Iiyama prolite (uitgeschoten met schroevendraaier)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Topicstarter
Ja dames en heren, Waypoint heeft het voor elkaar. Zijn gloednieuwe lcd scherm bij zijn verhuizing vandaag uit de doos gehaald. Keurig in de folie, plakband e.d. Maarja als je vervolgens bij het openen van de doos met een schroevendraaier (ja ik weet het, stomstom) uitschiet heb je een mooi aandenken op je scherm.

De kleuren e.d. zijn nog helemaal goed, alleen die kras is best diep. Met je nagel duidelijk te voelen. Nu is mijn vraag, kan ik dat gedeelte van het scherm vervangen? Ik heb al gevonden dat het niet te maken is met polijsten o.i.d. Maar waar kan ik een los gedeelte van het scherm vinden? Ebay en google vond ik niks. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Koop maar een nieuw scherm, die toplaag maakt deel uit van 't hele paneel. Je kunt ze uit elkaar halen, maar vaak is het allemaal met elkaar verlijmd en trek je het niet zomaar los. Dit soort dingen ga je vrijwel niet los vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Mee eens wat Terw_Dan schrijft en ander punt is ook nog de vraag of je wel losse onderdelen kan krijgen en vaak zo'n paneel aan 1 stuk alleen geleverd kan worden, dus m.a.w. dat je het hele voorpaneel zonder behuizing moet vernieuwen.

Misschien heb je geluk dat er bij je scherm een 2de voorscherm zit wat alleen beschadigd is maar ook dan is de vraag nog of je dat zomaar los kan krijgen. Maar als die kras al zo diep zit betwijfel ik dat alleen dat voorste gedeelte beschadigd is en het tft scherm zelf ook een tik mee gekregen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Topicstarter
hmm bedankt voor jullie reacties, alhoewel ze niet echt tot positiviteit stemmen haha. Maar het gekke is dat het scherm het nog wel goed doet, dus hoe meer ik hem weg kan krijgen hoe beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Heel gek is het niet dat het scherm het nog prima doet, je hebt alleen het bovenste laagje beschadigd. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-09 08:22

Fordox

00101010

Heeeeel veel krasweg gebruiken :d

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloeber
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-09 15:51

Sloeber

Audiofiel met beperkt Budget

Het enige wat je nog kan doen is zo'n Fixit pen gebruiken om het op te vullen met zo'n vloeibaar-naar-hard plastic spul? Dan valt het (hopelijk nog het minst op).

Maak sowieso ff pics.

Things are cheaper for a reason

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06:09

InFamous

excommunicado

Misschien je verzekering eens bellen? Heb zo ooit is een tv geclaimed zonder problemen, was zo slim geweest om de doos waar de tv in zat open te snijden met een stanley mes. Resultaat diepe snee in het paneel.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Footstepz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-01-2023
InFamous schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 19:54:
Misschien je verzekering eens bellen? Heb zo ooit is een tv geclaimed zonder problemen, was zo slim geweest om de doos waar de tv in zat open te snijden met een stanley mes. Resultaat diepe snee in het paneel.
Vaag! Zat je TV zonder schuimpapier of folie ingepakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06:09

InFamous

excommunicado

Footstepz schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 21:10:
[...]

Vaag! Zat je TV zonder schuimpapier of folie ingepakt?
Jep, alleen in de piepschuim houder, eigen domme fout. Maar aan de anderekant, schuimpapier of folie houd een stanley mes nou niet echt bepaald tegen.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een doos openen met een schroevendraaier, hmmmm ...
Enthousiasme laat je gekke dingen doen joh

Laat dit een wijze les voor je zijn, die fout maak je nooit meer, sterkte :)

(Carglass repareert, Carglass vervangt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Topicstarter
InFamous schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 19:54:
Ben nu niet in mijn woning , maar zal van de week eens foto's maken (tijdens verhuizing gebeurd nl, dus de camera ligt nog ergens ingepakt haha). Maar onder welke grond is het vergoed dan? Ik zal eens informeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Idd, probeer de verzekering eens. Misschien helpt een verhaaltje onvoorzichtige kat/hond die tegen je bureau aan stootte...

Modbreak:Verzekeringsfraude is niet iets waar we op GoT over willen lezen. Een echte Tweaker is mans genoeg om zich met de waarheid te redden. TS geeft daar iig alle blijk van. Geen enkele reden dus om hem aan te zetten om zich zo te verlagen :o

Edit: dat je scherm nog gewoon werkt is niet zo raar, het zijn verschillende lagen glas/kunststof op elkaar geplakt om zo min mogelijk lichtverlies door de lagen te krijgen. Je hebt waarschijnlijk de beschermlaag alleen geraakt. Pas als je het echte lcd raakt krijg je rare fratsen.
Het is niet zoals bij een telefoon: ff hard drukken en je hebt disco, hier zit heel wat meer spul voor.

[ Voor 81% gewijzigd door dion_b op 26-12-2011 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik wil eventjes iets toevoegen op de modbreak namelijk ik heb zelf een pc-verzekering waarin dus dit soort dingen in zit opgenomen. Ook o.a. valschade en zelfs als het buitenshuis gebeurd word door mijn pc-verzekering gedekt. Alleen zoals Bartjezz schrijft is weer niet de bedoeling om iets te gaan verzinnen maar dus misschien een tip voor de TS, neem een pc-verzekering ( en nee ik werk niet voor een verzekeringsmaatschappij )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-09 11:47
Zoals al eerder aangegeven, neem contact op met je verzekering... Ik heb verhuisschade in mijn pakket zitten en ik heb helemaal niet eens zo'n uitgebreide verzekering. Ik kreeg zelfs nog een kleine vergoeding toen ik een goede 2e hands wasautomaat aan het plaatsen was bij mij thuis (ipv de oude rammelbak). Mijn maatje kon de machine niet meer houden en die is toen flink hard gestuiterd (de machine, maatje had niets :)), resultaat was dat het frame van de machine helemaal krom was, kon niet eens stevig op 4 pootjes staan dus laat staan rustig draaien. Contact opgenomen met verzekering en een ruime week later had ik het aankoop bedrag (250,-) op de bankrekening staan... geen bonnetje, geen foto's of wat dan ook, alleen dat ene telefoontje en en een verklaring invullen die ik via de post opgestuurd had gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Topicstarter
bedankt allemaal voor alle tips, in de opruimperikelen ben ik er niet meer aan toegekomen te reageren.
Inmiddels heb ik het scherm geprobeerd te polijsten, maar dit was geen succes. Mijn verzekeraar heb ik ook gebeld, helaas zonder succes. De schade valt niet onder de dekking...

Ik heb besloten mijn verlies maar te nemen en het zo te laten. That's life en als dat het ergste is waar ik mij druk om moet maken... :)
Pagina: 1