Printer print tekst niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 437747

Topicstarter
Hey allemaal,

Mijn HP deskjet 5550 print opeens geen tekst meer in word.
Het doet wel alsof het wat op papier zet, maar het komt er niet op te staan.
Mijn printer print wel gewoon afbeeldingen trouwens.
Dit kwam nadat ik had geprint met het programma "coverXP"
Ik heb het programma verwijderd, maar nog steeds geen resultaat
Ik heb geprobeerd in andere programma's te printen, zoals wordpad en kladblok, maar me blaadje komt er nog steeds blanco uit.
Ik heb geprobeerd met de printer via een andere pc te printen en nog steeds kwamen me blaadjes blanco eruit.
De cartridges zijn net 1 maand oud en dus niet op of kapot aangezien ik wel gewoon afbeeldingen op papier krijg
De marges in het word bestand staan wel gewoon goed.
Ik heb geprobeerd op het knopje uitlijnen te drukken in de software, maar er gebeurt niks dan.

Ik heb de volgende dingen geprobeerd:
- cartridges schoongemaakt
- cartridges geschud
- software verwijderen en opnieuw instaleren
- software updaten
- andere pc printen
- verschillende marges in word geprobeerd
- contact opgenomen met HP, maar die helpen niet want me garantie is verlopen (assholes) |:(

Hoop dat jullie een oplossing weten, want ik weet het niet meer hoor 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Zwarte inkt op??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nee, want de afbeeldingen komen er perfect zwart/wit uit en ook in kleur als ik dat wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18:15
Als je de testpagina afdrukt, krijg je dan nog wel wat op papier? Eventueel een test-pagina/rapport van de printer zelf proberen? De meeste printers kan je via het menu wel een settings-pagina oid laten uitspugen.

Heb je zelf overigens al eens gegoogled op dat probleem? Ik krijg namelijk vrij veel hits op 'hp deskjet 5550 prints no text'...

Mogelijke oplossing als je nog op XP draait:
The 5550's driver software (version 7.1) is apparently not compatible with XP SP2's "Data Execution Prevention" feature.

Go to My Computer, right click & select Properties. Choose the Advanced panel. Click the first Settings button, in the Performance Section. Choose the Data Execution Prevention panel. Choose the first radio button, "Turn on DEP for essential Windows programs and services only", not the second one "Turn on DEP for all ...."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik draai Windows 7, dus de XP oplossing is niet van toepassing op mij.
Ik heb hiervoor op Google zitten zoeken en heb dingen gevonden, maar ik kwam vooral uit op: opnieuw installeren en die dingen die ik al heb geprobeerd..
Vandaar dat ik nu op tweakers zit, want ik kwam er zelf niet meer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18:15
Daar wordt XP als voorbeeld gebruikt, het komt dan ook een wat ouder artikel omdat de printer ook niet meer de jongste is... ;) Maar DEP zit ook in windows 7 en ik denk dat het de moeite wel zal lonen om daar eventjes naar te kijken.

Je hebt nog geen antwoord gegeven of de test-pagina van Windows wel werkt, of eventueel een test-pagina of statusrapport van de printer zelf. Om vast te kunnen stellen of het daadwerkelijk de printer is of dat er ergens in de communicatie wat mis gaat... zonder die vaststelling kan het nog alle kanten op.
Pagina: 1