Toon posts:

Advies case collers gevraagd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
ik heb net een nieuw systeem gebouwd in mijn Thermaltake Armor kast, maar vind de fans die er nu in zitten teveel lawaai maken.
Er zit nu in:
1 x 120 mm Thermaltake (standaard fans, bij de kast meegeleverd) koelt de harde schijven
1 x 120 mm Thermaltake (standaard fans, bij de kast meegeleverd) aan de achterkant
1 x 82 mm Thermaltake (standaard fan, bij de kast meegeleverd) aan de achterkant
1 x SilenX Ixtrema 120 mm, aan de bovenkant

Nu zoek ik al een tijd naar stillere fans maar ik kom er niet echt uit.

Wie kan me verder helpen.
Ik zoek dus stille fans, maar wel met goede airflow. 3 of 4 pins maakt niet uit.
Beetje betaalbare prijs, zo rond de 10 euro per stuk?

alvast bedankt,

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:29
Kijk eens op silentpcreview.com. Ik heb een stel Scythe Kaze-Jyuni PWM fans draaien rond de 450-500 rpm. Die zijn wel stil te noemen dan. Met PWM en BIOS combi hoef ik zelf niks aan te passen als de CPU het warm krijgt (wat alleen 'somers voorkomt). Mijn ervaring met 3-pin is dat je aan het bijstellen blijft. Het is ook veel lastiger om met 3-pin een fan echt langzaam te laten draaien. Meestal willen ze dan niet starten en dat soort ongein.Overigens is mijn grens voor 'stil' op het randje van wat je nog kunt horen. Dus misschien is het allemaal wat overkill om echt stille fans te nemen. Ik zou persoonlijk wel de top-fan weghalen en dat gat dichtmaken. Fans die horizontaal hangen produceren vaak veel meer geluid omdat de lagers daar niet voor bedoeld zijn. En als laatste; 82 mm fan? Nooit van gehoord. 80 of 92 lijkt me ;)

Addicted to silent computing

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt gelijk,moet 92 mm fan zijn. Je leest zoveel verschillende reviews, dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Inderdaad, Scythe komt vaker als goed uit de bus.

• Dekar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:24
#ProductPrijsSubtotaal
1Scythe Kama Flow 2 120mm - 900RPM, 120mm€ 9,04€ 9,04
1Scythe Slip Stream SY1225SL12L, 120mm€ 6,90€ 6,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 15,94

Zijn wel lekker stil. Ik zou voor die 92mm fan wel even goed kijken, want hoe kleiner betekent meestal ook hoe minder stil. Wat ik heb gedaan is een PWM fan aangesloten die sneller gaat draaien wanneer de CPU warmer wordt.

[ Voor 12% gewijzigd door Dekar op 25-12-2011 13:20 ]

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01 18:12

LnC

The offending line...

Ha, ik wilde ook die slipstream van Scythe aanraden. Ik heb er 3 draaien in mijn servertje thuis en zijn bijna niet te horen. Ik heb voldoende airflow in mijn kast hierdoor.