Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
ik heb een probleempje, ik heb thuis een bekabeld cat6 gigabit netwerk met 2 pc's, een Sitecom 300N gigabit router, een Qnap TS-210 Turbo NAS, een Onkyo SR-TX607 receiver, een LG HDTV en een nieuwe Popbox V8 mediastreamer. De Popbox is met HDMI aangesloten op de Onkyo receiver. Nu heb ik een aantal MKV files proberen af te spelen van de NAS naar de Popbox, maar de beelden komen met haperingen over en ik hoor geen geluid.
Ik heb op het forum gezocht, maar heb geen antwoord hierop kunnen vinden. Misschien dat iemand weet wat er mis is/fout zit? alvast bedankt voor de reacties,

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2011 16:47 . Reden: was nog niet helemaal ingeveuld. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-09 10:46
Aangezien je een NAS gebruikt, kan je het best kiezen voor NFS voor de netwerkverbinding. Dit is naar een NAS toe sneller dan SMB (Samba). Daarnaast is de kans aanwezig dat NFS over TCP (die optie is volgens de manual aanwezig) beter loopt.

B.T.W
Ik neem dat de Popbox ook bekabeld is aangesloten. Met Wifi kan je problemen verwachten.

[ Voor 47% gewijzigd door Athome op 24-12-2011 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Athome,
de Popbox is inderdaad met cat6 kabel verbonden en doet in de speedtest 31 Mbps met een Duitse server. Ik geloof dat de NAS al op NFS staat ( ben momenteel op het werk, dus kan het niet nakijken ), over NFS over TCP had ik al iets gelezen, maar moet nog kijken hoe ik dat op de nas kan instellen. Hij staat ook nog een keer in de popbox als twonkey, wat dat inhoud weet ik niet. ik ga proberen de nas naar NFS-TCP te krijgen vanavond, alvast bedankt voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 19:38
.mkv wil hier op mijn Conceptronic Fullhdmai ook wel eens haperen; het kan ook liggen aan de encodering van het bestand, misschien ook de reden dat je geen audio hebt.

Bedenk dat mediaspelers afspelen door een chip (hardware speler) en die is naar mijn ervaring kritischer t.o.v. bestanden dan een software speler op de pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
De Conceptronic speler is al een stuk ouder van de Popbox. De laatste mag met de gangbare MKV en Blu-ray bestanden geen problemen hebben, ook niet tijdens het streamen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-09 21:02
.MKV bestanden tot ongeveer 16Gb lopen hier via NFS als een zonnetje.
Grotere MKV bestanden worden soms kritisch heb ik gemerkt.

M2TS blijft wel lopen ongeacht grootte.

Mijn opstelling is als volgt:

- Popbox V8, aangesloten op een Netgear gigabit switch
- Qnap TS-219P II NAS, aangesloten op een Netgear WNDR3700 router

Weet je zeker dat je NAS alleen streamt?
Als Twonkey probeert de file te transcoden dan gaat het niet werken, dat red de NAS niet.

Probeer anders eens Twonkey uit te zetten en kijk dan of het beter gaat.

Iets anders wat ook vaak problemen geeft zijn firewall instellingen in de router, probeer dus ook eens buiten de router om als dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
RobbieT schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 11:46:
.MKV bestanden tot ongeveer 16Gb lopen hier via NFS als een zonnetje.
Grotere MKV bestanden worden soms kritisch heb ik gemerkt.
Ook grotere MKV bestanden mogen geen probleem zijn. De NAS heeft genoeg power daarvoor. Kijk eens goed naar de NFS instellingen en probeer eens een andere switch. Wat in de post hierboven ook staat. Maak een losse switch het centrum van je netwerk en sluit daar gewoon de router op aan. Ik kan het niet hard maken maar heb wel vaker de indruk gekregen dat de switch in een router niet echt geschikt is voor streaming

Ik heb zelf een Dune Lite. Deze heeft een oudere, langzamere variant van de chip in de popbox zit een stream zelfs 25 Gb mkv bestanden zonder problemen over SMB vanaf een WHS computer

[ Voor 17% gewijzigd door Athome op 31-12-2011 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-09 21:02
Het zou kunnen dat de grote mkv's ondertussen wel goed gaan, de laatste keer dat ik er één geprobeerd heb was nog met een 100Mbit D-Link switch, in plaats van de Netgear gigabit switch die er nu tussen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:40
Misschien een domme vraag maar je firmware is up-to-date? De V8 had in het begin nogal wat triviale issues...

edit: kun je eens met mediainfo kijken of het een L4.1 of L5.1 mkv betreft?

[ Voor 26% gewijzigd door catchingfire op 31-12-2011 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollen Boy
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-08 16:34

Pollen Boy

It's me !

Iemand toevallig NFS-TCP werkend op de Popbox V8? Heb NFS wel werkend op de Popbox naar mijn Thecus N2200+ Nas maar op de Popbox lukt het me met geen mogelijkheid om een NFS-TCP share te maken. Had hetzelfde probleem als de topicstarter, ipv Samba nu een NFS share wat zichtbaar verbeteringen op heeft geleverd maar na verloop van tijd toch nog lichte haperingen merkbaar. Nu wil ik dan NFS-TCP proberen wat niet lukt.

Heb het gevoel dat ik iets over het hoofd zie maar weet niet wat, als op de Nas de NFS server draait (en benaderbaar is) moet NFS-TCP dan automatisch werken?

Setup: NAS, Thecus N2200+, Linksys WRT320N gigabit router, Popbox V8 (laatste firmware), alles bedraad.

Update: Antwoord gekregen van Syabas, Might be a bug, I'll have the engineers look into it.

[ Voor 6% gewijzigd door Pollen Boy op 04-01-2012 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds een tijdje ook de Popbox maar deze speelt (in tegenstelling tot de tests) tot op heden niet alles vlekkeloos af.
De eerste paar keer zocht ik het nog bij de content, hoewel ik voor de Popbox nooit problemen had.
Gisteren een DVD9, beetje flikkerend beeld wat heel snel gaat vervelen. Daarna dezelfde film via de PS3 gestreamed en dat ging als een zonnetje, ook veel betere beeldkwaliteit.
Ook ik heb m'n netwerk bekabeld met Cat6. Ik zou nog wel eens kunnen proberen de film op een USB stick te zetten om te kijken of de Popbox de film dan wel goed afspeelt. Want dan moet ik het misschien zoeken in m'n UTP kabel (hoewel al m'n kabels zijn doorgemeten).

Ondervinden meer mensen problemen met het afspelen van content op de Popbox?
Pagina: 1