• tumtum100
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:14
Hallo,

Ik heb hier een TV kaart: CTX953 (SAA7131, Hybrid Capture Device). Deze zit in een Medion PC (MD8822).
Drivers en alles zijn goed geïnstalleerd en het signaal op een normale tv is wel gewoon goed maar zodra ik de kabel uit de tv haal en en de TV kaart doe en start windows media center op heb ik ruis. Alles is goed ingesteld bij WMC en nog steeds heb ik ruis. Er staat al een Antenne versterker voor en nog steeds blijft die ruis geven terwijl op de tv het wel perfect doet.

Weet iemand hier een oplossing voor?
Alvast bedankt.

• tumtum100
Klein schopje

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Waar zit de antenne versterker , in de meterkast(waar die hoort), of aan het eind bij je mediacenter ?

[ Voor 10% gewijzigd door Fish op 27-12-2011 21:41 ]

Iperf

• tumtum100
fish schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 21:41:
Waar zit de antenne versterker , in de meterkast(waar die hoort), of aan het eind bij je mediacenter ?
Bij de meterkast waar het binnen komt, Hij versterkt mijn kabel van 20 meter

EDIT: Versterker is overigens een Elro Antenneversterker 5628

[ Voor 16% gewijzigd door tumtum100 op 27-12-2011 22:31 ]

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-02 20:22

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Die elro`s hebben meestal wel een wieltje voor sterkeregeling. Het kan zijn, dat jouw versterker te hoog staat.

Wat voor stekker heb je op de kabel geplaatst? Tv-kaarten zijn namelijk krengen als het gaat om afscherming. Een afgeschermde stekker van 2/3 euro kan al een weeld van verschil zijn op je pc.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-02 11:23
Michael Knight schreef op woensdag 28 december 2011 @ 14:44:
Die elro`s hebben meestal wel een wieltje voor sterkeregeling. Het kan zijn, dat jouw versterker te hoog staat.

Wat voor stekker heb je op de kabel geplaatst? Tv-kaarten zijn namelijk krengen als het gaat om afscherming. Een afgeschermde stekker van 2/3 euro kan al een weeld van verschil zijn op je pc.
En probeer eens zonder versterker. Elro is nu niet echt een serieus merk, een beetje de sweex onder de antenneversterkers. Kan maar zo dat t zonder versterker net zo goed/slecht is. Goede bekabeling en connectoren helpen een stuk meer.
20m is een vrij lang stuk, en dan is goede kabel een stuk belangrijker. Als je perse moet versterken, gebruik een fatsoenlijke versterker (dus geen Elro meuk). Versterker is pas nodig als de basis goed is. Een dikke versterker om een brakke kabel te compenseren is geen serieuze oplossing.

[ Voor 18% gewijzigd door DJSmiley op 28-12-2011 14:53 ]

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02:57
Waarom die versterker op het punt waar het signaal normaal gesproken goed is? Probeer het eens na 10 m kabel, heb je slechte kwaliteit kabel (goedkoopste uit een schap) dan werkt dat misschien beter.

Overigens is de gevoeligheid van sommige tv-kaart tuners veel slechter dan die van een doorsnee tv. Probeer hem eerst eens met een kort kabeltje.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
ParkOverall schreef op woensdag 28 december 2011 @ 14:53:
Waarom die versterker op het punt waar het signaal normaal gesproken goed is? Probeer het eens na 10 m kabel, heb je slechte kwaliteit kabel (goedkoopste uit een schap) dan werkt dat misschien beter.

Overigens is de gevoeligheid van sommige tv-kaart tuners veel slechter dan die van een doorsnee tv. Probeer hem eerst eens met een kort kabeltje.
Antenneversterker plaatsen waar het signaal al slecht is heeft geen zin, dan versterk je de ellende ook mee. Als een kabel dusdanig slecht is dat je na 10 meter verschil in beeldkwaliteit kunt merken is het tijd om die kabel te vervangen.
Misschien kan TS eens een overzicht geven van zijn kabelinstallatie? TV kaarten zijn overigens sowieso al een hel om fatsoenlijk beeld op te krijgen, maar als je kabel al niet goed is aangelegd is daar nog heel wat uit te halen.

• tumtum100
Paar dingen geprobeerd net:

Heb eens zonder versterker geprobeerd maar dan word het veel slechter.
De versterker terug draaien met de sterkteregeling maakte het ook slechter dus hij staat nu op vol open.
De kabel is met afscherming dus daar kan het niet aan liggen.

Mijn pc kan ik niet dichter bij de kabel zetten want hij staat nu enmaal op mijn kamer en kan hem niet zo maar naar beneden zetten. De lengte van de kabel van het inkomend signaal naar de TV versterker is 1 meter en dan van de versterker naar mijn TV kaart 20 meter.

• DJSmiley
tumtum100 schreef op woensdag 28 december 2011 @ 15:04:
Paar dingen geprobeerd net:

Heb eens zonder versterker geprobeerd maar dan word het veel slechter.
De versterker terug draaien met de sterkteregeling maakte het ook slechter dus hij staat nu op vol open.
De kabel is met afscherming dus daar kan het niet aan liggen.

Mijn pc kan ik niet dichter bij de kabel zetten want hij staat nu enmaal op mijn kamer en kan hem niet zo maar naar beneden zetten. De lengte van de kabel van het inkomend signaal naar de TV versterker is 1 meter en dan van de versterker naar mijn TV kaart 20 meter.
Je kan m toch even beneden zetten om te testen? En afscherming is niet perse de definitie van dus is het een goede kabel. Er is enorm veel verschil in kwaliteit tussen bv een gamma dropvetertje uit 1980 of een Hirschmann KOKA799 kabel...(om even 2 extremen te noemen)

• tumtum100
De kabel van 20 meter die in de muur zit is een h.q satellite cable rg6 zegt me niks.
En de kabel van 6 meter die van de muur naar mijn PC loopt heb ik al weggegooid want dat was een coax 3c2v 75 Ohm van de action zei mijn vader.
Dus mijn plan is om een goede 6 meter kabel te kopen die van mijn muur naar mijn PC loopt en dan hopen dat dat het probleem verhelpt

• DJSmiley
tumtum100 schreef op woensdag 28 december 2011 @ 15:38:
De kabel van 20 meter die in de muur zit is een h.q satellite cable rg6 zegt me niks.
En de kabel van 6 meter die van de muur naar mijn PC loopt heb ik al weggegooid want dat was een coax 3c2v 75 Ohm van de action zei mijn vader.
Dus mijn plan is om een goede 6 meter kabel te kopen die van mijn muur naar mijn PC loopt en dan hopen dat dat het probleem verhelpt
HQ kabel, Elro versterker...mjah.. dat is al 90% van je probleem. RG6 is nog redelijk, maar dan nog.Gebruik wel goede afgeschermde pluggen.

Maar probeer zoals gezegd eerst je PC eens direct op de hoofdaansluiting. TVkaarten zijn niet super kwa gevoeligheid, en daar doe je weinig aan met interne bekabeling als 't al nieteens goed beeld geeft bij binnenkomst.

Wat is eigenlijk de hele reden van die TV kaart?

• tumtum100
DJSmiley schreef op woensdag 28 december 2011 @ 15:43:
[...]

HQ kabel, Elro versterker...mjah.. dat is al 90% van je probleem. RG6 is nog redelijk, maar dan nog.Gebruik wel goede afgeschermde pluggen.

Maar probeer zoals gezegd eerst je PC eens direct op de hoofdaansluiting. TVkaarten zijn niet super kwa gevoeligheid, en daar doe je weinig aan met interne bekabeling als 't al nieteens goed beeld geeft bij binnenkomst.

Wat is eigenlijk de hele reden van die TV kaart?
Ik zal zo is naar beneden zetten en rechtstreeks aansluiten kijken of dat het probleem verhelpt.
En de reden is zodat ik op mijn pc TV kan kijken en mijn favorieten programma's opnemen.
Maar die kabel van 20 meter die kan ik niet zo maar vervangen snap je

• DJSmiley
tumtum100 schreef op woensdag 28 december 2011 @ 15:45:
[...]

Ik zal zo is naar beneden zetten en rechtstreeks aansluiten kijken of dat het probleem verhelpt.
En de reden is zodat ik op mijn pc TV kan kijken en mijn favorieten programma's opnemen.
Maar die kabel van 20 meter die kan ik niet zo maar vervangen snap je
Is een simpele (hdd) recorder / tuner oid niet makkelijker? Geen geklooi met software, geen stroomzuipende PC die aan moet staan, afstandsbediening erbij.

Afhankelijk van je kabelprovider heb je voor een paar eur in de maand een extra decoder, of je trekt er eentje van marktplaats af. Moet je alleen even kijken naar aansluitingen op je monitor, maar met de komst van hdmi kan dat vaak al (eventueel via een schakelbox)

• tumtum100
DJSmiley schreef op woensdag 28 december 2011 @ 15:49:
[...]

Is een simpele (hdd) recorder / tuner oid niet makkelijker? Geen geklooi met software, geen stroomzuipende PC die aan moet staan, afstandsbediening erbij.

Afhankelijk van je kabelprovider heb je voor een paar eur in de maand een extra decoder, of je trekt er eentje van marktplaats af. Moet je alleen even kijken naar aansluitingen op je monitor, maar met de komst van hdmi kan dat vaak al (eventueel via een schakelbox)
Wat is dan een makkelijke manier om tv te krijgen op mijn monitor met VGA en programma's opnemen? Volgens mij ben ik dan veel duurder uit dan een goeie kabel van 15 euro

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

En dat was ook niet de strekking van het topic. Je wil gewoon die tv-kaart aan de praat krijgen, toch? :)

Ik heb hier ook zo`n standaard Gamma versterker aangesloten. Die stuurt beeld naar 3 tv`s in huis over een afstand van 20+ meter. De bekabeling is echter wel topspul. Alles is van Hirschmann en de pluggen zijn hf-afgescherm (van die vergulde dingen, zien er ook prachtig uit en maar enkele euro`s per stuk). Het beeld is gewoon perfect (analoog) en de versterker staat niet eens op maximum versterking.

Hiervoor hadden we een setup waarbij dat helemaal niet het geval was. Dat was ook voordat ik me ermee ging bemoeien, maar goed.

Ben benieuwd of het beeld op de pc goed is, zodra je `m bij dee hoofdaansluiting neerzet. :)

• tumtum100
Michael Knight schreef op woensdag 28 december 2011 @ 16:15:
En dat was ook niet de strekking van het topic. Je wil gewoon die tv-kaart aan de praat krijgen, toch? :)

Ik heb hier ook zo`n standaard Gamma versterker aangesloten. Die stuurt beeld naar 3 tv`s in huis over een afstand van 20+ meter. De bekabeling is echter wel topspul. Alles is van Hirschmann en de pluggen zijn hf-afgescherm (van die vergulde dingen, zien er ook prachtig uit en maar enkele euro`s per stuk). Het beeld is gewoon perfect (analoog) en de versterker staat niet eens op maximum versterking.

Hiervoor hadden we een setup waarbij dat helemaal niet het geval was. Dat was ook voordat ik me ermee ging bemoeien, maar goed.

Ben benieuwd of het beeld op de pc goed is, zodra je `m bij dee hoofdaansluiting neerzet. :)
Klopt ik wil toch echt mijn TV-kaart aan de praat krijgen.
Maar op de hoofdaansluiting doet die het perfect!
Dus wat is nu het beste wat ik kan gaan doen?
Dit is de opstelling en ik ben eigenlijk niet van plan om de 20 meter kabel te vervangen die in de muur verwerkt zit.
Afbeeldingslocatie: http://www.uploadplaatjes.nl/plaatjes/8/335514.png

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Hmm, om de 20m-kabel uit te sluiten zou je bij Praxis een andere versterker kunnen halen (en eventueel die afgeschermde stekkers). Is het beeld nog steeds hetzelfde, dan kun je de versterker zonder gedoe terugbrengen (doe ik vaker bij dit soort klusjes, goede policy bij Praxis) en heb je dus echt een nieuwe kabel van 20 meter nodig (helaas..).

[ Voor 11% gewijzigd door Michael Knight op 28-12-2011 18:08 ]

• tumtum100
Michael Knight schreef op woensdag 28 december 2011 @ 18:07:
Hmm, om de 20m-kabel uit te sluiten zou je bij Praxis een andere versterker kunnen halen (en eventueel die afgeschermde stekkers). Is het beeld nog steeds hetzelfde, dan kun je de versterker zonder gedoe terugbrengen (doe ik vaker bij dit soort klusjes, goede policy bij Praxis) en heb je dus echt een nieuwe kabel van 20 meter nodig (helaas..).
Heeft het ook nut om die 6 meter kabel en die 1 meter kabel te vervangen door een betere? Of zou dat nutteloos zijn als ik toch al een andere versterker koop?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
tumtum100 schreef op woensdag 28 december 2011 @ 18:13:
[...]
Heeft het ook nut om die 6 meter kabel en die 1 meter kabel te vervangen door een betere? Of zou dat nutteloos zijn als ik toch al een andere versterker koop?
Kutkabels los je nooit op met versterkers, maar door betere kabels te plaatsen. Op een stukje kabel van 1 en 6 meter kan je, zeker met 4 prutsstekkers eraan, heel wat verklooien wat je zelfs niet met 100dB versterking kunt oplossen.

Hoe zit je huidige setup trouwens inelkaar qua stekkers en aansluitpunten? Je hebt nu een globale tekening gemaakt van je kabels, maar ik ben eigenlijk veel meer benieuwd naar de stekkers/aansluitpunten die gebruikt zijn. Kan je evt foto's posten?

• tumtum100
_JGC_ schreef op woensdag 28 december 2011 @ 18:16:
[...]

Kutkabels los je nooit op met versterkers, maar door betere kabels te plaatsen. Op een stukje kabel van 1 en 6 meter kan je, zeker met 4 prutsstekkers eraan, heel wat verklooien wat je zelfs niet met 100dB versterking kunt oplossen.

Hoe zit je huidige setup trouwens inelkaar qua stekkers en aansluitpunten? Je hebt nu een globale tekening gemaakt van je kabels, maar ik ben eigenlijk veel meer benieuwd naar de stekkers/aansluitpunten die gebruikt zijn. Kan je evt foto's posten?
Deze aan het begin van de 20 meter
Afbeeldingslocatie: http://www.onderdelen-online.nl/images/CX-PLUG.jpg
en aan het einde op mijn kamer:
Afbeeldingslocatie: http://www.electronicshop.nl/fotos/cx-wallbox.jpg
En dan die 1 meter en 6 meter kabel vaste connectors:
Afbeeldingslocatie: http://www.evp-voices.com/Pics/coax.jpg

• DJSmiley
tumtum100 schreef op woensdag 28 december 2011 @ 18:38:
[...]

Deze aan het begin van de 20 meter
[afbeelding]
en aan het einde op mijn kamer:
[afbeelding]
En dan die 1 meter en 6 meter kabel vaste connectors:
[afbeelding]
Die stekkers passen wel in het knakenplaatje.Dat zijn de ergste die er zijn.

Vervang die zoiezo voor goede pluggen, Hirschmann Koswi of andere volledig afgeschermde pluggen

Afbeeldingslocatie: http://static.mijnwebwinkel.nl/winkel/radiostiphout/full18064878.jpg

Controleer ook of de wanddoos netjes een einddoos is (Als ie verder nergens heengaat moet deze afgesloten zijn met een 75ohm weerstand), dus geen rijgdoos.

De kabel is zoals gezegd een budgetmerk (HQ) maar goed, als dat idd RG6 is en ie aan die specs voldoet dan kan het... tenslotte leg je niet altijd zo maar even een nieuw kabeltje.

Kwa versterker moet je gewoon goed spul nemen:Tratec, Aastro, Hischmann, Bosch oid. Geen HQ/Elro/enz dus.

Bij 20m kabel is een versterker met vereffening het mooist, dan kun je het signaal ook goed afregelen maar dan is meetapparatuur wel handig.

Eventueel kun je ook een andere versterker proberen/lenen,mocht je in de buurt van Nunspeet zitten dan heb ik nog wel wat liggen

[ Voor 4% gewijzigd door DJSmiley op 28-12-2011 18:44 ]

• tumtum100
Dan Op mijn wanddoos zat een weerstand inderdaad maar nu ga ik dus de Hirschmann Koswi pluggen halen en waarschijnlijk deze versterker http://link.marktplaats.nl/509627126 als die meneer hem nog verkoopt.
Of gewoon een nieuwe maar die zijn behoorlijk prijzig

[ Voor 20% gewijzigd door tumtum100 op 28-12-2011 19:12 ]

Pagina: 1