Beste mensen, ik ben op zoek naar een nieuwe tv. Hij moet 55 inch of groter zijn. Mijn budget is rond de 3000 euro. Ik heb geen las van lichtinval. TV zal dagelijks ongeveer 10 uur aan staan (ik heb kleine kinderen) Voornamelijk zal er digitaal tv gekeken worden en soms zal er films en games gespeeld worden.Ik twijfel tussen de Sony 55hx920 en Panasonic 55vt30. Of moet ik ook naar de Sharp en LG kijken?
Waarom/waarover twijfel je?
[ Voor 100% gewijzigd door mr.paaJ op 25-12-2011 18:35 ]
liever de tong gebrand dan lauwe soep
Verwijderd
Waaraan / waarom twijfel je? Kan je niet bij BV de Mediamarkt is gaan kijken naar de (beeld) kwaliteit? Tnet is geen info balie echter kunnen we hier wel ervaringen uitwisselen. LCD's kosten geen drol meer dus haal niet de aller goedkoopste. De Sony 55hx920 werd voor het eerst vermeld op zondag 25 december 2011 daar zijn dus nog niet zoveel ervaringen mee lijkt mij. Sony geeft zijn schermen altijd nummer volgorde waar de A / B voor goedkoop staan en de XYZ voor duur kijk is op de website welke types er op dit moment beschikbaar zijn. Persoonlijk geef ik liever iets meer uit aan een scherm om een highend product te mogen meenemen en met een TV vind ik dit nog steeds erg nodig. LG is ook een prima merk want de meeste panelen komen toch uit de zelfde fabriek!
Je Sony typeinfo is verouderd 
Dit zijn twee toptoestellen natuurlijk, de Sony is met kinderen misschien wat handiger maar de Panasonic geeft beter beeld.
Dit zijn twee toptoestellen natuurlijk, de Sony is met kinderen misschien wat handiger maar de Panasonic geeft beter beeld.
liever de tong gebrand dan lauwe soep
Ik heb bij 2 Mediamarkten en 1 BCC gekeken. Kwa uiterlijk vind ik de Sony zeer mooi. Ik ben een beetje huiverig over het verbruik van de Panasonic. Ik ben een milieu mens. Ik wil ook geen miskoop doen. Bijvoorbeeld als de schermen van Sony en LG uit de zelfde fabriek komen, hheft het kopen van een veel duurdere Sony meerwaarde?
De panelen kunnen uit dezelfde fabriek komen, maar de belichting erachter, beeldverwerking, interface/software, functies en bouwkwaliteit zijn totaal verschillend tussen verschillende fabrikanten. Verschillende tv-toestellen met hetzelfde LCD-paneel kunnen toch zeer uiteenlopende resultaten geven.
Dus: het kopen van de duurdere Sony kan zeker meerwaarde hebben.
Ik heb al her en der wat gelezen over de 55HX920 en over het 2D-beeld was men toch zeer lovend. 3D viel wat tegen, maar 3D is voor de gemiddelde consument toch maar een gimmick.
Een plasma toestel zoals de 55VT30 van Panasonic verbruikt inderdaad flink meer, maar de kleur- en zwartweergave (vooral 's avonds) zijn bij dit toestel het best. Vraag is echter of het verschil tussen de Sony en de Panasonic echt groot is en of dit opweegt tegen het verbruik?
Persoonlijk zou ik kiezen voor de Sony, omdat als deze gemiddeld 10 uur per dag aanstaat telt het verbruik al flink. Bovendien zie ik in veel plasma-tv's een snelle, maar lichte flikkering die me erg stoort. Anderen zien die niet, ik wel, kwestie van persoon tot persoon zekers?
Ik heb al her en der wat gelezen over de 55HX920 en over het 2D-beeld was men toch zeer lovend. 3D viel wat tegen, maar 3D is voor de gemiddelde consument toch maar een gimmick.
Een plasma toestel zoals de 55VT30 van Panasonic verbruikt inderdaad flink meer, maar de kleur- en zwartweergave (vooral 's avonds) zijn bij dit toestel het best. Vraag is echter of het verschil tussen de Sony en de Panasonic echt groot is en of dit opweegt tegen het verbruik?
Persoonlijk zou ik kiezen voor de Sony, omdat als deze gemiddeld 10 uur per dag aanstaat telt het verbruik al flink. Bovendien zie ik in veel plasma-tv's een snelle, maar lichte flikkering die me erg stoort. Anderen zien die niet, ik wel, kwestie van persoon tot persoon zekers?
[ Voor 62% gewijzigd door Terrestraeon op 25-12-2011 19:00 ]
Hoe groot is het verschil? En wat zijn dan de verschillen?mr.paaJ schreef op zondag 25 december 2011 @ 18:39:
Je Sony typeinfo is verouderd
Ik ben ook een persoon die zulke dingen ziet. Een verkoper wilde mij een Samsung D8000 verkopen. Hij zag de bleeding niet, tot dat ik het hem aanwees.Chris5488 schreef op zondag 25 december 2011 @ 18:47:
De panelen kunnen uit dezelfde fabriek komen, maar de belichting erachter, beeldverwerking, interface/software, functies en bouwkwaliteit zijn totaal verschillend tussen verschillende fabrikanten. Verschillende tv-toestellen met hetzelfde LCD-paneel kunnen toch zeer uiteenlopende resultaten geven.
Vrouwtje is thuis en kijkt ook tv. + + += 10 uurhjs schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 14:16:
10 uur aan omdat je kinderen hebt?
Hebben ze niets beters te doen
Ik wil je toch vriendelijk verzoek je topicstart even uit te breiden met je eigen bevindingen en motivaties bij bepaalde eisen.
Het is namelijk niet de bedoeling, dat je hier de vraag "welke moet ik kopen" dropt in een topic. Aangezien jouw topic al even loopt en je ook al reactie shebt gehad, laat ik `m even open.
Vul dus even aan met bijvoorbeeld de Quickstart uit Het algemeen beleid om een slotje te voorkomen.
Het is namelijk niet de bedoeling, dat je hier de vraag "welke moet ik kopen" dropt in een topic. Aangezien jouw topic al even loopt en je ook al reactie shebt gehad, laat ik `m even open.
Vul dus even aan met bijvoorbeeld de Quickstart uit Het algemeen beleid om een slotje te voorkomen.
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Wat ik zo snel via google kan vinden is een verbruik van 113 (eco) tot 190 W (shop) voor de Sony tegen 133 W (operational) voor de Panasonic. Zo heel veel ligt het niet uit elkaar, het is maar de vraag of de Sony inderdaad minder verbruikt als de Pana, zal geheel afhangen van de gebruiker instellingen.Chris5488 schreef op zondag 25 december 2011 @ 18:47:Een plasma toestel zoals de 55VT30 van Panasonic verbruikt inderdaad flink meer
Zelf wil ik nooit meer iets anders als een plasma, ik zie op elk LCD paneel bleeding, ghosting of trailing.
Uiteindelijk moet je toch zelf de beslissing nemen, gewoon gaan kijken. Neem wat films mee en laat een BD speler aansluiten op de betreffende TV.
Verwijderd schreef op zondag 25 december 2011 @ 18:22:
TV zal dagelijks ongeveer 10 uur aan staan (...)
Nice!Verwijderd schreef op zondag 25 december 2011 @ 18:42:
Ik ben een beetje huiverig over het verbruik van de Panasonic. Ik ben een milieu mens.
Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl
Op de site van Panasonic stond er een gemiddeld verbruik van 222 Watt. Bij Sony staat er 113 Watt.Domino schreef op woensdag 28 december 2011 @ 14:54:
[...]
Wat ik zo snel via google kan vinden is een verbruik van 113 (eco) tot 190 W (shop) voor de Sony tegen 133 W (operational) voor de Panasonic. Zo heel veel ligt het niet uit elkaar, het is maar de vraag of de Sony inderdaad minder verbruikt als de Pana, zal geheel afhangen van de gebruiker instellingen.
Zelf wil ik nooit meer iets anders als een plasma, ik zie op elk LCD paneel bleeding, ghosting of trailing.
Uiteindelijk moet je toch zelf de beslissing nemen, gewoon gaan kijken. Neem wat films mee en laat een BD speler aansluiten op de betreffende TV.
Dan zoiezo voor Full LED TV (niet Edge LED) gaan met dit budget. Verbruikt véél minder energie dan een Plasma TV. Toch belangrijk als de TV zo'n 10 uur per dag aanstaat.
Daarnaast kan een LED TV veel helderder met een lager energieverbruik (plasma TV's kunnen zelden de maximale helderheid overtreffen van een LED TV). Na verloop van tijd wordt een TV ook minder helder en ook dan heb je overdag meer aan een Full LED TV.
Energieverbruik Sony 55 inch HX920: 113 W (shop modus is hoger, maar zo staat hij standaard niet ingesteld)
Energieverbruik Panasonic 55 inch VT30: gemiddeld 222 W (geschat energieverbruik: 430 W).
Daarnaast kan een LED TV veel helderder met een lager energieverbruik (plasma TV's kunnen zelden de maximale helderheid overtreffen van een LED TV). Na verloop van tijd wordt een TV ook minder helder en ook dan heb je overdag meer aan een Full LED TV.
Energieverbruik Sony 55 inch HX920: 113 W (shop modus is hoger, maar zo staat hij standaard niet ingesteld)
Energieverbruik Panasonic 55 inch VT30: gemiddeld 222 W (geschat energieverbruik: 430 W).
[ Voor 18% gewijzigd door Uniciteit op 28-12-2011 19:07 ]
Dat mag dan in de huiskamer. Je hebt ook geen moeite genomen om de TS uit te breiden...Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2011 @ 19:07:
Ik ga morgen naar de MediaMarkt. Zal wel doorgeven welke het is geworden.
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()