[win7]mediacenter springt steeds vanzelf aan uit sleepmode

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob3rt
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-10 21:35
Om gek van te worden...

Heb een pc/mediacenter gebouwd met windows7 prof, xbmc, remote AB etc.
Alles werkt perfect op 1 irritant ding na...

Het systeem start geheel willekeurig op, doet dan blijkbaar iets maar geen idee wat en gaat vervolgens gelukkig wel weer vanzelf weer uit, terug in sleepmode/slaapstand.

Ik heb de timer functies al in energy instellingen uit gezet, automatisch update functie uit etc, niets wil werken. Dit doet ie ook als xmbc niet aan staat, dus exit xmbc en dan sleepmode aan.

Heb gisteren het hele systeem van een clean install voorzien omdat ik zoveel veranderd had dat het niet meer goed werkte, na de clean install is het probleem ook weer terug gekomen.

Heeft iemand een tip op ervoor te zorgen dat dit systeem NIET meer start vanzelf, dat deze uitsluitend aan gaat wanneer ik dit wil (enkel via de power knop op de mce afstandsbediening) en niet vanzelf?

Volledig uitzetten (een shutdown) of hybernate vind ik geen optie/oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 09:00
Als ik jou was zou ik de MCE standby tool eens downloaden en installeren. Daarmee kan je niet alleen instellen welke apparaten je systeem uit de slaapstand mogen halen, hij beschikt ook over een log functie waarmee je wellicht kunt achterhalen wat er voor zorgt dat je systeem ontwaakt.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob3rt
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-10 21:35
die ken ik niet, zal eens kijken of dat een uitkomst bied.

Was al eens overgestapt naar ubuntu+xmbc maar daar heb ik weer geen geluid bij DTS etc.... aarrg, hehe