Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

iPad POP3 e-mail in sync houden met PC

Pagina: 1
Acties:

• endless90
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-11 12:06
Hallo,

Mijn ouders hebben met kerst een iPad gekregen. Super handig ding, ik zit echter met een klein vraagstuk waar ik zelf niet uitkom.
Mijn ouders ontvangen op het moment hun email op hun PC middels POP3. Ik wil deze e-mail graag ook laten ontvangen op de iPad. Wanneer ik de iPad ook instel middels POP3 dan kan de e-mail maar 1x worden opgehaald van de server.

Wat is een handige manier om beide apparaten (PC en iPad) in sync te houden? Helaas willen mijn ouders hun huidige e-mail behouden, Gmail o.i.d. is helaas geen optie dus.

Hebben jullie tips? :)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
mail achterlaten op de server bij het binnenpoppen?

Beter: imap gebruiken (als je provider dat ondersteunt)

[ Voor 10% gewijzigd door DJSmiley op 25-12-2011 21:52 ]

• endless90
Helaas ondersteunt de provider (in dit geval Onsbrabantnet) geen IMAP.

• jeffreytigch
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-11 11:15
Dat moet wel in te stellen zijn, ben ik vrijwel zeker van. Ben nu even een pop account aan het aanmaken as we speak :P

• endless90
Dan mag jij mij vertellen waar ik dat kan instellen.. Google weet er niks van, en OBN ook niet.. :P

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:29
Helaas willen mijn ouders hun huidige e-mail behouden, Gmail o.i.d. is helaas geen optie dus.
Je kunt gmail e.d. ook je pop3 account leeg laten trekken en vervolgens je clients daarmee verbinden.

• endless90
Daar zat ik ook al aan te denken. Wanneer ik dan echter die Gmail account instel op de iPad dan is het zover ik weet niet mogelijk om vanaf het originele email-adres te mailen...

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:55

Umbrah

The Incredible MapMan

Een tussenweg door toch GMail aan te maken, en die vervolgens via Pop3 te laten lezen. Laat vervolgens je ouders en de iPad de IMAP van GMail uitlezen (of Google Sync). Het is helaas niet zo makkelijk als op een droidpadd idd, waar je wat meer policies kunt instellen.

In het kort:

Pop3: 1 Client (Gmail): 2 Clients (ouders PC dmv IMAP, iPad dmv whatever iPad kan gebruiken voor Gmail). Ik weet dan echter niet of de iPad genoeg Gmail integratie heeft om "sent from" te kunnen instellen als iets anders dan het gmail account, ik gebruik m'n iPhone niet meer eigenlijk. Zowel de Galaxy S2 als de Acer Iconia Tab kunnen het wel vanuit de gmail app. De PC ondersteunt het ook maar dat is weer e-mail cliënt afhankelijk. M'n ouders houden wel van de gmail client, het vervant een echte applicatie volledig voor hun, en ze kunnen toch hun oude adres gebruiken.
Dotto schreef op zondag 25 december 2011 @ 22:01:
Daar zat ik ook al aan te denken. Wanneer ik dan echter die Gmail account instel op de iPad dan is het zover ik weet niet mogelijk om vanaf het originele email-adres te mailen...
Heeft Google niet eventueel een Gmail app? iOS is inderdaad wat gehandicapped in Exchange en Google mail accounts. "Sent As" wordt volgens mij niet ondersteund.

[ Voor 20% gewijzigd door Umbrah op 25-12-2011 22:03 ]

• endless90
Bedankt voor je reply. Sinds een paar weken heeft Google een Gmail app gelanceerd voor de iPad. Zover ik weet ondersteund deze echter niet ''sent from'' een ander adres. Ik zal het dadelijk voor de zekerheid even nakijken... :)

• pickboy
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:02
Is de client op de Ipad ook niet zo in te stellen dat hij de mail idd via Gmail ophaalt maar gewoon verzend via de smtp server die nu ook gebruikt word?

• endless90
Ik denk dat zoiets wel mogelijk is...Maar wordt de verzonden email dan ook gesynct tussen PC en iPad?

• pickboy
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:02
Dotto schreef op zondag 25 december 2011 @ 22:17:
Ik denk dat zoiets wel mogelijk is...Maar wordt de verzonden email dan ook gesynct tussen PC en iPad?
Dat gebeurt dan niet idd, goed dat je het vraagt, dat is/kan een nadeel zijn.
Persoonlijk kijk ik zelden naar verzonden mail dus vandaar dat ik daar ook niet aan gedacht had.

• endless90
Ik heb het even nagekeken maar helaas..de native Gmail app heeft niet de optie om vanuit een ander anders dan je eigen Gmail-adres een mail te sturen. Lastig!

• paskaal
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 26-11 21:08
Misschien kun je deze workaround proberen: http://modernerd.com/post...-iphone-and-multiple-from (iPad instructies staan een stuk naar onder). Ziet er veelbelovend uit :)

edit: dus wel eerst een Gmail account instellen die de OBN POP server leegtrekt en vervolgens dat account instellen op je iPad en met een komma het onsbrabantnet e-mailadres toevoegen.

[ Voor 32% gewijzigd door paskaal op 26-12-2011 20:32 ]

• thaumaturgus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09-02 05:05
Wat je ook kan doen is je e-mail account op de pc en ipad instellen dat de e-mail niet van de server verwijdert wordt ( of pas na x aantal dagen) zodat je de zelfde e-mail zowel op de ipad als op de pc kan ophalen.
Pagina: 1