Verwijderd

Topicstarter
Beste lezer,

Ik wil zeer binnenkort een nieuwe mediaplayer aanschaffen. Nu heb ik een WDHDTV, welke 1080p niet aankan.
Belangrijke punten vind ik:
- prijs
- mogelijkheid tot streamen of spelen van een USB harddisk van alle formaten
- mogelijkheid tot spelen van DVD/Bluray ISOs
- parental control mag ook niet ontbreken, van de Mede8er weet ik dat deze dat heeft, van de AC Ryan kan ik dit nergens vinden.

Ik twijfel momenteel tussen de Mede8er 400x mini, Mede8er 400x2 en één van de goedkopere AC Ryan spelers.
Van wat ik begrepen heb, door te zoeken op verschillende fora is het verschil tussen de 400x mini en de 400x2, de chipset - welke voor de 400x2 streamen van 1080p materiaal beter mogelijk maakt.

Zouden jullie kunnen aangeven welke de beste keuze zou zijn ?

Alvast bedankt voor de hulp!

Met vriendelijke groeten,
Richard.

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:49
Er is uiteraard veel meer keuze.

Ik zou overigens de Mede8er kiezen boven een AC-Ryan. De firmware van de eerste lijkt gewoon beter te zijn.
Waarom niet de nieuwe WD TV Live of Dune TV101. Deze hebben beide een Sigma chip welke gewoon een stabiele streamer is en zitten in dezelfde prijsrange als de Mede8er 400X2. Download de manual eens en lees deze eens door. Daar staat vast wel iets over Parental Control in.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reactie!
Bij de WD TV Live zit, zover ik kon zien in de handleiding, geen parental control optie. Die valt voor mij dan ook al af.
De Dune TV-101 ken ik niet, ik zal eens kijken in de user manual.

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:49
Ook de Dune kent geen Parental Control. Staat wel op de wish list

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 12:57:
Bedankt voor de reactie!
Bij de WD TV Live zit, zover ik kon zien in de handleiding, geen parental control optie. Die valt voor mij dan ook al af.
De Dune TV-101 ken ik niet, ik zal eens kijken in de user manual.
De WD TV Live en de WD TV Live Hub beschikken wel degelijk over Parental Control. :)

• Tomovich
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03-02 19:55
Hallo

Ik wilde hiervoor geen nieuw topic openen maar ook ik ben op zoek naar een degelijke mediaplayer. Een drietal maanden geleden heb ik de Iomega Screenplay Director gekocht maar al snel bleek dit een volledige miskoop. Slechts sporadisch kan ik een film afspelen omdat containers niet aanvaard worden of omdat er geen geluid is (DTS niet ondersteund).

In principe heb ik slechts de basis nodig van alle functies die huidige mediaspelers aanbieden: afspelen van films. Het dienen als server, torrenting, FTP, surfen op internet,... heb ik allemaal niet nodig. Hetgeen ik wel nodig heb is dit:
  • De mediaspeler moet zonder haperen 1080p video kunnen afspelen.
  • Mediaspeler moet DTS, Dolby Digital, AC3 en FLAC ondersteunen.
  • Het moet in staat zijn de videoformaten MKV (alle mogelijke formaten), H264, X264 en VIDEO_TS folders kunnen afspelen.
  • Er moet een interne HD aanwezig zijn (of zelf er in steken).
Ik heb hier en daar gelezen dat het soepel afspelen van 1080p video afhangt van de chipset? Klop dit en welke moet er dan gekozen worden?

Ik wil niet dezelfde fout maken door gewoon de winkel binnen te stappen en de aanbeveling van de winkelier te volgen. Graag had ik meer geweten over jullie ervaringen aangezien ikzelf hier geen expert in ben.

Bedankt!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:17

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Sorry, maar deze vragen zijn samen te vatten met "Wat moet ik kopen". We vinden ook nauwelijks iets terug van eigen vooronderzoek. Kortom, een nieuwe en betere topicstart is gewenst.

Kijk ook in Het algemeen beleid en dan bij de Quickstart voor een goede handleiding daarbij.

Succes!

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.