Foto's op iPad zetten in windows verkenner

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JERONY
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-02-2024
Hallo,

Mijn vader heeft onlangs een iPad aangeschaft, waar hij graag foto's van zijn Windows PC op wil zetten.
Het liefst zou hij ze in verkenner naar de iPad willen slepen, maar dit lukt niet. Na wat googlen kom ik bijna
alleen maar uit op de optie synchroniseren met iTunes..
Is er een manier waarop het toch mogelijk is via verkenner o.i.d., dus gewoon foto's die je wilt slepen, i.p.v.
eerst alle foto's en mappen in iTunes selecteren en synchroniseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAzN
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Neen, dat is niet mogelijk. Apple staat het niet toe om direct contact te hebben met het bestandssysteem van de iPad.

Een mogelijke oplossing echter is om een map te creëren waar je alle foto's in plaatst die je op je iPad wilt hebben. Deze map geef je op in iTunes. Je hoeft dan maar een map up-to-date te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is wel een andere, prettige optie. Via het programmaatje/app "dropbox". Je installeert het op je pc en op de iPad. Via een gekoppelde account synchroniseren die twee dan.
Alles wat je op de pc in de dropbox-map sleept, verschijnt automatisch op je iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• navlim
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-02-2024
Je kan ook iCloud gebruiken, dan hoef je alleen maar de foto's in de icloud map te zetten en hij zet ze automatisch op je iPad.

Canon 550D | 24-105 IS USM | 70-300 IS USM | 12-24 AT-X | 50 1.8 | YN565 | Cullman Magnesit 525M | Manfrotto 804RC2

• djoelzz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-07 18:19
Ik kan me vergissen, maar volgens mij kan dit wel bij een Iphone? Waarom dan niet bij een IPad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-10 22:45

Galois

1811 - 1832

navlim schreef op zondag 25 december 2011 @ 23:40:
Je kan ook iCloud gebruiken, dan hoef je alleen maar de foto's in de icloud map te zetten en hij zet ze automatisch op je iPad.
Ja, maar via iCloud komen de foto's op één hoop terecht en niet netjes in mappen.
(toch?)

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marxje1981
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:15
Djoelzz1 schreef op donderdag 29 december 2011 @ 22:18:
Ik kan me vergissen, maar volgens mij kan dit wel bij een Iphone? Waarom dan niet bij een IPad?
Bij een iphone lukt dat ook niet volgens mij, gaat ook via itunes.
Ik werk ook met dropbox.

I have the body of a god, shame it's a buddha......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0w13
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03-10 20:53
Je moet gewoon op je Ipad en pc Photostream inschakelen.
Dan je via verkenner naar de map Afbeeldingen-photostream foto's uit wisselen tussen de 2 apparaten.
Dit kan zowel via Usb als draadloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djoelzz
vegtem schreef op maandag 02 januari 2012 @ 16:13:
[...]

Bij een iphone lukt dat ook niet volgens mij, gaat ook via itunes.
Ik werk ook met dropbox.
Ik heb gisteren mijn Iphone verkocht. Om de foto's eraf te halen, heb ik hem via USB gekoppeld. Vervolgens krijg je een pop-up. Ik kon daarin selecteren "map openen" (ofzoiets).

Vervolgens kon ik gewoon via de verkenner de foto's zien en kopieren naar mijn harddisk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marxje1981
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:15
dat klopt, maar je kan er geen nieuwe foto's bij prikken, probeer maar :)

I have the body of a god, shame it's a buddha......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djoelzz
vegtem schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 15:54:
dat klopt, maar je kan er geen nieuwe foto's bij prikken, probeer maar :)
Ok, verkeerde aanname mijnerzijds ;)

Dat heb ik inderdaad niet geprobeerd.
Pagina: 1