Toon posts:

Mijn speakers zijn ontploft...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
...dus zoek ik nieuwe

Allereerst excuses voor het maken van een saai ''wat moet ik kopen topic''. Maar ik zit nogal met de handen in het haar. Ik hoop dan ook dat er hier mensen zijn die genoeg medelijden met mij hebben om me te helpen ;)

Onlangs zijn mijn (twee maanden oude) PC speakerstje op voor mij onverklaarbare wijze opgeblazen. Ik was hier als audiodebiel erg tevreden mee, dus het verdriet was groot.

Maar nu moeten er dus nieuwe speakers komen, aangezien ik graag naar muziek luister. Ik zoek, als een soort upgrade, een stereo setje met tuner. De eisen die ik aan de speakers stel zijn als volgt:

- Een stereo 2.0
- Fatsoenlijk geluid voor ongeveer 20m2
- Liefst aansluitbaar op mn PS3
- Last but not least: max 200e

EDIT:

Ik kwam via via dit tegen:

http://www.teufelaudio.nl/stereo/vt-11-stereo-set-p7505.html

1. Ik gok dat hier een tuner bij nodig is
2. Wat voor tuner raden jullie aan (hier heb ik helaas geen verstand van)

Alvast bedankt!

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2011 20:08 ]

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:10

Perkouw

Moderator General Chat
Ik denk dat je eerst zelf met wat suggesties moet komen, dan zijn mensen over het algemeen ook meer bereid je te helpen met het maken van een wel overwogen keuze. Nu komt het een beetje over van ''jongens gaan jullie even zoeken dan kijk ik later wel even wat het geworden is'', nu zal je het vast niet zo bedoelen hoor maar je snapt vast wat ik bedoel. ;)

Voor nu heb ik gewoon even een pricewatch link voor je, pc speakers gefilterd vanaf 100 euro tot max 200 euro.

Ik zou zeggen zoek er goed op los, beperk je hierin niet tot alleen de pricewatch hier staat lang niet altijd alles in. Maak dan iets van een top 3 of top 5 en geef per setje aan waarom je deze gekozen heb etc. Dan zijn er vast mensen die je kunnen, maar nog belangrijker, willen helpen. ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Perkouw op 24-12-2011 20:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Excuses daarvoor. Dat was niet helemaal de bedoeling ;)

Ik heb de start post even ge-edit!

• I-Heine-I
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-12-2025
Ik zou als ik jou was voor actieve luidsprekers gaan. Je hebt dan geen receiver/versterker (ik neem aan dat je dat bedoelt met 'tuner'?) nodig omdat de speakers in hun eigen vermogen voorzien. Voor 200 euro kan je een best leuk setje uitzoeken. Een versterker van rond de 100 euro + speakers voor hetzelfde bedrag lijkt me namelijk niet echt wenselijk. Let wel op: game-geluid en muziek twee zijn twee verschillende zaken. Voor games wil je toch wel een subwoofer hebben, terwijl dit voor muziek volgens de meesten niet wenselijk/nodig is. Actieve PC speakers zijn doorgaans vooral op muziek gericht.

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Als het nieuw moet zijn zou ik ook voor twee actieve speakers gaan. Geen (studio)monitors, die klinkten 'saai' en laten alle compressiefoutjes in je muziek horen. Koop ook liever geen pc-speakers, die zijn ongeschikt voor muziek en zijn eigenlijk te klein voor goed geluid.

Mag het ook tweedehands zijn, dan zou ik voor een versterker met twee zuilen of bookshelves erbij gaan.

[ Voor 107% gewijzigd door TBTL op 24-12-2011 20:38 ]

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:10

Perkouw

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 20:07:
Excuses daarvoor. Dat was niet helemaal de bedoeling ;)

Ik heb de start post even ge-edit!
Excuses zijn niet nodig, het was ook zeer zeker niet belerend bedoeld of iets in die richting. ;)
Wat betreft je zoektocht naar nieuwe speakers, het blijft natuurlijk nog lastig ieder heeft zo zijn voorkeur de één houd van een diepe bas de andere weer niet etc. Laten we het er gewoon op houden dat het persoonlijk is.

Ik ben bijvoorbeeld helemaal tevreden met een Z5500, bevalt me prima als PC geluidsset muziek/film/games. Ook nog is van allerhande aansluitingen voorzien en dus ook prima aan te sluiten op je PS3. Wel iets over je budget als je hem nieuw koopt dus wellicht dat je deze ergens 2e hands op de kop kan tikken.

Kortom: Het is heel persoonlijk, kijk wat je wilt aan aansluitmogelijkheden/functionaliteit en hoe je hem wilt gebruiken. Alleen muziek of ook games (je PS3) etc. En probeer dan de gouden middenweg te kiezen.

Succes!

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02:30

Fjeze

AllesPerfect!

Ik zou zeker deze ff checken. ( wel htforum account nodig volgens mij)
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=118617.0

AudiOEngine A2 GlossWhite.
Actieve speakers. En volgens mij zeer goede speakers.

Fly or Die

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-01 13:38

mr.paaJ

generatie cmd+z

Leuke dingen ja, maar wel echt bureau dingetjes vind ik. Moet je een kamer vullen, kijk dan tweedehands.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Pagina: 1