Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

mobiel abonnement als voip server gebruiken

Pagina: 1
Acties:

• rxr1991
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-10 18:02
Omdat ik binnenkort een half jaar naar Noorwegen ga en mijn abonnement van mijn mobiele in Nederland wel gewoon doorloop ben ik opzoek naar een creatieve oplossing.

Ik zou graag als ik in het buitenland ben mijn telefoontjes die ik in Nederland wil plegen laten lopen via mijn abonnement. Nu heb ik nog een concrete voorbeelden gevonden op het internet hoe ik dit het beste kan aanpakken, daarom vraag ik jullie.

Ik heb thuis een server staan die normaliter ten alle tijde bereikbaar is en daar wou ik dus gebruik van maken. Mijn idee is dus om een voip server op te zetten maar deze dient mijn telefoon als gateway te gebruiken. Het probleem daarmee is, dat ik liever er geen fysieke telefoon aanhang. Dus eigenlijks moet ik mijn simkaart aan mijn server zien te koppelen en nog een omgeving creëren die mijn simkaart kan aanspreken.

Heeft iemand hier ervaringen mee?

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:20
Ik heb er niet direct ervaring mee, maar ik denk dat je vast zit aan een telefooncentrale als Asterisk PBX in combinatie met een GSM gateway waar jij je simkaart instopt. De GSM gateway sluit je aan op de FXO poort van je telefooncentrale (Asterisk). Je VoIP toestel in Noorwegen laat je dan verbinding maken met je Asterisk server (via VPN oid) en zo bel je dan met je simkaart als uitgaande en/of inkomende nummer. :9

My favorite programming language is solder.

• rxr1991
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-10 18:02
bedankt voor je reactie. Ik heb vandaag even gespeeld en Asterisk ziet er goed uit. De configuratie viel me ook nog reuze mee. Alleen nu moet ik Asterisk alleen nog voorzien van een GSM-gateway. Nu heb ik net even rond gekeken naar deze GSM-gateways en ik vond ze nu niet bepaald goedkoop.

Nu heb ik thuis ziggo telefonie en wat ik zo snel even op internet heb gevonden is dat niet echt een werkende combinatie. Zijn er nog andere alternatieven voor een gsm-gateway. Zijn er bijvoorbeeld mogelijkheden om er toch een fysiek toestel aan te hangen?

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:20
Je zou een FXO-kaart kunnen kopen en daaraan hang je dan een GSM-Gateway zoals bijvoorbeeld deze. Misschien dat je ook een Linksys Sipura ATA (met FXO en FXS poort) zou kunnen gebruiken i.p.v. een FXO-kaart.
De GSM-Gateway hierboven is eigenlijk niets anders dan het moederbord van een mobiele telefoon met wat 'mod's' (Nokia 6150 of Ericsson 1018). Er bestaan ook GSM-Gateways met SIP-interface maar die zijn aan de prijs.

Zelf heb ik een Siemens Homestation met een Siemens M35i mobiele telefoon als 'GSM-Gateway'. Deze zou je via een Sipura ATA met FXO en FXS poort kunnen verbinden met je telefooncentrale/Asterisk.

My favorite programming language is solder.

• _Hades_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:45
Ik heb zoiets klaargespeeld met een voice enabled huawei dongle (e1750) en asterisk. Hiervoor is een aparte module te downloaden ( http://code.google.com/p/asterisk-chan-dongle/ ).

Inkomende gesprekken komen gewoon uit op de huistelefoon (zo niet, voicemail), en inkomende smsjes worden per email naar mij verzonden.

• DutchITMaster
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-11 09:08

DutchITMaster

Pay peanuts, get monkeys.

gsm gateway is de oplossing . Ik heb enkele soortgelijke situatie's draaien maar dan voor bedrijven .

nederlandse locatie gekoppeld aan amerika , singapore , duitsland en nog een paar'.

en als ik in amerika een nederlands vast nummer be;l ga ik over de vaste lijn in nederland naar buiten.
en als ik een mobiel nummer bel via een gsm gateway

en dat geld dus voor alle locaties.

gsm gateway's doen het goed deze tijden

Netwerk Engineer

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Nu online
Andere oplossing zou kunnen zijn een voip aanbieder die - al dan niet tegen de opta-regels in - ook 06 nummers per voip aanbiedt. Als iemand die toevallig weet houd ik mij aanbevolen ;)

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• DutchITMaster
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-11 09:08

DutchITMaster

Pay peanuts, get monkeys.

die ken ik nog niet, wel voip providers die je willekeurige nummers laat meesturen.

Netwerk Engineer

Pagina: 1