Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 15:10
Ik heb wat problemene met het aanpassen van foto's en de kwaliteit daarvan..

Ik heb tiff bestanden van 8 a 9 mb... (foto's die ik zelf gescanned heb)

deze zijn 1700 x 1700

Nu wil ik ze converteren naar jpeg wat goed gaat.. bestanden blijven de zelfde kwaliteit alleen ze zijn nog steeds 900 kb... ik wil ze niet groter dan 250 kb hebben. Wanneer ik de foto naar 640 x 480 wil veranderen wordt de kwaliteit van de foto dramatisch slecht..

ik heb met een aantal programma's het proberen op te lossen. maar dat werkt niet.

Kan iemand helpen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:46
manii schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 11:45:
Ik heb wat problemene met het aanpassen van foto's en de kwaliteit daarvan..

Ik heb tiff bestanden van 8 a 9 mb... (foto's die ik zelf gescanned heb)

deze zijn 1700 x 1700

Nu wil ik ze converteren naar jpeg wat goed gaat.. bestanden blijven de zelfde kwaliteit alleen ze zijn nog steeds 900 kb... ik wil ze niet groter dan 250 kb hebben. Wanneer ik de foto naar 640 x 480 wil veranderen wordt de kwaliteit van de foto dramatisch slecht..

ik heb met een aantal programma's het proberen op te lossen. maar dat werkt niet.

Kan iemand helpen met dit probleem?
Je wil van 1700x1700 naar 640x480. Dit is enkel te bereiken doordat er een hele hoop info verloren gaat van je foto. Maar dan zijn er nog wel proggies die hier wat minder drastisch mee omgaan. Google eens op losless jpg en resize. Mischien doet dat wat.

En verklein trouwnes niet je jpg, maar je tiff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke programma's heb je gebruikt, en hoe probeer je de foto te veranderen naar 640x480. Waarom wil je trouwens dat de foto's kleiner zijn dan 250kb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:30

breinonline

Are you afraid to be known?

Waarom verklein je überhaupt? Is dat om tot de 250kb te komen? Als je een goed programma gebruikt kan je ook een limiet aangeven voor de grootte van het bestand. Zoals maartend al aangeeft is het slimmer om de tiff al te verkleinen en dan op te slaan als jpg.

Wat voor OS heb je, wat voor programma gebruik je?

[ Voor 9% gewijzigd door breinonline op 24-12-2011 12:21 ]

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 15:10
Ik verklein het tiff bestand inderdaad.. De foto's wil ik kleiner maken om de reden dat ik ze online wil zetten.. Ik heb o.a. Irfaview gebruikt en wat andere programma's die ik via Google heb gevonden.. Deze heb ik ondertussen ook al verwijderd... Ik gebruik Windows xp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:30

breinonline

Are you afraid to be known?

Irfanview moet het wel kunnen:
Q: How to reduce saved file size from XX to YY KB?
A: There is no one-click solution for that, sorry.
1. Open an image.
2. Go to menu Image->Resize/Resample and reduce the image dimensions in pixels.
3. Go to menu File->Save as, choose JPG and save as new file (see also JPG save options like: lower JPG quality, uncheck EXIF, etc.).
4. Look at the file size of the new file. If still too big, repeat the steps, using smaller pixel size and/or lower quality, etc.
X. For many images, use File->Batch Conversion, Advanced options.
Note: since version 4.20, a new JPG save option has been allowed: Set file size. IrfanView PlugIns must be installed.
Bron.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in irfanview kan je ook de kwaliteit aangeven onder options, ik zet die op 88% dan wordt de foto iets van 200 KB en ik zet ze in 1240 formaat op mijn website.

zie bv http://thehospages.com/pi...-04-shamantra/image30.jpg
die is 180kb groot na conversie
Pagina: 1