[Forwarding] Wat doe ik fout en kan het uberhaupt wel?

Pagina: 1
Acties:

• JP-tjuh
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-01 18:42
Probleem:
In TPLink staat DHCP aan. PC's krijgen automatisch een adres. Om bepaalde games te kunnen spelen moeten er poorten geforward worden. Probleem is dat m'n pc's telkens een ander IP adres krijgen. Blijkbaar kan ik in mijn router de poorten niet openen voor een reeks IP adressen maar alleen voor 1 adres. Ik ben het telkens aanpassen hiervan een beetje beu. Is dit niet anders op te lossen?

Alvast bedankt.

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-02 09:10
DHCP uitzetten en je clients een statisch IP geven.

• Night89
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-02 12:30

Night89

Als je alles op een rijtje heb

Je kan het zo doen:

Router instellen op DHCP

Clients een statisch ip geven

Mocht je wat nieuws aansluiten krijgt dat automatisch toch een DHCP adres ( zoals een wifi phone ofzo) en de rest heeft statische ip's om poorten door te routen enzo.

Met Vriendelijke Groet,

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-02 09:10
Dat kan ook. Het mooie is echter als je geen dhcp geeft (ook op je wifi) en een beetje een afwijkende range neemt, en het uitzenden van je SSID uitzet ook nog eens leuk pseudo beveiligd bent. :)

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:59

allure

Titaan fase 2/3

Kan je TPlink ip aan mac-adres binden?
Dat is een veel nettere oplossing dan statische adressen gaan instellen.

Als je het ipadres aan je macadres hebt gebonden kun je WEL gericht een poort openen.

Verwijderd

Wat heb je zelf al geprobeerd om het probleem op te lossen? Heb je de handleiding al doorgenomen daar staat meestal uitleg over de DHCP functie en op port forward Googlen en je zal veel vinden. Ook is het normaal niet nodig om voor het spelen van een spel een poort te hoeven openen. Doet het spel het niet of?

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:56

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Bind de MAC adressen van de PC aan een IP adres in je router.
Je TP-Link router zal die PCs dan altijd hetzelfde adres geven.

Daarnaast: poorten forwarden om games te kunnen spelen? Dat heb ik nog nooit meegemaakt.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Dekar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-02 10:00
Poorten openzetten is bv voor een xbox een pré omdat je anders soms niet eens je friends kan joinen, misschien dat dit bij sommige online pc games hetzelfde werkt.. Ik heb zelf nooit problemen gehad met gesloten poorten + PC games.

The Beauty of the House is immeasurable; its Kindness infinite"

• er1c
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-08-2024
Dekar1 schreef op zondag 25 december 2011 @ 14:06:
Poorten openzetten is bv voor een xbox een pré omdat je anders soms niet eens je friends kan joinen, misschien dat dit bij sommige online pc games hetzelfde werkt.. Ik heb zelf nooit problemen gehad met gesloten poorten + PC games.
Klopt, maar TS had het over zijn PC, niet zijn XBox. Ik heb nog nooit gehoord van een PC game waar je poorten voor moeten forwarden.

[ Voor 9% gewijzigd door er1c op 25-12-2011 22:59 ]

• LooneyTunes
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-02 12:39
JP-tjuh schreef op zondag 25 december 2011 @ 11:51:
Probleem:
Probleem is dat m'n pc's telkens een ander IP adres krijgen.
Je zou de leasetijd kunnen ophogen zodat de PC's langer het zelfde IP adres krijgen. Bij mijn sitecom kan ik zelfs instellen dat-ie nooit verloopt. En maak je IP-pool groot genoeg zodat je geen last krijgt van het "hergebruik" van IP adressen.

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-01 04:06
Ik zie 2 logische oplossing;

- DHCP reservation; als de TP link dit ondersteund. Kijk even in de handleiding.
- DHCP scope laten lopen van bijvoorbeeld 192.168.1.100 - 192.168.1.254 en dan gewoon de apparaten die een firewall exception nodig hebben een statisch adres toekennen buiten de scope. Bijvoorbeeld 192.168.1.99 en naar beneden toe (98, 97, 96 enz.).

Beide manieren zorgen ervoor dat de clients die jij wilt voorzien van een firewall exception niet meer wisselen van IP adres en dat de addressen tevens niet worden uitgegeven aan andere DHCP clients. ;)

Welk model is je TP-Link?

[ Voor 3% gewijzigd door Pakjebakmeel op 28-12-2011 10:10 ]

Pagina: 1