Heel veel BSOD's opeens IRQL_NOT_LES_OR_EQUAL

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmaster
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-09 17:28
Ik heb een nogal naar probleem met mijn servertje op het moment.

Specs: AMD Athlon x2 BE 4050
RAM: 4GB DDR2
HD: 2TB Spinpoint F3

Sinds de laatste paar dagen heb ik opeens idioot veel bsod's. Het volgende heb ik al ondernomen

Ik heb al een hd check gedaan, geen bad sectors.
MEMtest geeft geen errors (24h run)
Server terugzetten naar eerdere status was geen succes.

De problemen begonnen ongeveer 24 uur na het installeren van de routing and remote access role. Deze weer verwijderd maar maakt niks uit. Hieronder een overzicht van bluescreenview

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Hi0A5Z6Gkstxyt79CEAX73qB/full.png

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moppentappers
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-09 18:23
Hoewel memtest geen fout geeft zou ik je toch willen vragen om even te checken wat het resultaat is met ander geheugen, ik heb al een aantal keer meegemaakt dat er onder memtest geen fouten waren maar dat na het verwisselen van het geheugen de problemen toch waren opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-09 20:23

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Yep,

Ik had ook geheugenproblemen toen ik deze melding kreeg, wat een ramptijd was dat!

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmaster
Hmm dat wordt dan na de kerst aangezien ik geen ddr2 meer voorhanden heb:P. Geheugen was ook het eerste waar ik aan dacht doordat t elke keer een andere driver is die het veroorzaakt.

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:00

derx666

mecker ende blaet

Heb je soms Sygate firewall draaien? Ik kom via google iets tegen van wanarp.sys bsod's wat lijkt te komen door wanarp.sys: http://forums.techguy.org...or-0x000000d1-caused.html

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmaster
Nope, er draait niet zo heel veel op. En het zijn ook elke keer andere drivers die het veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:00

derx666

mecker ende blaet

Dan zal het (op volgorde van waarschijnlijkheid) je RAM, je MOBO of je CPU zijn.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-09 19:36
Check het mobo op bolle elco's.

Ik repareer PC's op m'n werk, en als ik een bak met dergelijke problemen in handen krijg is dit vaak het probleem.

Helaas is dat wel einde verhaal voor dat mobo, of je moet die elco's vervangen. Dit vereist wel dat je behoorlijke soldeer skills moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semt-x
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-09 13:59
*edit* ik zie nu pas je screenshot, met de BSOD viewer, de sys files in de "caused by" colum, staan wel erg veel ramdon oorzaken. Lijkt mij om die reden ook hardware.

[ Voor 86% gewijzigd door Semt-x op 25-12-2011 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantios
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-09 15:29
dit zelfde probleem gehad met Server 2008 ( niet de R2 overigens ) was inderdaad geheugen...
Echter na 24 uur memtesten zonder errrors zou je denken dat dat het niet is.

kapotte CPU's zie ik persoonlijk vrijwel nooit...

dus als ik moest gokken zou ik het moederbord eens even goed onder de loep nemen ( letterlijk en figuurlijk )
Pagina: 1