Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

TAN SMS functie geblokkeerd bij ING

Pagina: 1
Acties:

• Diversity
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-11 21:09
Hallo allen,

Ik wilde eerder vanavond een iDeal betaling gaan doen, ik log netjes in etc. krijg ik ineens de melding dat ik mijn TAN code 3 keer foutief ingevoerd zou hebben en daarom geblokkeerd is. Echter heb ik nog geen enkele TAN code ontvangen.

Ik heb wel een nieuwe telefoon gekregen bij me abbo vandaag (wel direct een nieuw SIM kaart erin, maar na 5 minuten had ik me oude nummer er al op staan).

De enige melding was dat ik een sms zou ontvangen (die ik nog steeds niet heb ontvangen) welke stappen ik moest volgen om de boel weer actief te krijgen.

Ik had het idee dat ING alleen controleerd op je telefoonnummer bij het versturen van TAN codes, maar controleren ze ook op toesteltype? Ik heb namelijk nergens op de ING website kunnen vinden om een ander toestel type door te kunnen geven.

Ik ben wel vaker van toestel geswitched zonder deze beschreven problemen, en ik heb zeker al ruim 300 transacties gedaan op deze manier en nog nooit geblokkeerd geweest.

Nu moet ik dus 6 dagen wachten om bij de ing weer een unlock code kan ophalen.

Is er iemand hier die dit ook is overkomen? Ik vind het nogal vreemd namelijk.

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 28-11 17:56

mark-k

AKA markkNL

Ik heb ook halverwege dit jaar gewisseld van telefoon, maar geen problemen gehad met de TAN codes van de ING. Ik gok dat er bij de ING wat foutgegaan is, en dat je na de kerst maar even met hun moet bellen.

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:57
Het kan weleens zo zijn dat als er den sim swap plaats vindt, dat je voor 48 uur geen tan codes kunt ontvangen.
Dit staat op ing.nl/48uur. Weet niet of dit er mee te maken heeft anders kan je het alvast uitsluiten.

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:22
Maar hoe kan ING zien dat je een nieuw toestel of SIM kaart hebt als het nummer gelijk blijft? Het enige wat ING doet is toch een sms'je sturen naar een nummer. Hoe kunnen ze nou pro-actief 'nummers scannen' op wijzigingen?

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:57
Omdat je sImkaartnummer wijzigt. Ik heb het zelf ervaren dat ik een smsje kreeg erna dat ik 2 dagen geen tan kan gebruiken.

• Polster
Maar hoe ziet ING dit? Lijkt mij dat simkaart info alleen bij de provider aanwezig is. Bovendien moeten ze alleen iets sturen en ontvangen ze helemaal niets van jou. Ze kunnen dus niet op de hoogte zijn van een simkaart wissel omdat er nog helemaal geen interactie met je telefoon of sim is geweest.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

Daar was geenstijl ook al verbaasd over: http://www.geenstijl.nl/m...telefoons_van_klante.html
Zwaar overdreven geschreven stuk (zoals we van hen gewend zijn), maar interessant is het wel.

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
ING heeft gewoon HLR queries gekocht bij t-mobile waarmee ze allemaal dingen kunnen zien van je, volgens gebeurd dat wel op grote schaal.

• Polster
HLR queries even gegoogled en nu snap ik hoe ze het doen. Wel vreemd dat ik er tijdens mijn switch van Telfort naar Vodafone geen last van heb gehad. Doen ze het dan alleen bij T-Mobile?

Ik snap overigens niet echt het nut hiervan. In welke theoretische situatie verbetert dit de veiligheid?

• Diversity
In dit geval gaat het om KPN, maar die zullen dus dan ook het een en ander doorgeven dan.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Polster schreef op zondag 25 december 2011 @ 14:18:
Ik snap overigens niet echt het nut hiervan. In welke theoretische situatie verbetert dit de veiligheid?
Als je iemands SIM te pakken weet te krijgen kun je zulke geintjes uithalen als het wachtwoord van het account veranderen, waarna je de rekening kunt plunderen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:48
Ik ben zowel van mobiel als van provider (en dus SIM-kaart) veranderd in het afgelopen half jaar, met behoud van nummer, maar ik heb helemaal nergens last van gehad bij ING. Ik zou toch bij ING zelf informeren als ik jou was, misschien dat er iemand anders iets heeft geprobeerd uit te halen met jouw account.

The devil is in the details.

• Diversity
Ja , ik ga Dinsdag maar even bellen naar ze. Maar zou het wel knap vinden als er iemand op mijn account zou kunnen komen aangezien ik sowieso elke maand een nieuw wachtwoord gebruik. En dat zijn niet de meest simpele :). Maarjah , zeg nooit nooit.

• Polster
CyBeR schreef op zondag 25 december 2011 @ 14:27:
[...]

Als je iemands SIM te pakken weet te krijgen kun je zulke geintjes uithalen als het wachtwoord van het account veranderen, waarna je de rekening kunt plunderen.
Maar je SIM ligt nooit los op tafel. In 99.99% van de gevallen zullen ze ook je toestel hebben.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Polster schreef op zondag 25 december 2011 @ 15:50:
[...]

Maar je SIM ligt nooit los op tafel. In 99.99% van de gevallen zullen ze ook je toestel hebben.
Het idee zijnde dat je een SIM-wissel kunt doen omdat je de SIM 'kwijt' zou zijn.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Pagina: 1