Toon posts:

Help! K7V dood na bios flash!

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Vanmorgen heb ik mn Asus K7V bios geflashed van 1003 naar de nieuwe (beta) 1004.04a met de aflash utility
[bios te verkrijgen bij www.k7v.com en asus ftp]
Na de flash melde de utility dat ie succesvol was, dus rebooten
en nu is ie dood :-(
Geen beep, post of wat dan ook op het scherm
Iemand suggesties hoe ik dit moet gaan oplossen?? Ondertussen lijkt me de enige oplossing een nieuwe bios halen, maar waar kan dat??

Verwijderd

Topicstarter
Kreeg net een reactie op een post bij het k7v.com forum
Gemeld werd dat deze bios niet werkt met pci vga kaarten, alleen maar agp kaarten
ga eens kijken of ik een agp kaartje kan opsnorren

Verwijderd

Ik zou niet precies weten wat er aan de hand is, maar op dat forum staan nog wel andere topics die misschien nuttig zijn voor je, zoals deze. Of heb je ze allemaal al gelezen?

• Crazyhorse
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-09 16:27
misschien een stomme vraag maar jij hebt toch wel aflash gebruikt en niet de flashsoftware voor de k7m?

• The - DDD
  • Laatst online: 03-09 16:40
Ik heb net m'n bios van m'n K7V ook geflashed, en ik moet zeggen dat hij me tot nu toe prima bevalt. Alle 5 minuten, zoalg heb ik hem nu. Bij die checksum error (in de boot region van je bios) heb ik gewoon door geramd. Werkt prima nu.

Is kijken of m'n bord nu wat minder kuurtjes heeft die hij wel had met 1003 bios.

Hij deed vaak moeilijk met de bus:clock ratio (4:3 ipv 3:3).

Ik weet niet zo uit m'n hoofd of het kan, maar je zou een hot rip kunnen doen van een andere K7V (geen sluiting maken he). Of anders op school ofzo je bios flashen met een speciaal apperaat d'r voor. Zie de lik hierboven, handige tips.

• The - DDD
ZET DE CHIP AWAY BOOT VIRUS checking uit in je bios. Met een beetje geluk boot je bord nu wel. (als je al een gedeeltelijke boot kon doen tenminste)

• Crazyhorse
  • Laatst online: 08-09 16:27
ik heb helemaal geen problemen gehad met de nieuwe bios.

werkte in 1 keer perfect!

• The - DDD
Bij mij werkt e het ook perfect. zonder dat ik iets in de bios hoefde in te stellen. Maar het schijnt dat je bij een foute flash, vaak nog kan booten van flop en opnieuw kan flashen als je die virus controle uitzet.

Verwijderd

eheh dan ben je zuur :+

Xeon
Pagina: 1