Ik zou wat anders verzinnen, misschien een iets meer bijzondere tak binnen een markt waar minder concurrentie is.
Zelfs supermarkten verkopen tegenwoordig usb gadgets, sticks, webcams en weet ik het allemaal en het verschil is gewoon te laag in prijs om daar echt op te kunnen cashen.
Stel, een lokale aldi bied een usb stick van 10gb aan voor 19,99 (ik zeg maar wat, voorbeeld ofc).
De inkoop prijs van die stick is 8 euro p/s.
Jij zou die exact zelfde stick aan kunnen bieden voor 15, waarbij er nog steeds een beetje winst te behalen is voor je (immers hoort een bedrijf winst te maken) maar zal je je klant wel verzendkosten in rekening moeten brengen. Dus de goedkope usb stick met een besparing van 4,99 kost dan opeens 15 euro + 3-4 euro verzendkosten.
Zo is het voordeel voor de klant wel opeens een stuk minder, ookal is je stick goedkoper.
Tel daarbij nog eens bij dat er een wachttijd aan vast zit, je kan wel de volgende dag willen leveren maar dat wil ook zeggen dat je hun order gelijk moet gaan verwerken. Dus je bent er continue mee bezig, wat je of zelf moet doen of iemand voor moet inhuren wat ook weer geld kost.
Al met al mag je met die usb stick van 8 euro voor 15 euro blij zijn als je er 2-3 euro aan over hebt onder de streep, en dan ga je er ook nog vanuit dat mensen het ding ook daadwerkelijk kopen bij je.
Tuurlijk, het is maar een klein voorbeeld wat misschien qua % en alles niet helemaal klopt, maar er komt meer bij kijken dan alleen inkoop en verkoop prijs waarbij het verschil winst is, zo werkt het niet.
En om met dat principe een markt in te stappen waar al zoveel voor is, tja, ik zou er niet 1-2-3 aan beginnen iig. Je moet toch wel echt fors onder de marktprijs gaan zitten wil je mensen wegtrekken bij de al bekende online stores en retail ketens.
Hate us when you see us, fear us when you dont.