kan xml bestand niet openen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 424634

Topicstarter
Hallo,

ik wilde vandaag mijn gespreksgeschiedenis van me msn bekijken maar als mijn internet browser dan word geopend komt er dit te staan:

De XML-pagina kan niet worden weergegeven
Kan XML-invoer niet lezen met opmaakmodel XSL. Herstel de fout en klik vervolgens op de knop Vernieuwen of probeer het later opnieuw.

--------------------------------------------------------------------------------

Een XML-document mag maximaal ��n element van het hoogste niveau bevatten. Fout bij het verwerken van bron file:///C:/Users...

<Message Date="26-10-2011" Time="16:47:32" DateTime="2011-10-26T14:47:32.055Z" SessionID="16"><From><User Fri...
�� Datum Tijd Van Aan Bericht
<tbody

weet iemand hoe ik dit kan fixen?

(ik kan ook een screenshot maken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarom open je het ding dan niet in een texteditor? (notepad++ vind ik hiervoor altijd handig, maar een paar MB groot en gratis te downloaden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik was helemaal vergeten dat ik notepad++ op me pc had..

maar als hem daarmee open krijg ik zoiets als dit:

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/fyg1ap.png

en dat vind ik niet heel erg duidelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Jouw browser (welke/versie?) kan blijkbaar niet toevallig de juiste XSL vinden om er een 'mooie' opmaak overheen te gooien. Hangt van de locatie en vast ook van de browser en de XML-headers af. Wat zijn die?

Wat is nu de vraag, de XML is toch redelijk leesbaar? Het geeft steeds gesprekspartner, datum/tijd en inhoud van het gesprek. Waar loop je vast, wat snap je niet?

offtopic:
Leesbaar: in tegenstelling tot je posts, die zouden beter leesbaar zijn als je op de juiste plaats hoofdletters, leestekens en Nederlandse spelling zou gebruiken. Aandachtspunt voor volgende topics/vragen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revertive
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-01 14:03
Anoniem: 424634 schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 22:01:
ik was helemaal vergeten dat ik notepad++ op me pc had..

maar als hem daarmee open krijg ik zoiets als dit:

[afbeelding]

en dat vind ik niet heel erg duidelijk
Dat is de inhoud van het XML bestandje, de texteditor laat alleen zien welke tekst er in je bestand staat.. Waarom bekijk je je gespreks historie niet gewoon met MSN, daar laat hij het wel makelijk leesbaar zien. Dubbel klikken op de contactpersoon waar je de historie van wilt zien en in het nieuwe scherm onder de naam van die persoon staat "View conversation historie".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
als ik hem met msn open krijg ik dezelfde melding.

late reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Maar je kunt hem toch gewoon in notepad++ openen? Wat is dan het probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-08-2024
MSN maakt ook altijd een soort info-bestand aan. Dat staat in dezelfde map als waar de XML wordt opgeslagen. Als je de XML dan verhuist naar een andere locatie dan is die XML inderdaad niet fatsoenlijk te openen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-06 10:41
Je zou ook even een 30 dagen trial van XMLSpy kunnen proberen als je het echt fatsoenlijk leesbaar wil hebben. Maar wat wil je nu precies zien in je historie dan? Okay, Notepad++ geeft niet de meest overzichtelijke weergave maar je kan toch wel vinden wat je zoekt neem ik aan?

Desktop | Server | Laptop

Pagina: 1