PC geeft geen beeld meer

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BWBzz
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-08 16:25
Beste Tweakers,

Het volgende: Ik heb hier een pc (lees: oud beesie) staan die altijd netjes heeft gedraaid en geen problemen gaf. Tot op de dag dat de pc nog wel aan ging, maar er geen enkele pixel op de monitor aangeslingerd werd. De CPU-fan en de fan van de videokaart slaan wel aan en ook de harde schijf begin te draaien. Ik hoor geen piepjes en er verschijnt niets op het beeldscherm. Het "no signal" wordt niet weergegeven wanneer het beeldscherm aangesloten is op de pc, wat dus goed is. Het beeldscherm heb ik getest op een andere pc en werkt daarop wel gewoon.

Ik heb al een keer eerder een pc gehad waarbij hetzelfde probleem zich voordeed. Hier bleek het moederbord defect te zijn, wat ook gemakkelijk te zien was aan de fan die op het moederbord zat. Deze deed namelijk niets meer. Op het moederbord in dit geval zit echter niet zo'n fan.

De pc bevat de volgende componenten:

- MB: MSI K9N Neo
- Videokaart: NVidia GeForce 7600GS
- Geheugen: 2x 512 DDR2
- CPU: AMD Athlon 4200+ (Socket AM2)
- Voeding: Turbolink 420W
- HDD: Maxtor 200GB

Het geen dat ik geprobeerd heb is het volgende. Gezien het vermoeden uiteraard bestond dat het moederbord weleens overleden kon zijn, heb ik een ander moederbordje die ik nog had liggen er bij gepakt. Gezien dit moederbord een andere socket had en ook geen PCI-E maar AGP in haar bezit had, heb ik ook de rest van de componenten vervangen door componenten die ik nog had liggen. Alleen de voeding heb ik hetzelfde gehouden, gezien ik zo geen vervangende voeding bij de hand heb. De opstelling is daarom als volgt geworden:

- MB: ASUS P4S800
- Videokaart: Ati Radeon 9600XT en Nvidia GeForce 6600GT
- Geheugen: 2x 512 DDR
- CPU: Intel Pentium4 2.60 Ghz (Socket 478)
- Voeding: Turbolink 420W
- HDD: Maxtor 200GB

De HDD heb ik er op het moment af liggen, gezien dat het probleem niet kan zijn. Zoals te zien heb ik dus alle onderdelen vervangen op de voeding na. Voordat ik rond ga zoeken naar een vervangende voeding, heb ik de vraag of het uberhaupt mogelijk is dat het aan de voeding ligt (gezien de fans wel draaien e.d.) en zo ja, wat is dan de kans dát het de voeding is? Mochten jullie nog op andere suggesties komen, dan hoor ik deze graag. :)

Alvast bedankt!

Groeten,
Ruben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BWBzz
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-08 16:25
Na nog een tijd flink aan het martelen en mieren te zijn geweest, ben ik erachter gekomen dat het toevallig in beide gevallen aan het geheugen lag. Een aantal keren het geheugen eruit gehad en gewisseld met andere modules en beide opstellingen werken weer :)

Probleem is bij deze dus opgelost en dit topic kan gesloten worden ;)

Groeten,
Ruben