Bravia NX700 als Wireless display te gebruiken voor Vaio?

Pagina: 1
Acties:

• XyberBorg
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-05-2025
Merry x-mas iedereen.

Nu het kerst is en er tijd is om gezellig met vrienden en familie films te kijken vraag ik mij het volgende af;

ik heb een Sony Bravia 40NX700 series televisie staan die aangesloten is op een gigabit netwerk. Verder heb ik een Sony Vaio VPCF1- series laptop, met i7 Q740 quadcore processor, 8gb ram en NVidia GT425M graphics kaart, aangesloten op hetzelfde netwerk, wireless met 300Mbit.

Gezien het feit dat dit beide sony-producten zijn met een erg ruime bandbreedte moet het toch mogelijk zijn om mijn scherm draadloos te streamen naar de Bravia? Heeft iemand enig idee hoe dat moet?
Ik bedoel dus niet het openen van media vanaf mijn vaio via de ingebouwde mediacenter op de bravia. Het scherm wordt als extern apparaat gevonden op mijn laptop en is geïnstalleerd, i.e. de "Bravia KDL-40NX700" staat tussen mijn apparatenlijst op de Vaio, maar ik heb geen idee wat ik hiermee kan.

Bij voorbaat dank en nogmaals prettige kerstdagen!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:39

mr.paaJ

generatie cmd+z

Misschien dat er een programma bestaat om je hele scherm via DLNA naar je TV te streamen, maar dit is voor zover ik weet niet een standaard Sony mogelijkheid.

Voor gezellig films kijken is de mediastream functie natuurlijk gewoon genoeg, zou niet weten waar je je desktop voor nodig hebt?

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• XyberBorg
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-05-2025
mr.paaJ schreef op zondag 25 december 2011 @ 17:57:
Voor gezellig films kijken is de mediastream functie natuurlijk gewoon genoeg, zou niet weten waar je je desktop voor nodig hebt?
Niet alle bestandsformaten worden ondersteund door de ingebouwde mediastreamfunctie- verder werkt het een stuk makkelijker om gewoon naar je bestanden te kunnen navigeren via je computer, dan dat dit moet via je afstandsbediening om vervolgens door een berg aan mapstructuren te bladeren met een hoop vertraging.