Nieuwe sub plopt bij hoger volume&harde bas

Pagina: 1
Acties:

• Canon23
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:21

Canon23

>>MY<< world

Topicstarter
Sinds vorige week heb ik als sub de BK Gemini2, dit incombi met de onkyo ht-r380 receiver en de jamo h426 set.

Omdat de onkyo geen dedicated LFE uitgang heeft, is de Gemini via de bijgeleverde neutrik kabel aangesloten.
De gemini staat op phase 0, crossover 95 en op ongeveer 30% volume mee te blazen.

Nu is me gisteravond tijdens een feestje opgevallen dat wanneer ik de receiver op geluidstand 40 of hoger aan zet en ik het volume van de sub hoger draai bijvoorbeeld naar 50%. Hij nog een paar x keiharde bas produceerd en dan een soort van plop geeft en de bas daarna verzacht.

Het lijkt me toch niet dat een actieve sub last heeft van clipping op 50% vermogen?
Of komt die doordat de sub en fronts op dezelfde aansluiting zitten op mijn receiver?

Vind het een beetje eng namelijk :P

1..2 Freddy's coming for you, 3..4 Knocking at ya door, 5..6 Grab your crusifix, 7..8 Better stay up late, 9..10 Never sleep again|| SPECS

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-01 12:51
Ik heb even een afbeelding gezocht en de Onkyo tx-sr308 heeft een LFE uitgang naast de frontspeakeraansluitingen zitten, waarom gebruik je die niet? Of is het een andere 308?

Aha, dat verklaart het wel ja. De 380 heeft een high level sub-out rechts naast de frontspeakeraansluitingen zitten, die al geprobeerd?

[ Voor 28% gewijzigd door Peenutzz op 24-12-2011 17:02 ]

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

• Canon23

Canon23

>>MY<< world

Topicstarter
typo de ht-r380

1..2 Freddy's coming for you, 3..4 Knocking at ya door, 5..6 Grab your crusifix, 7..8 Better stay up late, 9..10 Never sleep again|| SPECS

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:19

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

kan best dat bij 50% z'n max zit. de rest is dan gain voor lage ingangsbronnen.

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

• Canon23

Canon23

>>MY<< world

Topicstarter
Peenutzz schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 16:57:
Ik heb even een afbeelding gezocht en de Onkyo tx-sr308 heeft een LFE uitgang naast de frontspeakeraansluitingen zitten, waarom gebruik je die niet? Of is het een andere 308?

Aha, dat verklaart het wel ja. De 380 heeft een high level sub-out rechts naast de frontspeakeraansluitingen zitten, die al geprobeerd?
als dit het zou zijn....dan gaat het dus om klipping ofzo?

• w-dev
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-01 20:15
Hoe heb je je sub nu dan wel aangesloten? Op een line-out van je onkyo?

• Canon23

Canon23

>>MY<< world

Topicstarter
Aangesloten met de neutrik kabel.

Oftewel linker speaker +, rechter speakers + en 1 draadje -, oftewel op mn front aansluitingen

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:59

kraats

Ik rol

Waaraan relateer je die 50% vermogen? Aan de gain-knop op de helft? Of aan de ledjes op de sub? Het kan namelijk best zo zijn dat je met de gain-knop op de helft toch al op zijn maximum vermogen zit en hij dus uit veiligheidsoverweging uitschakelt

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

• Canon23

Canon23

>>MY<< world

Topicstarter
idd de voume knop....ledjes heb ik niet eens naar gekeken....morgen is doen :)

• Peenutzz
Canon23 schreef op zondag 25 december 2011 @ 10:29:
Aangesloten met de neutrik kabel.

Oftewel linker speaker +, rechter speakers + en 1 draadje -, oftewel op mn front aansluitingen
Zit er nou een + van beide speakers en een enkele - aangesloten? Lijkt me niet de bedoeling :? Sluit gewoon de high level out van de versterker aan op de high level in van de sub, dat lijkt me sowieso beter dan hoe het nu zit. :)

• Canon23

Canon23

>>MY<< world

Topicstarter
Idd 2xplus 1x min...zo staat het in de handleiding mbt de neutrik kabel(3draadjes) Maruh high lvl uitgang op de receiver..
De gemeni heeft een speciale high lvl ingang voor.de neutrik(geen gewone speaker in/uitgang)

• Peenutzz
Gewoon aan de ene kant de kabel in de receiver, twee plussen in de +, de min in de - aansluiting. Aan de andere kant de speakon plug in de sub.

• Canon23

Canon23

>>MY<< world

Topicstarter
En dan de actieve uitgang ( normaal waar de passieve sub aanhangt) gebruiken? Ga het morgen meteen proberen

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01 12:12
En het is niet een stiekume "denk om je buren" functie? ;)

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• Canon23

Canon23

>>MY<< world

Topicstarter
Peenutzz schreef op zondag 25 december 2011 @ 17:58:
Gewoon aan de ene kant de kabel in de receiver, twee plussen in de +, de min in de - aansluiting. Aan de andere kant de speakon plug in de sub.
Dit werkte dus niet....
Gewoon weer volgens het boekje moeten aansluiten (wat kut is doordat de neutrik kabel iets dikker is dan de shitty luidspreker kabels die ik er staan bij de ht 3300 set kreeg ).

Hij piekt met harde bas en volume 50% inderdaad op max vermogen(kwa watts), vandaar de plop en de terug val op geluid.

• Peenutzz
Dan kan ik je verder niet helpen helaas. Ik dacht dat de impedantie te laag werd omdat de sub samen met de frontspeakers zat en dat de versterker het daardoor moeilijk kreeg. Wel raar dat de subaansluiting niet werkt :?

Pagina: 1