Mijn neef heeft een vaag probleem. Hij heeft een paar dagen terug een Crucial M4 64GB SSD opgehaald.
Hierop heeft hij Windows 7 x64 Home Edition geinstalleerd.
Na installatie viel hem op dat hij van de 59GB die hij in totaal beschikbaar heeft, reeds 45GB in gebruik heeft. We hebben gekeken waar al die extra data nu precies in zit, maar we kunnen het niet achterhalen.
Tot dusver gecheckt/geprobeerd:
- System restore points, voor zover we kunnen zien niet aanwezig.
- Windows.old directories niet aanwezig
- Schijf opruiming geselecteerd, deze vindt slechts een paar mb her en der
- Prullenbak leeggegooid (zat toch niets in).
- In computerbeheer gechecked of de gehele ssd wordt gebruikt, dit is het geval.
Het vreemde is als we de eigenschappen opvragen van ALLE bestanden die op de C schijf staan, incl. de verborgen bestanden, we niet meer dan 14GB aan data hebben.
Mijn neef heeft een originele W7 Home Edition dvd dus geen geslipstreamde versie met mogelijk extra troep.
Wat neemt nu die resterende ~30GB in beslag?
--------------------------------------------------
Oplossing:
Open CMD (als administrator) en voer in : powercfg.exe -h off
Hierop heeft hij Windows 7 x64 Home Edition geinstalleerd.
Na installatie viel hem op dat hij van de 59GB die hij in totaal beschikbaar heeft, reeds 45GB in gebruik heeft. We hebben gekeken waar al die extra data nu precies in zit, maar we kunnen het niet achterhalen.
Tot dusver gecheckt/geprobeerd:
- System restore points, voor zover we kunnen zien niet aanwezig.
- Windows.old directories niet aanwezig
- Schijf opruiming geselecteerd, deze vindt slechts een paar mb her en der
- Prullenbak leeggegooid (zat toch niets in).
- In computerbeheer gechecked of de gehele ssd wordt gebruikt, dit is het geval.
Het vreemde is als we de eigenschappen opvragen van ALLE bestanden die op de C schijf staan, incl. de verborgen bestanden, we niet meer dan 14GB aan data hebben.
Mijn neef heeft een originele W7 Home Edition dvd dus geen geslipstreamde versie met mogelijk extra troep.
Wat neemt nu die resterende ~30GB in beslag?
--------------------------------------------------
Oplossing:
Open CMD (als administrator) en voer in : powercfg.exe -h off
[ Voor 5% gewijzigd door Snowwie op 24-06-2012 20:11 ]