Toon posts:

Is er eigenlijk wel vraag naar goedkopere USB producten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik ben namelijk van plan om een webshop te beginnen waar de USB producten nog goedkoper zijn dan dat ze bij andere webwinkels zijn. Maar ik wil deze webshop pas beginnen als ik weet of er eigenlijk wel vraag naar is.
Dus mijn vraag is: Is er eigenlijk wel vraag naar goedkopere USB producten? Zoals een USB-stick of een USB gadget.Graag zou ik jullie mening willen weten over mijn vraag. Alvast bedankt!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Uiteraard is er vraag naar producten die goedkoper zijn bij de concurrent, mits de kwaliteit hetzelfde is :)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Met ^^. Met een lagere prijs van USB stick bvb komt meestal lagere transfer snelheden. En daar gaat het mij om :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:27
misschien is er wel een markt voor elcheapo usb troep die je via ideal kan betalen. Veel mensen hebben geen zin in paypal wat je nodig hebt voor zooi van de dealextreme.

Mechwarrior Online: Flapdrol

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:27

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

De informatie die je geeft over wat je precies wilt en wilt verkopen is wel heel karig. Wat voor usb producten wil je aanbieden? De term usb product is nogal een breed begrip namelijk. Hoe denk je verder goedkoper te zijn dan de concurrent? Wat zie je als concurrent eigenlijk? Is dat de Nederlandse retailer / webshop of wil je ook concurreren met webshops als Dealextreme etc wat me haast onmogelijk lijkt als Nederlandse (web)shop.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-01 15:13
Overigens zijn er al een aantal (kleinere) bedrijfjes in Nederland die Dealextreme producten doorverkopen (via drop shipment van Dealextreme). Geen van die bedrijfjes is echt goed van de grond gekomen naar mijn idee. Een heel risicovolle markt in ieder geval.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:27

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Dat lijkt me ook niet zo gek Nijn. Denk alleen maar eens aan garantie afhandeling. Verder levert Dealextreme natuurlijk ook veel gadgets en de gadget freaks weten Dealextreme etc zo langzamerhand zelf ook wel te vinden.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Bor de Wollef schreef op zondag 25 december 2011 @ 17:14:
Dat lijkt me ook niet zo gek Nijn. Denk alleen maar eens aan garantie afhandeling. Verder levert Dealextreme natuurlijk ook veel gadgets en de gadget freaks weten Dealextreme etc zo langzamerhand zelf ook wel te vinden.
Klopt, toch verwacht ik dat een zaak die goedkoop is (ook al is het net wat duurder dan DealExtreme) en goede garantie kan leveren geen probleem zal zijn. Ik ben er zelf bijvoorbeeld geen voorstander van om spul buiten de EU te kopen (en ook al niet echt buiten NL) en er zijn ongetwijfeld meer die zo denken :) Uiteraard hangt het af van de kwaliteit en welke producten (zoals hierboven al gezegd is, USB is wel erg breed (of beperkt)). Tevens moet je je afvragen of het interessant is om alleen kleine USB gadgets te verkopen.

[ Voor 18% gewijzigd door Phyxion op 25-12-2011 17:23 ]

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• Demoterror
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-10-2020

Demoterror

Mascotte @ Skullcrusher

Ik zou wat anders verzinnen, misschien een iets meer bijzondere tak binnen een markt waar minder concurrentie is.
Zelfs supermarkten verkopen tegenwoordig usb gadgets, sticks, webcams en weet ik het allemaal en het verschil is gewoon te laag in prijs om daar echt op te kunnen cashen.

Stel, een lokale aldi bied een usb stick van 10gb aan voor 19,99 (ik zeg maar wat, voorbeeld ofc).
De inkoop prijs van die stick is 8 euro p/s.
Jij zou die exact zelfde stick aan kunnen bieden voor 15, waarbij er nog steeds een beetje winst te behalen is voor je (immers hoort een bedrijf winst te maken) maar zal je je klant wel verzendkosten in rekening moeten brengen. Dus de goedkope usb stick met een besparing van 4,99 kost dan opeens 15 euro + 3-4 euro verzendkosten.

Zo is het voordeel voor de klant wel opeens een stuk minder, ookal is je stick goedkoper.
Tel daarbij nog eens bij dat er een wachttijd aan vast zit, je kan wel de volgende dag willen leveren maar dat wil ook zeggen dat je hun order gelijk moet gaan verwerken. Dus je bent er continue mee bezig, wat je of zelf moet doen of iemand voor moet inhuren wat ook weer geld kost.

Al met al mag je met die usb stick van 8 euro voor 15 euro blij zijn als je er 2-3 euro aan over hebt onder de streep, en dan ga je er ook nog vanuit dat mensen het ding ook daadwerkelijk kopen bij je.

Tuurlijk, het is maar een klein voorbeeld wat misschien qua % en alles niet helemaal klopt, maar er komt meer bij kijken dan alleen inkoop en verkoop prijs waarbij het verschil winst is, zo werkt het niet.
En om met dat principe een markt in te stappen waar al zoveel voor is, tja, ik zou er niet 1-2-3 aan beginnen iig. Je moet toch wel echt fors onder de marktprijs gaan zitten wil je mensen wegtrekken bij de al bekende online stores en retail ketens.

Hate us when you see us, fear us when you dont.

Verwijderd

Je verkoopstrategie klinkt als concurrentie op prijs en dat ga je niet redden zonder enorme volumes. Heb je al concrete aanbiedingen liggen waarmee je de producten goedkoper in de markt kunt zetten dan je concurrenten of denk je dat je dit kunt realiseren. In het eerste geval: gewoon testen met een enkel product waarvan je zeker weet dat je het kwijt raakt, in het tweede geval: zoek een ander unique selling point ;)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal! Dit topic mag verwijderd worden.
Alvast bedankt!

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2011 15:36 ]

• ctrlaltdelbe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:57
Verwijderd schreef op zondag 25 december 2011 @ 23:44:
Bedankt allemaal! Dit topic mag verwijdertd worden.
Alvast bedankt!
Ik zou in ieder geval nooit iets kopen bij een webshop waar spelfouten op de website staan, dus probeer daar ook een beetje op te letten :)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Evenveel of meer voor dezelfde prijs is natuurlijk een inkoppertje (gegeven bovenstaande over betrouwbaarheid).

Waarom zou het topic verwijderd worden :? Zolang er iemand het interessant vindt: gewoon door-discussieren.

Naast bovenstaande: vergeet ook niet in te calculeren dat je a) voldoende (netto) winst moeten maken om van te leven incl. verzekeringen, pensioen etc, b) in de wetenschap dat er soms geen klanten zijn en soms klanten die bestellingen retourneren en andere keren wel bestellen maar niet betalen en c) soms je leverancier niet op tijd of helemaal niet levert.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:10

Umbrah

The Incredible MapMan

Ik zou de TS aanraden om eens naar een open dag van de KvK te gaan en er een gratis spreek uur met een ervaren ondernemer te bezoeken.

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Bij Dealextreme oid maken ze volgens mij hooguit een paar cent winst, dus je zult altijd duurder zijn als je er iets aan wilt verdienen.

Bovendien doen ze daar ook nog eens aan gratis verzending, zelfs op producten van een 1$.
Pagina: 1