Duron 800 + Abit K7T = dood?! nogeenkeertje

Pagina: 1
Acties:

• tinker23
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-12-2025
volgens mij ging er net iets fout :?

Ik zit hier dus met n redelijk groot probleem:

Bij een vriend van me ging ik ff koelpasta tussen zn proc en koeler doen. Na beiden goed schoongemaakt te hebben met een doekje alles weer terug op elkaar gezet, en nu geeft de comp iets van 4 seconden lang een lange piep en gaat dan automatisch uit.

We hebben al de cmos gereset, alle kaarten inclusief agp vga kaart eruit gehaald, dimmetjes eruit gehaald, allemaal zonder enig succes. Zonder cpu erin piept ie niet meer maar dat lijkt me logisch.

Nu komt het mooiste deel van het verhaal:

Wij die duron bij iemand in zn Asus A7V133 gezet (waar normaal een TB 1000 in zit) en daar precies hetzelfde, alleen blijft hij dan oneindig aan en uit piepen. Volgens het moboboekje betekent dat het geheugen ontbreekt maar dat is dus niet het geval.

Daarna die TB 1 Ghz erin en wat denk je: piep piep piep k*t k*t k*t!!!

die werkt nu dus ook al niet meer. We hebben het moederbord ook al op jumpermodus gezet en dan hoor je geen piepen maar een soort van sirene. Het systeem post iig nog steeds niet :(

Ik ben dus teneinde raad en klop maar eens even bij GOT aan voor help :7

Mzzls Tinker

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ok, stel, je hebt je CPU gebakken. Alle interne cohesie is dan vertrokken, dan is het daarna niet meer dan een middel om massaal kortsluiting te maken in de socket van de buurman, waardoor die andere socket wordt geroosterd (goed man, 50 A ;)).

De kans dat je met 2 geroosterde PC's zit is met deze 'stelling' wel verklaard. Ik hoop voor je dat ik ongelijk heb.

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-08 10:36
kijk eens of de core nog heel is, en heb je wel het potlood van de l1 bruggen gegummed?

• Gman
  • Laatst online: 30-08 23:19
Gouden regel: Test noooooit iemand zijn stukke cpu in je eigen pc

Mobo's kunnen haast geen kwaad.

• tinker23
  • Laatst online: 24-12-2025
Die core van die Duron is idd n heel klein beetje afgebrokkeld, maar die TB is nog perfect...