[XP] Ping van computer A naar computer B werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

• Bachatero
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-02 19:26

Geen verbinding tussen computer A en B

Ping van computer A naar computer B werkt ook niet.

Beide computers zijn ingesteld met een statisch IP±

Computer A
192.168.1.110
255.255.255.0
192.168.1.1

Computer B

192.168.1.100
255.255.255.0
192.168.1.1

Pingen vanaf beide computers naar de default gateway werkt, maar niet van computer A naar B en vice versa.

Bovenstaande gegevens zijn handmatig ingesteld. Als ik beide computers op DHCP zet kom ik met beide computers via mijn router het internet op.

Zelfs met een kruiskabel tussen beide computers, netwerk kaarten met een statisch IP ingesteld zoals hierboven en de default gateway verwijdert en op beide computers de firewall uitgeschakeld kan ik niet tussen beide computers pingen.

Ik begrijp het niet meer.

Wat gaat hier nu fout!

Johan

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Op virussen en troep gecontroleerd? Netwerkkaarten staan wel actief in Windows zelf?

• planB
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-02 18:17
Heb je het al eens geprobeerd met je firewalls uit?

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:56

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

De echo request die je stuurt met het ping commando wordt waarschijnlijk door een firewall gedropped.
Windows Firewall zou dat best eens standaard kunnen doen. Als je daarvan de configuratie aanpast dat deze wel ICMP verkeer moet doorlaten of enkel ICMP ECHO verkeer als uitzondering toevoegt, dan zou het moeten werken. Als Windows Firewall je enige firewall is dan natuurlijk.
Voor een andere firewall geldt natuurlijk hetzelfde.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Bachatero
Het werkt inmiddels maar begrijpen doe ik het niet.

Ik heb een derde computer in het netwerk toegevoegd. Alles op DHCP gezet, de situatie is nu als volgt:

ComputerA
192.168.1.6
255.255.255.0
192.168.1.1

ComputerB
192.168.1.6
255.255.255.0
192.168.1.1

ComputerC
192.168.1.8
255.255.255.0
192.168.1.1

Computer A en B krijgen het zelfde IP adres toegewezen.
Router gereset. Computer A en B krijgen nog steeds het zelfde IP adres toegewezen, nl. 192.168.1.6
ComputerA nu een static ip adres toegekent met 192.168.1.4. Nogsteeds hetzelfde probleem.

Als ik vanaf computerC via de explorer computerA wilde benaderen kwam er een melding:
  • Twee computers gevonden met dezelfde computer naam
Echter, dit is niet juist. Computernamen zijn echt Computer A en Computer B
  • Twee computers zitten in de zelfde workgroup.
Deze opmerking begrijp ik niet, want ondanks dat dat klopt wil ik juist dat ze in de zelfde werkgroep zitten.

Maar goed, toch computerA maar in een andere werkgroep gezet en tot mijn verbazing werkt het nu.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-02 10:29

leuk_he

1. Controleer de kabel!

als ze na een

code:
1
ipconfig /renew

Nog steeds het zelfde ip adres krijgen toegewezen. dan
-is je router helemaal rot.
-heb je meerdere domme dhcp servers. (staat internet sharing ergens aan ofzo)
-Hebben beide computers het zelfde MAC adres (te zien met " ipconfig /all ", kun je handmatig instellen )

( er zal wel een 4e optie zijn waar ik niet aan heb gedacht).

[ Voor 9% gewijzigd door leuk_he op 25-12-2011 15:17 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Bachatero
@ leuk_he

Inderdaad optie 3 was het probleem. Ik had een jaar geleden het mac adres veranderd. Computer A en B hadden hetzelfde mac adres. Dit heb ik inmiddels veranderd en het begint te werken. Nu krijgen alle drie de computers hun eigen IP adres. Pingen van computer A naar B werkt inmiddels ook. Vanaf computerC kan ik via My Networkplaces --> Entire network--> Workgroup ComputerA en ComputerB bereiken. Maar Network browsen van computerA naar ComputerB werkt nog niet. Het lijkt er op dat ComputerB geen netwerk verkeer opzet. Als ik met Wireshark dat is geinstalleerd op ComputerB het netwerkverkeer volg zie ik alleen aktiviteit over het netwerk van computerA naar ComputerB als ik ping. Bij netwerkbrowsen zie ik dat er geen enkele communicatie plaats vindt.

Enig idee hoe nu verder?
Pagina: 1