bedoel met P en P gewoon even sli of cf aanvinken en je bent klaar, je maakt het wel leuk zo, je laat het nu over komen als of je er van alles voor moet doen. Het werkt in bijna alles gevallen in een keer goed. En als je het toch zo wil bekijken dan is er met een single kaart ook niet gelijk P en P

Nee indd niet bij alles zijn de problemen opgelost, dit heb ik ook nooit gezegd dat alle problemen zijn opgelost.
Veel van deze problemen zijn er ook met single kaart opstellingen.

Over cf met deze nieuwe kan ik niet over oordelen en dat he bik ook nooit gedaan.

Maar over het algemeen word het TE opgelazen. Als of er alleen maar problemen ipv er zijn ekele kleine probleempjes af en toe.

Ik zelf heb 1 keer cf gehad dus daar kan ik momenteel niet over oordelen maar in die tijd dat ik het had liep ik wel eens ergens tegen aan waar door ik 1 kaart uit moet zetten.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2011 15:31 ]

• ChojinZ
Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 15:26:
[...]

Sockrt 775 heeft alle met microstuttering te maken. Met socket 775 had je veel vaker bij bepaalde moederborden een slechte connectie tussen beide kaarten door de chipset, gooi er nog 4x 4x tegen aan en je hebt problemen. Het was allemaal nog niet zo goed als nu het geval is met de socket er na.
4x 4x is niet iets wat iets S775 speciefieks is. Op S1155 heb je exact dezelfde problemen met 4x 4x. Daarnaast heb ik nog nooit iets gelezen over S775 chipsets die gevoelig waren voor microstuttering. Maargoed, ik weet ook niet alles, dus als je een linkje hebt waarin dit onderbouwt word, graag!
Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 15:26:
[...]

Nou ja je weet wel wat ik bedoel met P en P gewoon even sli of cf aanvinken en je bent klaar, je maakt het wel leuk zo, je laat het nu over komen als of je er van alles voor moet doen. Het werkt in bijna alles gevallen in een keer goed. En als je het toch zo wil bekijken dan is er met een single kaart ook niet gelijk P en P
Dat is niet mijn ervaring. Wil ik BFBC2 spelen met CF? ow, dan eerst in de .ini "bloom" uitzetten omwille de flickering. Wil ik Rage spelen? Ow, dan eerst de speciale ATI Rage Performance driver installeren want anders heb je weer last van "texture poppin". The witchter 2 spelen? ow, eerst ff 1 1/2 maand wachten op een driver fix vanwege corrupte textures. En zo ben ik bij ongeveer bij 30% van alle games bezig. En alle bovenstaande problemen zijn specifieke CF problemen.

En dat bedoel ik met niet P&P. Vaak moet je gewoon nog wat extra tweakwerk uitvoeren wil je iets goed kunnen spelen. Nu is dat voor de meeste hier geen enkel probleem. Maar als je wat minder handig bent met computers, ja, dan kan dat best storend werken.

Overigens heb ik hierboven de wat nieuwere titels genoemd. Met de oudere titels is het soms helemaal een drama. Zo draaide COH jaren goed maar heeft nu ineens, bij de laatste ATI releases, last van texture flickering. Geen oplossing voor te vinden. Spel is zo goed als onspeelbaar. Maar een mooie fix, ho maar....

Overigens is mijn rant niet persoonlijk. Maar soms zie ik mensen CF/SLI aanprijzen als de beste uitvinding sinds gesneden brood. Helaas is dat niet het geval...

Verwijderd

Ik heb 2 hd5870's gehad in cf. Ik weet nog goed dat ik black flickering screens kreeg. Later was dit over met nieuwere drivers en vanaf toen waren er ook geen problemen meer in bf2
Dit was eigenlijk het eenige probleem die ik tegen was gekomen met mijn 2 hd5870's

Ik ben het er niet mee eens dat je tweakwerk nodig bent om goed te kunnen spelen. Dit heb ik bij CF nooit hoeven doen. Ik vraag me ook af wat je hier mee bedoeld? Drivers tweaken of de ingame settings?

Als ik jou zo mag geloven dan heeft cf heel wat meer problemen dan sli ook.

Het is zeker niet de beste oplossing die er bestaat maar ook zeker niet iets om het totaal te laten liggen.
Sli momenteel iig niet.

Het ging mij er ook meer om dat het zo overdreven is. Maar blijkbaar geldt dit wel heel erg met CF. Dat lijkt
nu nog erger dan 2 jaar terug.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2011 16:04 ]

• ChojinZ
Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 16:00:

Ik ben het er niet mee eens dat je tweakwerk nodig bent om goed te kunnen spelen. Dit heb ik bij CF nooit hoeven doen. Ik vraag me ook af wat je hier mee bedoeld? Drivers tweaken of de ingame settings?
Met tweaken bedoel ik: elke handeling die nodig is om een spel goed draaiende te krijgen. Dat kan een drivertweak zijn, een ini file die aangepast moet worden of een patch die gedraaid moet worden.

Als ik jou zo mag geloven dan heeft cf heel wat meer problemen dan sli ook.
Dat idee krijg ik ook. Over het algemeen hoor ik CF mensen ook meer klagen dan SLI mensen.

Het is zeker niet de beste oplossing die er bestaat maar ook zeker niet iets om het totaal te laten liggen.
Sli momenteel iig niet.
Mee eens. Als je pure performance wil en handig bent met tweaken dan moet je zeker voor CF/SLI gaan. Ben je niet zo handig en heb je geen zin om te tweaken - ga dan voor de single GPU oplossing.

• Paprika
D4NG3R schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 12:43:
[...]

Hoe meer kaarten, hoe groter de kans op (langere) microstutters. Maargoed, er is IDD nog weinig bekend over de CFX scaling en stuttering bij de HD7k serie.
Even deze discussie onderbreken voor we helemaal de fouten kant op gaan.
Juist bij meer dan 2 kaarten wordt het hele microstuttering verhaal minimaal of zelfs non-existent!
<plaatje weg gehaald>
<plaatje weg gehaald>

Three- And Four-Way CrossFire

The performance of three- and four-way CrossFire setups not only surprised us, but also managed to utterly convince us that micro-stuttering doesn't have to affect your multi-GPU configuration. For some reason, the third GPU almost always eliminates micro stuttering and has a less-pronounced effect on performance. At least in the games we ran, the fourth GPU is more eye candy than anything, and its contribution is minimal.

3 of meer GPUs is dan ook the way to go als je het kunt betalen!

Edit:
Oh, als ik nou gewoon had verder gelezen... excuses! :+

[ Voor 11% gewijzigd door Paprika op 27-12-2011 16:36 ]

Verwijderd

Ik kan het best betalen maar ik blijf liever bij 2 omdat ik er geen zichtbaar last van heb. Ik vind het veel lastiger om vertragingen te zien in het beeld. (dit niet verwarren met microstutters ik weet hoe die er uit zien en dat is ook net zo vervelend als het er is, bvb in het begin met HT aan in bf3 was er ook microstuttering, alleen lag dat aan de cpu)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2011 16:38 ]

Pagina: 1