Toon posts:

Superorb fans

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had ooit hier gelezen dat je die fans kan manipuleren. Wie kan me vertellen hoe het moet?

Info update...
De kast ligt nu open en ik zit nu te kijken hoe alles in z'n werk gaat. Het blijft echter even warm MB = 34 graden
De herrie die ik het begin hoor bij een "koude" start, is de bottom fan van de Superorb. Dus die het dichts bij de de processor staat. Die schakelt zich dus uit na 5 minuten ofzo. De outer fan ( diegene die het verst afligt van de proc) draait wel vrolijk door. Ik weet niet of ie zuigt of blaast maar als ie lucht blaast komt de warme lucht precies mijn voeding binnen, die alles weer wegblaast naar buiten. Echter als die outer fan zuigt, dan zuigt ie dus warme voedingswarmte tegen de proc.

Ik wil dus eigenlijk beide fans eens aanzetten maar hoe doe ik dat?? Ik zie twee draadjes. Een rood-blauw-zwart draadje en een geel-rood-zwart draadje. Beide zijn wel aangesloten.

Asus A7V133
rood-blauw-zwart op pwr_fan
geel-rood-zwart op cpu_fan

Wie o wie kan me nu helpen????

alvast bedankt

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik heb FAN2 (het verst van de CPU vandaan) uit staan. Dat scheelt een boel irritante herrie. FAN1 gaat bij mij niet na een tijdje uit hoor :? Heb je de connectoren misschien verwisseld ofzo?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Bij mij is juist het omgekeerde,
de fan die het verst van mn processor zit staat altijd aan en echt geen last van geluidsoverlast, dat is juist meer als de onderste fan (dichts bij de proc) aanstaat.

Ennuh Mycom heeft dat ding in elkaar gezet ;)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op donderdag 22 maart 2001 17:27 schreef Yoshibah het volgende:
Bij mij is juist het omgekeerde,
de fan die het verst van mn processor zit staat altijd aan en echt geen last van geluidsoverlast, dat is juist meer als de onderste fan (dichts bij de proc) aanstaat.

Ennuh Mycom heeft dat ding in elkaar gezet ;)
FAN2 maakt bij mij zo'n hoog fohnachtig geluid. Echt irritant gejank is het. FAN1 blaast alleen maar. Klinkt redelijk hard, maar het is niet bijzonder storend ofzo. Je zou die orb om kunnen ruilen voor een nieuwe als je denkt dat ie niet goed is. Ik vind dat er wel baggerslechte fans in de meeste CPU koelers zitten.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein