Geluidskaart met SPDIF out.

Pagina: 1
Acties:

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 30-01 13:03

Grudgie

PSN: Grudgie7

Topicstarter
Geachte Tweakers,

Ik ben opzoek naar een goeie geluidskaart die SPDIF out heeft.
Mijn pricewatch: Edifier SPK-EF-S330D heeft namelijk SPDIF ingang.

Nu heb ik de boxen analoog aangesloten maar met SPDIF heb je toch wat beter geluid.

Sowieso is het voor mij ook belangrijk dat hij goeie line-in heeft waar ik mijn Pioneer DJM800 op kan aansluiten voor het opnemen van mijn sets.

Ik heb nu namelijk een Creative Xtreme Music en doet het prima, maar heeft helaas geen SPDIF out.

Iemand tips?

• silasje1
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-01 14:49
hoeveel beter is s/pdif dan analoog op een reciever?

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Meestal is de dac van een dure receiver beter dan die in de computer.

Vaak zit er op het moederbord een header voor sp/dif, moet je even op internet speuren.

[ Voor 40% gewijzigd door Ernemmer op 24-12-2011 15:34 ]

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:40

FeaR

In GoT we trust

Grudgie schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 14:42:
Nu heb ik de boxen analoog aangesloten maar met SPDIF heb je toch wat beter geluid.
Dat hangt er maar net van af welke DAC er wordt gebruikt. Als de DAC in de Edifier beter is dan op je geluidskaart dan wel, maar als je geluidskaart beter is dan kan analoog aansluiten beter zijn.
Iemand tips?
Wat heb je zelf al gevonden? Er zijn genoeg geluidskaarten met S/PDIF Out van een paar tientjes tot honderden euro's. Idem met de opties die deze kaarten bieden. Is alleen S/PDIF Out genoeg of moet er ook niet iets als Dolby Digital Live opzitten?

Er mist nog behoorlijk wat aan de TS.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

ik heb er van icidu 7.1 , op zich niks speciaals maar werkt prima op mijn onkyo.

• Grudgie

Grudgie

Topicstarter
FeaR schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 15:35:
[...]

Dat hangt er maar net van af welke DAC er wordt gebruikt. Als de DAC in de Edifier beter is dan op je geluidskaart dan wel, maar als je geluidskaart beter is dan kan analoog aansluiten beter zijn.

[...]

Wat heb je zelf al gevonden? Er zijn genoeg geluidskaarten met S/PDIF Out van een paar tientjes tot honderden euro's. Idem met de opties die deze kaarten bieden. Is alleen S/PDIF Out genoeg of moet er ook niet iets als Dolby Digital Live opzitten?

Er mist nog behoorlijk wat aan de TS.
Ik kwam zelf uit op deze pricewatch: Creative X-Fi Titanium

Moet voor mij namelijk ook niet te duur zijn, maar deze heeft 2x SPDIF out en in. Hiermee kan ik ook mooi de DJM800 aansluiten op SPDIF.

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Let je er wel op dat je SPDIF wel coaxiaal is en niet optisch? Je DJM800 heeft namelijk een coaxiale output en geen optische :) Even snel opgezocht lijkt het erop dat die Creative kaart die je aanhaalt alleen een optische digitale ingang heeft.

• Grudgie

Grudgie

Topicstarter
Zal dat veel verschil uitmaken?

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:33
Afgezien van het feit dat een coaxiale aansluiting niet op een optische ingang past, zal het weinig verschil maken...

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:54

Wildfire

Joy to the world!

Grudgie schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 14:42:

Ik heb nu namelijk een Creative Xtreme Music en doet het prima, maar heeft helaas geen SPDIF out.
Excuse me? Die heeft 'ie wel, weliswaar niet direct maar via de FlexiJack output. Met de Digital I/O Module krijg je dan de beschikking over optische en coaxiale inputs en outputs.

Probleem is alleen dat dit ding niet echt verkrijgbaar meer lijkt te zijn... anders was het een oplossing voor je probleem geweest.

[ Voor 12% gewijzigd door Wildfire op 24-12-2011 17:08 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Grudgie

Grudgie

Topicstarter
Cartman! schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 16:34:
Let je er wel op dat je SPDIF wel coaxiaal is en niet optisch? Je DJM800 heeft namelijk een coaxiale output en geen optische :) Even snel opgezocht lijkt het erop dat die Creative kaart die je aanhaalt alleen een optische digitale ingang heeft.
Wat ik wel zou kunnen doen is eventueel minijackter naar coax. zodat ik alsnog digitaal kan opnemen vanaf mijn DJM800. Zag ook nog dat er converters zijn van optisch naar coax.

Sowieso kan ik op mijn receiver coax en optisch aansluiten.
Wildfire schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 17:04:
[...]

Excuse me? Die heeft 'ie wel, weliswaar niet direct maar via de FlexiJack output. Met de Digital I/O Module krijg je dan de beschikking over optische en coaxiale inputs en outputs.

Probleem is alleen dat dit ding niet echt verkrijgbaar meer lijkt te zijn... anders was het een oplossing voor je probleem geweest.
Klopt, weet ik, maar dat ding is moeilijk te verkrijgen.

[ Voor 34% gewijzigd door Grudgie op 24-12-2011 17:13 ]

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Grudgie schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 17:11:
[...]

Wat ik wel zou kunnen doen is eventueel minijackter naar coax. zodat ik alsnog digitaal kan opnemen vanaf mijn DJM800. Zag ook nog dat er converters zijn van optisch naar coax.

Sowieso kan ik op mijn receiver coax en optisch aansluiten.
Maar dan ga je toch altijd analoog maken van je digitale signaal? Kun je net zo goed direct analoog opnemen. Zelf heb ik een DJM700K en analoog opnemen klinkt ook kraakhelder opzich, dus of je het echt zal horen? Ik betwijfel het.

• Grudgie

Grudgie

Topicstarter
Cartman! schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 19:31:
[...]

Maar dan ga je toch altijd analoog maken van je digitale signaal? Kun je net zo goed direct analoog opnemen. Zelf heb ik een DJM700K en analoog opnemen klinkt ook kraakhelder opzich, dus of je het echt zal horen? Ik betwijfel het.
Ik heb nu ook gewoon analoog. En klinkt ook gewoon helder, niks mis mee.

Verwijderd

Ik zou zeker voor digitaal gaan, of heb je je monitor ook nog op VGA? Die Icidu is een prima kaart en volgens mij zo'n 20€, waarom ga je daar niet voor?

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-01 13:38

mr.paaJ

generatie cmd+z

Grudgie schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 17:11:
[...]

Klopt, weet ik, maar dat ding is moeilijk te verkrijgen.
ik dacht eigenlijk dat de microfooningang ook dienst deed als digitale uitgang. Kijk eens in de handleiding?

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Verwijderd

Sp!tF!re schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 16:46:
Afgezien van het feit dat een coaxiale aansluiting niet op een optische ingang past, zal het weinig verschil maken...
Groot voordeel van een optische verbinding is de galvanische scheiding tussen je PC en geluidssysteem. De stroomvoorziening in PC's is ronduit een puinhoop, dus daarom wil je helemaal niets dat met (analoge) audio te maken heeft ook maar op enige manier elektrisch contact laten maken met je PC.

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-01 13:38

mr.paaJ

generatie cmd+z

Op zo'n pc setje maakt dat bar weinig uit, zeker met een fatsoenlijke geluidskaart (wat die X-Fi natuurlijk gewoon is)
Er is ook een goede kans dat de XFi beter is dan de Edifier, maar ik kan me voorstellen dat dat even getest gaat worden.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Afbeeldingslocatie: http://www.techfuels.com/attachments/sound-card/6554d1223893851-terratec-aureon-7-1-pci-sound-card-terratec-aureon-mk2-sound-card.jpg
Ik heb zelf zo'n Terratec met optisch in en uit, ooit gekocht voor 30 euro en zijn vast nog wel te vinden.

Alle proemn in n drek

• voil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:04
Wat dacht je van een externe usb? Deze is bijvoorbeeld behoorlijk goed. http://www.ebay.com/itm/U...0437930872#ht_8791wt_1165 zoek er maar eens op. Ik heb m zelf ook en ben er erg tevreden over.

Verwijderd

Club3D Theatron Agrippa, komt ook nog wel eens voorbij in V&A. Je mag bij mij komen luisteren. Nee, de mijne is niet te koop.
Verwijderd schreef op zondag 25 december 2011 @ 13:36:
[...]

Groot voordeel van een optische verbinding is de galvanische scheiding tussen je PC en geluidssysteem. De stroomvoorziening in PC's is ronduit een puinhoop, dus daarom wil je helemaal niets dat met (analoge) audio te maken heeft ook maar op enige manier elektrisch contact laten maken met je PC.
Optisch klinkt hier inderdaad beter dan electrisch.

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2011 20:56 . Reden: aanvulling ]

Pagina: 1