Verwijderd

Topicstarter
Ik speel GTA4 + ENB (graphic mod) op 10-28FPS, en wil dit graag hoger hebben.

Mijn systeem:

AMD Phenom II X6 1055T, 2.8GHz @stock
ATI Radeon HD 6770 1GB GDDR5
4GB DDR3 RAM, 1333MHz
460W PSU
Windows 7 Home Premium 64 bit

Mijn vraag is of ik door middel van 4GB RAM erbij te prikken meer FPS krijg.

Verwijderd

Nee
Zet grafische instellingen lager en je hebt een fps boost :P

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2011 18:39 ]

• Exbloder
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08-12-2025
Open taakbeheer en kijk of je ram vol is. Met 10 secondjes zelf te zoeken kon je het weten.

• Liveshort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-01 13:50

Liveshort

Certified Crazy Person

Je videokaart komt hoogst waarschijnlijk rekenkracht te kort. Dus schroef je settings omlaag of upgrade anar een betere (wel oppassen met je voeding).

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

• Footstepz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-11-2025
Liveshort schreef op maandag 26 december 2011 @ 20:31:
Je videokaart komt hoogst waarschijnlijk rekenkracht te kort. Dus schroef je settings omlaag of upgrade anar een betere (wel oppassen met je voeding).
Dit lijkt me zeer sterk. GTA IV is gewoon een bar slechte port. En over zijn voeding dat ligt ook aan het merk dat hij heeft.

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Footstepz schreef op maandag 26 december 2011 @ 23:54:
[...]

Dit lijkt me zeer sterk. GTA IV is gewoon een bar slechte port.
En bij barslechte ports kan je geen zware videokaart nodig hebben of zo? :P

CPU zal het probleem niet zijn (GTA IV schaalt goed over meerdere cores), geheugen ook niet. HD6770 is nou niet dermate krachtig dat hij hoge instellingen met grafische mods aan zal kunnen (ten minste, ik neem aan dat het spel daar niet lichter van wordt).

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• Egg
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-01 15:24

Egg

In der Schweiz jah!

Footstepz schreef op maandag 26 december 2011 @ 23:54:
[...]

Dit lijkt me zeer sterk. GTA IV is gewoon een bar slechte port. En over zijn voeding dat ligt ook aan het merk dat hij heeft.
"agreed" Ik heb een half jaar geleden de beste laptop gekocht die er te krijgen was met een i7 CPU, ati HD5780, 8GB ram en een SSD harde schijf en draai GTA4 bar-en-bar-slecht.. Crysis, Battlefield 3 en Rage draaien voluit op 60FPS, terwijl ik met GTA4 hooguit 25 haal met drops naar 10.

Meerdere vrienden hebben hetzelfde probleem. Het is nu eenmaal een game die bij uitstek is geschreven voor consoles.

Mijn advies: Kies een ander spel, er is niets mis met je computer :)

MSI GX660R for the win!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Egg schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 00:34:
Mijn advies: Kies een ander spel, er is niets mis met je computer :)
Allemaal leuk en aardig maar als iemand GTA IV op high wilt spelen is de computer toch echt ontoereikend (dat lagere settings een oplossing zijn lijkt me zo triviaal dat iemand geen topic opent als hij daar op doelt :P ). Crysis is trouwens nog altijd zwaarder voor de GPU dan GTA IV, no way dat die voluit draait op een HD5870M met 60FPS (die GPU is trouwens dezelfde als die van de HD5770 voor desktops).

• Footstepz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-11-2025
bwerg schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 00:29:
[...]

En bij barslechte ports kan je geen zware videokaart nodig hebben of zo? :P
Dat betekent dat het niet voor een computer geoptimaliseerd is. Waardoor je met videokaarten waarmee je het spel eigenlijk zou aankunnen het spel niet trekt.

Op een computer met mindere settings kan voor komen dat hij em wél op 60 FPS trekt.

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Footstepz schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 00:50:
Dat betekent dat het niet voor een computer geoptimaliseerd is. Waardoor je met videokaarten waarmee je het spel eigenlijk zou aankunnen het spel niet trekt.
Dan kan je videokaart het dus niet aan. Het is heel simpel: Je videokaart kan het aan en is dus krachtig genoeg, of je videokaart kan het niet aan en is dus niet krachtig genoeg. En dan maakt het totaal niet uit of dat komt omdat het de meest prachtige graphics ooit zijn of omdat het een waardeloze port is, als je het op high wilt spelen heb je gewoon een upgrade nodig.
Op een computer met mindere settings kan voor komen dat hij em wél op 60 FPS trekt.
Dat is bij elk spel, dus ik ga er voor het gemak vanuit dat hij dat al weet en hij dus een andere oplossing zoekt...

• Liveshort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-01 13:50

Liveshort

Certified Crazy Person

@Hierboven: Allemaal eens. GTA 4 is een spel apart. Kun je nog zo'n goede pc hebben, maar je hebt nog steeds kans dat ie dat spel slecht draait. Het punt is inderdaad dat dat nogal vreemd is, omdat het spel gemaakt is voor consoles met veel lagere specs dan jouw pc. Feit is en blijft dat je of rekenkracht of geheugen tekort komt. Je kunt proberen je kijkafstand iets terug te schroeven. Mijn ervaring met het spel is dat je zo aan het gebruik van een gig zit met een kijkafstand van 30-50%. Dat hangt natuurlijk ook van je settings af, maar het is mogelijk. Zelf speel ik het spel niet veel, maar probeer hier eens wat mee.

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties, ik ga proberen om de instellingen wat lager te doen om te kijken of ik gemiddeld ±20FPS krijg.

EDIT: Ik heb een aantal dingen geprobeerd maar mijn FPS blijft vrijwel hetzelfde. Alleen als ik de schaduwen uit zet is het gemiddeld 23 of zo, maar dat ziet er niet uit.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2011 23:15 ]

Pagina: 1