Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Asrock ion 3d speelt geen BD disks

Pagina: 1
Acties:

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-10 15:59

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Topicstarter
Hela,

Sinds gisteren ben ik in het bezit van een ASRock Ion 3d met BD disk. Ding doet alles geweldig, heb er Windows 7 x64 op staan (er zit 4GB in en bovendien had ik daar een licentie voor ;)). Hij leest alle dvd's die ik em voer en ook de bluray disks pakt tie in eerste instantie (laat bv de titel zien).

Zodra ik een BD wil afspelen, staat tie tot in de eeuwigheid te lezen, spint op, gaat weer uit, etc, maar spelen ho maar.

Ik heb er J River Media Center 17 op staan (eigenlijk alleen voor muziek omdat de theater view daar ongeevenaard in is) maar die is in staat vrijwel elke video/dvd/bd af te spelen. Detecteert de disk maar speelt het niet af.

XBMC versie 11 (eden beta) zelfde probleem. Disk spint op en gaat uit, staat eeuwig te lezen en te doen maar speelt niet.

Is dit nou een hardware probleem of iets anders? Want de drive leest verder alles en ook van BD's ziet tie de naam etc.

Iemand een idee?

Bedankt alvast!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Correct me if i'm wrong maar XBMC (linux) speelt geen originele en dus encrypted BD disks af?

https://discord.com/invite/tweakers

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Topicstarter
Ik zit op Windows 7 Ultimate 64 bit.

Ben ondertussen een stapje verder. Schijnt dat dus ook MC17 blurays niet native afspeelt. VLC ook niet trouwens.

Ik moet dus iets als DVDFab Keypass blaat installeren anders werkt het niet. Heb het er ook al weer afgemikt want het speelde 1 keer maar om de haverklap staat die drive tot in de eeuwigheid te lezen en hangt Windows door het keypass process, wat niet te killen is. Als ik het kill dan blijft het draaien totdat ik de disk eject, dan sluit het process ineens.

Ik vind dit behoorlijk ruk hoor, ik hoop dat het wel fatsoenlijk aan de praat te krijgen is. Waarom verkopen ze in godsnaam een HTPC met een bluray disk terwijl je het niet eens kan gebruiken?

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:07

Croga

The Unreasonable Man

Om BluRays af te kunnen spelen zul je echt specifieke BD software moeten hebben. Er is op dit moment geen enkele andere manier om fatsoenlijk BD schijfjes te spelen.
Je zult geen enkel gratis pakket vinden wat BD fatsoenlijk afspeelt. De licentiekosten zijn namelijk behoorlijk hoog.

Daarnaast heeft die BD software nog geen integratie met een fatsoenlijk HTPC pakket (zoals XBMC). Je zult het dus appart moeten draaien.

Al met al voor mij reden geweest om BDs op te geven en alleen nog maar downloads te kijken. Wederom heeft Holywood ons een reden gegeven om geen spul van hen te kopen :S

• Dr C
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:39

Dr C

met C en CK

je kan anders een proef verse van powerDVD oid proberen. Dan weet je in ieder geval of je blu-ray af kan spelen op je computer.

Ignorance is bliss!! (- The Matrix)

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Topicstarter
Hmz ...

Het kan dus wel werken met heel veel moeite maar die DVDFab keypass Lite pakt dus de meeste beveiligingen niet. Die troep is gewoon 60 euro of zo, wat een afzetterij zeg.

heb m'n bluray speler maar weer aangesloten ... wat een hoop gelul voor zoiets simpels. Je koopt voor 50 euro een bluray speler die alles afspeelt inclusief mp3's, divx en andere meuk, maar als je voor 400 euro een HTPC koop met een bluray speler erin, je geeft 100 euro uit aan een Windows 7 licentie en nog es 40 euro aan media center software en dat kan alles afspelen, behalve blurays ho maar. Wat een bullshit ...

Ik weiger om software zoals powerdvd/windvd/nero aan te schaffen alleen maar voor BD's. Waardeloze bloatware welke totaal niet geschikt is voor HTPC doeleinden op een atom systeempje.

Kansloos dit .. en dat op kerst! Ik ga aan het bier en wat gezelligs doen! Bluraytje kijken of zo :P
Pagina: 1