AWE64 SPDIF-in??

Pagina: 1
Acties:

• guillaume
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 04:19
Ha,

Een vraagje, zit er een SPDIF-in op mijn ouwe AWE64 ISA?? Ik heb nl. geen analoog kabeltje (4-pins), maar een hoop 2-pins SPDIF kabeltjes.

Guillaume.

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

D'r zit toch zo'n fraai extra slot-afdekplaatje bij met een tulp-aansluiting erop???? Das SPDIV (ik meen in)... maar waarom check je dat niet in je handleiding..

wat betreft die tweede regel.... wat bedoel je ermee? wat moeten we ermee?

Ik snap je vraag niet helemaal gloofk als je die tweede regel er met een reden bij hebt gezet....

• guillaume
Ik bedoel dat ik mijn AWE64 niet analoog op de CD-Rom kan aansluiten, omdat ik daar nu geen kabeltje voor heb. Omdat ik wel een aantal SPDIF-kabeltjes heb, hoop ik hiermee de CD-Rom op de geluidskaart aan te sluiten. En wat jij bedoelt met 'zo'n fraai extra slot-afdekplaatje bij met een tulp-aansluiting' weet ik ook niet:?

• Dr. RiPsaw
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Voor zover ik weet was de SBlive de eerste soundblaster van Creative met S/PDIF. Die tulpstekkertjes WFVN het over heeft zijn gewoon vergulde analoge aansluitingen.
AWE64 heeft geen digitale aansluitingen.

• guillaume
shit! da's mooi klote. hmmm, iemand nog 5 spdif-kabeltjes????

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19-08 19:22
De AWE64 heeft een digitale uitgang, geen ingang. Deze uitgang zat op het meegeleverde afdekplaatje.

• guillaume
Ik neem aan dat je het dan hebt over de Gold-versie, want ik weet echt niet wat voor afdekplaatje je bedoelt. Als het ook het geval is dat een AWE64 ISA (Value??) een dig. uitgang heeft, wil ik dat wel ff weten graag. Als 't niet te veel moeite is, kun je een fotootje plaatsen van da afdekplaatje.

Guillaume.

Verwijderd

Op donderdag 22 maart 2001 18:54 schreef Dr. RiPsaw het volgende:
Voor zover ik weet was de SBlive de eerste soundblaster van Creative met S/PDIF. Die tulpstekkertjes WFVN het over heeft zijn gewoon vergulde analoge aansluitingen.
AWE64 heeft geen digitale aansluitingen.
6 jaar geleden had mijn AWE 32 dat toch wel degelijk erop zitten.

koste toen wel 5 meier.

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op donderdag 22 maart 2001 21:03 schreef Marcel het volgende:
De AWE64 heeft een digitale uitgang, geen ingang. Deze uitgang zat op het meegeleverde afdekplaatje.
dat bedoel ik... stiekum dus TOCH een digitale aansluiting... hek alleen nooit gebruikt, kwist dus ook niet of het nou IN of OUT was.....

Maareh... guillaume.... waarom koop je dan niet ff zo'n kabeltje... kost bijna niets... gewoon vragen in de beter computerwinkel (niet van die standaardzaken zoals Vobis of Dynabyte, maar kleinere bedrijfjes) Eventueel kan je ook nog kijken in elektronicawinkels (zoals Display)... die hebben dat soort spul ook wel eens...

• Dr. RiPsaw
  • Niet online
No way dat een AWE32 s/pdif heeft!! Ik heb zelf ook jaren ermee gewerkt (full retail version), en ik heb bij mijn kaart nooit een digitale aansluiting gevonden, intern noch extern. Of ze moeten hem wel heel goed hebben verstopt!

Over de AWE64: het is idd alleen de gold versie die een s/pdif out heeft (alleen out, geen in!)
http://www.soundblaster.com/products/sbawe64gold/specs.asp

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op vrijdag 23 maart 2001 19:29 schreef Dr. RiPsaw het volgende:
No way dat een AWE32 s/pdif heeft!! Ik heb zelf ook jaren ermee gewerkt (full retail version), en ik heb bij mijn kaart nooit een digitale aansluiting gevonden, intern noch extern. Of ze moeten hem wel heel goed hebben verstopt!
OW... kijk nou snap ik waar je het over hebt... maar... WIE heeft het hier over een AWE32?????? We hebben het over een AWE64!!!!
Over de AWE64: het is idd alleen de gold versie die een s/pdif out heeft (alleen out, geen in!)
http://www.soundblaster.com/products/sbawe64gold/specs.asp
* WFvN geeft je hier gelijk.... hij heeft namelijk ook een AWE64Gold... met een extra slot-afdekplaatje MET spdiv-OUT (blijkbaar)

• Dr. RiPsaw
  • Niet online
Op vrijdag 23 maart 2001 13:39 schreef jochie het volgende:

[..]

6 jaar geleden had mijn AWE 32 dat toch wel degelijk erop zitten.

koste toen wel 5 meier.
Jochie had het over een AWE32, en heeft blijkbaar de topic niet goed gelezen en kent z'n hardware niet...

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op vrijdag 23 maart 2001 20:04 schreef Dr. RiPsaw het volgende:

[..]

Jochie had het over een AWE32, en heeft blijkbaar de topic niet goed gelezen en kent z'n hardware niet...
ik geloof dat we een beetje langs elkaar heen zitten te kletsen (of ik alleen langs jou :?)
naja... zal wel een misverstand van mijn kant zijn... ben sowiezo nogal warrig bezig |:(

• Dr. RiPsaw
  • Niet online
:)

Ik hoop dat je nu een antwoord hebt....

• guillaume
OK, ik moet dus bij mijn AWE64 (geen Gold, maar dat zou niet uitmaken, omdat ik het over een SPDIF-IN had) tóch een analoog kabeltje aanschaffen. Jammer...

Thanx ya'all;)
Pagina: 1