Meestal geen beeld via HDMI videokaart

Pagina: 1
Acties:

• mmmmmark
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 25-11-2025
Ik heb een jaar geleden een HTPC in elkaar gezet bestaan de uit de volgende componentenDeze is aangesloten via een receiver op de tv (alles HDMI kabeles). Op een gegeven moment kreeg ik geen signaal meer op mijn tv als ik de computer opnieuw opstartte, meestal hielpdan een harde reset wel. Nu krijg ik bijna helemaal nooit meer een signaal via HDMI, echter als ik de tv aansluit via dsub krijg ik wel gewoon een signaal.
Wat heb ik al geprobeerd:
  • Nieuwe HDMI kabel
  • Direct aansluiten HTPC op TV
  • Windows opnieuw geïnstalleerd
  • Bios upgedate
  • Drivers videokaart opnieuw geinstalleerd
  • Videokaart erin en eruit gehaald
Wat kan ik nog proberen? Is de HDMI uitgang kapot (altijd als ik de hele htpc uit de kast hebt gehaald er aan heb zitten prutsen en dan heb ik uiteindelijk wel weer een signaal, maar de volgende keer als ik opstart heb ik dan geen signaal meer). Misschien maar een nieuwe video kaart?

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:33
Heb je ook al een DVI->HDMI blokje geprobeerd? Misschien dat je HDMI connector een beetje losjes is geworden.

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

• mmmmmark
Biersteker schreef op maandag 26 december 2011 @ 11:11:
Heb je ook al een DVI->HDMI blokje geprobeerd? Misschien dat je HDMI connector een beetje losjes is geworden.
Nee ik verstuurde altijd alles (beeld + geluid) via de HDMI naar de receiver, er zit ook geen digatale audio uit op mijn HT'PC

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:33
Vaak stuurt het DVI=>HDMI blokje ook gewoon de audio door. (Moet je wel de originele die meegeleverd zat pakken.)

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

• mmmmmark
Biersteker schreef op maandag 26 december 2011 @ 11:43:
Vaak stuurt het DVI=>HDMI blokje ook gewoon de audio door. (Moet je wel de originele die meegeleverd zat pakken.)
Bedankt voor de tip!
Als ik weer thuis ben zal ik er even naar kijken, ik herinner me niet dat ik er zo'n blokje bij heb gekregen..

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-02 10:26
je kan ze eventueel ook op het internet bestellen, zag laatst 1tje op een site voor volgens mij iets meer dan 7.50 euro.. + 2.95 verzondkosten

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Pagina: 1