Toon posts:

Advies van MS: download een versie van het internet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2023 01:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Het Product Update Tool draaien?

http://windows.microsoft..../help/genuine/product-key

edit
Oeps, sorry dit is vooral voor XP, voor Win7 heb je de procedure al doorlopen.

[ Voor 29% gewijzigd door joopv op 24-12-2011 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 12:03:
Bizar trouwens dat legaal kopen zo veel moeilijker is dan illegaal downloaden en patchen... de volgende keer weet ik wel wat ik moet doen in ieder geval. Maar nu wil ik toch echt mijn legale gekochte key in voeren.
De persoon / winkel waar jij de laptop vandaan hebt heeft jou een illegale Windows versie verkocht. Dit heb jij opgelost (wat de winkel of die persoon voor jou had moeten doen!) door een upgrade te kopen, in een andere taal dan jouw huidige OS is. Het is dus niet bizar, het is er zelf zo naar gemaakt (omdat je snel wilde handelen) en had beter / mooier opgelost kunnen worden bij die persoon / winkel zélf, daar heb jij immers zaken gedaan, niet met MS. ;) Dat Windows 7 Ultimate ondersteuning heeft voor language packs wil niet zeggen dat je de installatie van een andere taal er "zomaar" overheen kan of mag zetten.

[ Voor 12% gewijzigd door CH4OS op 24-12-2011 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-10 11:39

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Als je wel bij de winkel hebt betaald voor die Ultimate versie zou ik de winkel verantwoordelijk stellen.
En anders bij Microsoft melden dat die winkel illegale versies verkoopt O-)

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Windows 7 upgrade is ook alleen geldig als upgrade van Windows Vista.... Je kan niet upgraden naar 7 vanaf XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:47

Grvy

Bot

Verwijderd schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 14:25:
Windows 7 upgrade is ook alleen geldig als upgrade van Windows Vista.... Je kan niet upgraden naar 7 vanaf XP.
Dit dus. Knal vista erop en gaan met die banaan.

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dus een notebook met Win 7 Ultimate, maar met een XP oem sticker erop?

Had dan gewoon een losse Win 7 gekocht, qua prijs weinig verschil met de upgrade en je had gewoon kaal kunnen beginnen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

edit: niet relevant

[ Voor 92% gewijzigd door Tutti-frutti op 24-12-2011 14:40 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:52

M2M

medicijnman

Als je tijd hebt zou je het ook gewoon zo kunnen doen: Internet er uit, verse install van windows 7 zonder je key te gebruiken, reboot naar dvd --> herinstallatie op dezelfde manier inclusief (short) format en je upgrade key werkt wel.

Niet helemaal netjes, maar aangezien microsoft je al verwijst naar kopieen denk ik dat dit geen kwaad kan. Bovendien heb je een XP sticker. En het vista OS was zo verschrikkelijk ruk dat ik eigenlijk van mening ben dat een upgrade van XP naar 7 een gelijke upgrade is als van vista naar 7. Van xp naar vista mag je eigenlijk geen upgrade noemen...

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-10 12:50

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Nou ja... een upgrade van WinXP naar Win7 kan inderdaad legaal zijn, getuige http://windows.microsoft....requently-asked-questions, maar van een OEM (Home versie oid) naar een Ultimate gaat niet werken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07:31

DDX

Verwijderd schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 14:25:
Een upgrade license is gewoon geldig voor upgrade van xp naar windows 7.
Je zal alleen een clean install moeten doen, omdat xp teveel verschilt van windows 7.

http://www.channelregiste...ndows_xp_7_vista_upgrade/
I can confirm that customers will be able to purchase upgrade media and an upgrade license to move from Windows XP to Windows 7 - however, they will need to do a clean installation of Windows 7,” a Microsoft flack confirmed to The Register.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
.

[ Voor 102% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2023 01:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16-10 16:39
Misschien een raar idee Hasse, maar lukt het niet om *in* de bestaande windows installatie je key te veranderen, zodat die hem daarna wel kan activeren?

Ik zie soms tools om in een office install een key te wijzigen, en denk misschien kan dit bij windows ook wel.
Eigenlijk vind ik dat je er ook een SSD in moet knallen, en dan wel opnieuw installeren, voelt ie ook 10x zo snel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hmm, lastig. Ik weet dat als je bijvoorbeeld 7 Ultimate hebt (die niet via de officiele wegen geactiveerd is) en zonder herinstall een net gekochte Home Premium-licentie wil gaan gebruiken dat er wel een oplossing is. Je kan door het wijzigen van een paar reg-keys 7 Ultimate toch "upgraden" (al is het eigenlijk downgraden) naar Home Premium zodat je daarna de HP licentie kan gebruiken zonder dat je Windows helemaal overnieuw hoeft te installeren. Dit als workaround voor het feit dat 7 niet valt te downgraden naar een "mindere" editie.
(Zie Hack to In-Place “Downgrade” from Windows 7 Ultimate or Professional to Less Premium Editions )

Misschien dat iets vergelijkbaars mogelijk is als je tegen een andere taal aan loopt?

edit: En wat als je de taal van je huidige install verandert mbv languagepack?

edit2: Ik vond net iets: Windows 7 - Possible to use upgrade key with RTM install?
Update:
After some time with MS tech support they provided me with a solution that worked. I hope it can help someone else.

1) Open regedit.
2) Backup your registry.
3) Navigate to HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Setup\OOBE
4) Change the key "MediaBootInstall" to "0".
5) Open a command prompt as administrator.
6) Type in "cscript.exe slmgr.vbs -rearm". Press enter.
7) Reboot
8 ) Enter you product key.
9) Relax knowing you didn't have to sit on tech support.
Misschien helpt dat?

[ Voor 31% gewijzigd door Raven op 24-12-2011 15:53 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
.

[ Voor 102% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2023 01:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16-10 16:39
Klasse Hasse, kun je met een gerust hart kerst gaan vieren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 17:01:
[...]

BRILJANT! Dat werkte perfect!! :*)
:D

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Pagina: 1