Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-05 20:28
Goede morgen,

Ik wil graag Windows 7 installeren maar krijg steeds deze foutmelding:
cd/dvd driver missing...

Om het op te lossen heb ik de drivers van de site van Aopen gebrand op cd
en proberen in te lezen maar hij zegt dat er geen drivers opstaan...
Heeft iemand nog een oplossing?

Het gaat om het volgende moederbord:
Aopen AX4SPE-N

*Windows versie is Windows 7 Business SP1 x32
*BIOS is uptodate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waar heb je de DVDspeler op aangesloten? Op de connectoren van de chipset, of die van een externe controller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
Hij staat gewoon op de 2de IDE poort van het moederbord.
Er zit een dvd speler in en een brander
*Ubuntu is alles wel benaderbaar dus het legt aan Windows en ik denk dan drivers....

[ Voor 30% gewijzigd door Chris89 op 24-12-2011 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-05 06:35
Kijk in je moederbord handleiding, en kijk waar je dvd op zit, dus welke chipset(kontroller) deze zit.
Van deze chipset(kontroller) moet je de drivers meegeven tijdens installatie, of de dvd speler aan een andere chipset(kontroller) hangen die wel tijdens booten gezien wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
jan99999 schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 12:54:
Kijk in je moederbord handleiding, en kijk waar je dvd op zit, dus welke chipset(kontroller) deze zit.
Van deze chipset(kontroller) moet je de drivers meegeven tijdens installatie, of de dvd speler aan een andere chipset(kontroller) hangen die wel tijdens booten gezien wordt.
Drivers heb ik geprobeerd in te laden via een cd tijdens de instalaltie maar geeft geen oplossing. Via usb en floppy werkt ook niet...
Controller is Intel ICH5....
Andere controller is niet mogenlijk, heb maar 2 ide poorten en 1 is dus al bezet door me hdd.
Bios zijn ze te zien dus ook tijdens het booten alleen in de windows installatie dus niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Laatst online: 23:22
Heb je al eens een andere Windows dvd gebruikt? Kun je verder aangeven hoe je pata/sata controller in de bios staat ingesteld? P865 borden hebben vaak uitgebreide (en soms wat onoverzichtelijke) opties qua IDE emulatie, bv alleen de twee PATA poorten actief, of de twee S-ATA poorten emuleren samen een primary/secondary IDE controller en alleen één van de twee PATA poorten is actief als de andere controller, etc. Vaak is er een ook 'native' instellingen waarbij alles actief is, maar probeer hier dus eens een beetje mee te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
Andere windows cd al geprobeerd zowel met en zonder service pack.
BIOS is volledig op default dus de PATA instellingen staan op auto.

Wat ik wel kan doen is de sata uitschakelen maar deze word niet gebruikt dus zo geen verschil moeten geven....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
Probeer eens maar 1 dvd lezer, dus 1 afkoppelen.
En andersom proberen.

In de bios kun je ook voor de poorten op verschillende manieren instellen.
sata of ide of ahci
ahci is het beste, maar de andere kun je ook proberen.
Alleen raid moet je niet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
Loskopelen maakt niks uit...
Kan de IDE niet in een andere modus zetten in de bios dus dat is helaas geen optie.

Waar ik nu aan te denken zit is ook een driverpack van vlite te downloaden met chipset drivers en deze inladen. Is dit een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMazzter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-05 14:49
De master/slave jumpers op je dvd-drive en hdd ook goed gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Laatst online: 23:22
Waar ik nu aan te denken zit is ook een driverpack van vlite te downloaden met chipset drivers en deze inladen. Is dit een optie?
Op zo'n bord kun je gewoon elke Windows versie vanaf 98 op 'n pata of sata hdd installeren zonder extra drivers tijdens de setup nodig te zijn. Hoogstens dien je bij NT en 9x de juiste Legacy/IDE mode te installeren. Vanaf XP werkt 't sowieso. Die melding die je krijgt heeft dus een andere oorzaak, bv een defecte dvd, dvd-rom of kabel, zoals hierboven geopperd verkeerde jumpering, incompatible bios, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ben die melding ook een aantal keer tegen gekomen (vooral bij de beta versie van Windows 7). Drivers die hij gaat accepteren in dat menu ga je volgens mij niet vinden, volgens mij is het echt een bug in de installer.. Installeer je wel van een originele DVD ?

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-05 17:45

Perkouw

Moderator General Chat
Heb je de dvd zelf gebrand ? Denk dat het hier dan aan ligt, heb dit meen ik ook wel eens gehad. Opnieuw branden was toen de oplossing.

Wellicht niet een directe oplossing voor je probleem maar je zou altijd Windows nog kunnen installeren vanaf een USB stick, hiervoor kan je onder ander gebruik maken van een tool welke Microsoft zelf heeft uit gegeven zie -> http://www.microsoftstore....Help_Win7_usbdvd_dwnTool

Sidenote: dan moet je wel een .iso exemplaar van je Windows 7 hebben natuurlijk.

[ Voor 28% gewijzigd door Perkouw op 24-12-2011 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04:23

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Opnieuw branden met lagere snelheid (2X - 8X) ipv max. of auto speed.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

9 van de 10 keer is het de oorzaak van een corrupte download of het brandproces dat mislukte. Dat laatste kan komen door een buffer underrun, een corrupte bron of het schijfje is niet helemaal lekker. De ISO is makkelijk te controleren, je download bron moet een CRC, MD5 of SHA1 hash van het bestand hebben. MS levert die altijd namelijk.

Het gebruiken van een USB stick zal dit probleem niet oplossen. Ik heb genoeg berichten gezien van mensen die het probeerde met een DVD, mislukte, daarna een USB stick namen en met dezelfde melding zaten.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Hero Of Time schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 22:49:
9 van de 10 keer is het de oorzaak van een corrupte download of het brandproces dat mislukte. Dat laatste kan komen door een buffer underrun, een corrupte bron of het schijfje is niet helemaal lekker. De ISO is makkelijk te controleren, je download bron moet een CRC, MD5 of SHA1 hash van het bestand hebben. MS levert die altijd namelijk.

Het gebruiken van een USB stick zal dit probleem niet oplossen. Ik heb genoeg berichten gezien van mensen die het probeerde met een DVD, mislukte, daarna een USB stick namen en met dezelfde melding zaten.
Echt niet om je op je woorden te gaan pakken o.i.d. hoor :) , maar dat dat lijkt mij eerder toeval dan dat dit een gegeven is, of zie ik het verkeerd ? In het geval van een corrupte download zou het zo kunnen zijn natuurlijk dan gaat het zowel met brand als usb methode niet werken. Maar indien dat allemaal goed is houden we alleen een ''foute/stukke/hoe je het wilt noemen'' dvd over.

Een USB stik zal dit probleem dus wel oplossen mits je .iso natuurlijk correct is.

Correct me if i'm wrong. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik suggereer ook niet dat het het probleem niet oplost als je ISO goed is. Ik stel alleen dat het probleem niet weggaat door een USB stick te gebruiken in geval je bron niet goed is, oftewel, je werkt met een corrupte ISO. Als je in het geval van een goede ISO het probleem met een DVD wel hebt en een USB stick niet, dan zit je met de eerder genoemde problemen: slechte schijf, branden is mislukt om een of andere reden, of, dat is iets wat ik niet eerder noemde, je drive is aan vervanging toe.

In die gevallen werkt een stick natuurlijk wel, maar het opnieuw branden van de DVD of gebruik maken van een ander schijfje (in geval van een RW) of andere drive lost het probleem ook op. Een stick is dus geen wonder middel voor dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
Goed dat iedereen zo mee denk!

Heb vanavond nog wat tijd gevonden om even te kijken wat het nu was.
De iso is gedownload van MSDN, en de CRC en MD5 kloppen volledig.

Helaas nog geen resultaat..... Maar ik het volgende geprobeerd:

*Heb hem gebrand op de laagste snelheid (2.4x speed)
*IDE kabel vervangen.
*IDE poorten omgedraait.
*Jumpers op allerlei manieren geprobeerd
*Alleen brander aangesloten en alleen cd speler aangesloten.
*Brander vervangen door een ander exemplaar

Allemaal tevergeefs.... Dit schiet dus niet echt lekker op...
Iemand nog meer sugesties?

**Melding is nog steeds: Load driver: A required CD/DVD drive is missing....

[ Voor 9% gewijzigd door Chris89 op 25-12-2011 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218213

heel simpel.

pak de bestanden uit tot in de subfolder 32bit of 64 bit ligt eraan welke je nodig hebt , plak die in op een usb stick , of brand deze mee op de dvd.

dan ga je naar load driver optie , en verwijs deze na de folder 32 bit of de 64 bit. ligt eraan welke je nodig hebt.

klein vervelend puntje van windows 7, dit is al sinds de beta zo.

en klik handmatig op bladeren , je kan ook proberen de losse driver bestandjes op de root van je dvd, of usb stick te zetten, dan zal die ze waarschijnlijk wel automatisch vinden.

[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 218213 op 25-12-2011 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
Als het zo simpel was dan had ik het al opgelost...
Maar ik heb het toch even geprobeerd met de drivers van de Aopen site maar die worden niet eens herkend omdat het geen Windows 7 drivers zijn.

Toen even verder gezocht op de chipset en de drivers van Intel gedownload voor Win7.
Deze worden herkend alleen bij het inladen geeft hij een fout dat ze niet compatibel zijn...
*Laad wel de 32bit drivers in dus daar legt de fout niet...
Dus dat schiet lekker op....

Morgen even proberen met een driverpack en als dat niet lukt gaat er maar WinXP op helaas..... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Toevaliig had ik deze fout vanmiddag nog ;) Opgelost met een andere HDD.

Dat was wel een HDD die uit een WDBook kwam. Geen idee of WD daarmee gerootzooid heeft maar je weet het (vandaag de dag) maar nooit)..)). Wellicht wilde WD dat je die schijf niet als normale schijf kon gebruiken.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
Disk geformateerd en opnieuw ge-fdisk! Helaas geen resultaat....
Driverpack ingeladen, geeft aan dat er drivers kunnen worden ingeladen en als ik deze selecteer
(Alle drivers in 1 keer kom ik nog niet verder....)

Zit dus nu een beetje met de handen in het haar en weet het nu echt niet meer.....
Iemand nog een helder moment??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
Misschien dit, lijkt eenvoudig:

K now is the truth. This is the solution.

I assume all of you is using USB drive to install.

When Windows is asking for driver, just click Cancel. You will be brought back to the welcome screen. At the welcome screen, remove your USB drive, insert it back to DIFFERENT USB PORT. Click Install Now again. The installation process will be like usual.

This problem happened to all new version of updated Windows 7 installer. I think, it is due to failure of Windows installer to remain its detection to the USB drive. It lost the connection, and became confused, don't know where to find the USB drive it used to read before.

When we re-insert the USB drive, Windows installer will detect the USB drive back, and continue like usual.

Good luck and cheers! TQ.
http://www.tomshardware.c...63-windows-driver-install

[ Voor 4% gewijzigd door jan99999 op 26-12-2011 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
Ook geprobeerd maar tevens weer vergeefs.....
Wordt er een beetje moe van zo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

ISO opnieuw gedownload, eventueel met een andere browser of computer? Wil nog wel eens helpen, zelfs als de iso correct lijkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spyker1982
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-04 14:22
Ik heb hetzelfde probleem en ik wordt er nu ook behoorlijk chagrijnig van.
Systeem: Asus N75SF-V2G-TZ046V
Ik heb er een 64GB SSD (Crucial M4) ingezet en hier wil ik een clean install op doen met behulp van een USB.

Bios update werkt niet
Orginele HDD met Win7 eruit werkt ook niet
Verschillende windows ISO's gedownload, dit werkt ook niet

Ik zie nu net Jan9999 zijn bericht en die ga ik nu proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spyker1982
jan99999 schreef op maandag 26 december 2011 @ 14:14:
Misschien dit, lijkt eenvoudig:

K now is the truth. This is the solution.

I assume all of you is using USB drive to install.

When Windows is asking for driver, just click Cancel. You will be brought back to the welcome screen. At the welcome screen, remove your USB drive, insert it back to DIFFERENT USB PORT. Click Install Now again. The installation process will be like usual.

This problem happened to all new version of updated Windows 7 installer. I think, it is due to failure of Windows installer to remain its detection to the USB drive. It lost the connection, and became confused, don't know where to find the USB drive it used to read before.

Het werkt!!! Bedankt! Ik win 7 nu installeren :)

When we re-insert the USB drive, Windows installer will detect the USB drive back, and continue like usual.

Good luck and cheers! TQ.
http://www.tomshardware.c...63-windows-driver-install
Bedankt! Het werkt haha, eindelijk! Ik had ook nog geprobeerd poort instellingen te wijzigen in de bios maar dit hielp ook niet. Gewoon van USB3 poort naar USB2 poort aan de andere kant en dan werkt hij wel. Ik heb zo'n cruzer die licht geeft wanneer hij actief is. Beide USB3 poorten gaven geen reactie. Dus hieruit geklikt en in USB2 en nu werkt het.

[ Voor 14% gewijzigd door spyker1982 op 26-12-2011 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
spyker1982 schreef op maandag 26 december 2011 @ 19:49:
[...]

Bedankt! Het werkt haha, eindelijk! Ik had ook nog geprobeerd poort instellingen te wijzigen in de bios maar dit hielp ook niet. Gewoon van USB3 poort naar USB2 poort aan de andere kant en dan werkt hij wel. Ik heb zo'n cruzer die licht geeft wanneer hij actief is. Beide USB3 poorten gaven geen reactie. Dus hieruit geklikt en in USB2 en nu werkt het.
Vraag me af wat jij dan gedaan heb.... Bij mij werkt het niet...
ISO opnieuw downloaden maakt geen verschil.... ISO wordt gecheckt op CRC-file automatisch met downloaden dus die klopt....
En heb hem al 3 keer gebrand....

Heb nu Windows XP gepakt en doet het gewoon direct.... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Chris89 schreef op maandag 26 december 2011 @ 21:28:
ISO opnieuw downloaden maakt geen verschil.... ISO wordt gecheckt op CRC-file automatisch met downloaden dus die klopt....

Jij geloofd dus die download tool van MS? Hoe naïef. Dat is nou net de bron van alle ellende! Dat bagger stukje software verkloot de hele boel juist. Het zegt dat het goed is, maar als je het zelf gaat verifiëren, dan zie je opeens dat het NIET goed is. Daarom dus: anders browser. En zelf de hash controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
Hero Of Time schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 12:40:
[...]
Daarom dus: anders browser. En zelf de hash controleren.
Andere browser kan ik inderdaad nog proberen. Maar hoe controleer je zelf een bestand als je geen MD5-hash heb of iets anders om te kunnen checken? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spyker1982
Chris89 schreef op maandag 26 december 2011 @ 21:28:
[...]

Vraag me af wat jij dan gedaan heb.... Bij mij werkt het niet...

Ik heb alleen maar de USB stick verplaatst naar een anders usb poort en toen werkte het.
Balen dat dit bij jou niet werkt! Het heeft mij ook heel wat frustatie opgeleverd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
spyker1982 schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 15:27:
[...]

Ik heb alleen maar de USB stick verplaatst naar een anders usb poort en toen werkte het.
Balen dat dit bij jou niet werkt! Het heeft mij ook heel wat frustatie opgeleverd!
Laad nu de drivers in via CD maar maakt geen ##@$@#% uit..... Zwaar fustrend dit!
Denk je even snel met de kerst hem opnieuw te installeren, ben je vervolgens 4 dagen al bezig..... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
ISO'tje opnieuw gedownload.
Het gaat om de volgende ISO:

en_windows_7_professional_with_sp1_x86_dvd_u_677056
Size: 2.504.372,00 Kb
MD5: 0BFF99C8310BA12A9136E3D23606F3D4

*Internet Explorer en Chrome krijg ik hetzelfde bestand dus het zal niet aan de download kunnen liggen...

Even voor de duidelijkheid, ik heb deze foutmelding:
Afbeeldingslocatie: http://www.mcbsys.com/techblog/wp-content/uploads/2010/09/PBUMCHVdriverneeded1.png

[ Voor 21% gewijzigd door Chris89 op 27-12-2011 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
Zet je windows eens op een usb stick.
En na je foutmelding plug de usb srick erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
Ben nu even aan het testen met een ander cd-station.
Kijken of dat scheelt of niet....

Vanavond even testen via usb, is er trouwens nog een website waar dat gelegd staat?
Of moet ik het wel kunnen vinden via google.
**Heb nu deze gedownload: Windows7-USB-DVD-tool (van M$ site af.)
http://www.microsoftstore....Help_Win7_usbdvd_dwnTool

[ Voor 25% gewijzigd door Chris89 op 27-12-2011 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Chris89 schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 18:19:
Ben nu even aan het testen met een ander cd-station.
Kijken of dat scheelt of niet....

Vanavond even testen via usb, is er trouwens nog een website waar dat gelegd staat?
Of moet ik het wel kunnen vinden via google.
Perkouw schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 17:40:
Heb je de dvd zelf gebrand ? Denk dat het hier dan aan ligt, heb dit meen ik ook wel eens gehad. Opnieuw branden was toen de oplossing.

Wellicht niet een directe oplossing voor je probleem maar je zou altijd Windows nog kunnen installeren vanaf een USB stick, hiervoor kan je onder ander gebruik maken van een tool welke Microsoft zelf heeft uit gegeven zie -> http://www.microsoftstore....Help_Win7_usbdvd_dwnTool

Sidenote: dan moet je wel een .iso exemplaar van je Windows 7 hebben natuurlijk.
Op die pagina staat ook uitgelegd hoe het werkt e.d. :) Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
Perkouw schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 18:21:
[...]

[...]

Op die pagina staat ook uitgelegd hoe het werkt e.d. :) Succes!
Je was me net voor..... Maar toch bedankt :)
Heb hem nu op USB staan en ben nu aan het booten via USB.
Het zal mij benieuwen :X
*CDspeler los gehaald alleen HDD aangesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Chris89 schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 12:48:
[...]

Andere browser kan ik inderdaad nog proberen. Maar hoe controleer je zelf een bestand als je geen MD5-hash heb of iets anders om te kunnen checken? 8)7
Nou, de MS download site heeft de hashes. Als je geen hash hebt van het bestand van je download locatie, dan vraag ik mij aan de legaliteit van je download, aangezien MS altijd de hash weergeeft; het kan achter een knopje zitten met meer info oid.
Je gaat dan naar Google en zoekt naar een file hash checker oid, zoiets als dit: http://www.softpedia.com/...agement/MultiHasher.shtml
Die over je ISO knallen en je weet of het bestand in orde is of niet.

• Chris89
Hero Of Time schreef op woensdag 28 december 2011 @ 00:04:
[...]

Nou, de MS download site heeft de hashes. Als je geen hash hebt van het bestand van je download locatie, dan vraag ik mij aan de legaliteit van je download, aangezien MS altijd de hash weergeeft; het kan achter een knopje zitten met meer info oid.
Je gaat dan naar Google en zoekt naar een file hash checker oid, zoiets als dit: http://www.softpedia.com/...agement/MultiHasher.shtml
Die over je ISO knallen en je weet of het bestand in orde is of niet.
Hashes worden niet weergeven bij MSDNAA (tenmiste ik kan ze niet vinden...)
Maar maakt niet uit, me hashes klopten met de hashes die op het internet te vinden waren.

Gister heb ik toch uiteindelijk Windows 7 aan de praat gekregen!!!! *O*
En wel via usb met die tool die hierboven is genoemd!!

Hij draaid nu als een zonnetje! _/-\o_
Alleen me pci inbelmodem wordt niet ondersteunt in Windows 7, maar dit nemen we maar voor lief....

Bedankt voor jullie ideeen en hulp!! O+

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
@Chris89

Goed om te horen dat het geheel nu wel werkt, had al zo'n vermoeden dat het met een usb stick wel zou gaan werken :X haha

Veel plezier met Windows 7 op je PC! :)

• spyker1982
@Chris89
Nice! Ik weet hoeveel frustatie het geeft!
Ik moet alleen nog een met mijn vga drivers oid rommelen omdat mijn windows index score van een 5.9 naar een 5.7 is gegaan nadat ik er een SSD in heb geplaatst maar daar heb ik al naar gevraagd in een ander forum (Het grote Asus N-series Notebook ervaringen-topic) Maar hij loopt echt snel :)
Bedankt allemaal voor de hulp en vooral jan99999 met de tip om mijn stick in een andere poort te plaatsen.
Pagina: 1