• edske
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15-04-2025
Probleem, heb geen beeld op de monitor.
1. lampjes voor op de kast branden (hd en stroom)
2. grafische kaart in orde
3. monitor in orde
4. geheugen in orde.
dit is getest op ander machines.

Iemand een tip voor wat het wél kan zijn en hoe ik dat dan test?
alvast bedankt.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
Wat doet de pc voor de rest als je hem aan zet, fans, lampjes op het moederbord, foutmeldings lampjes op je moederbord(zie handleiding).

Kabels goed ingestoken?

Voeding uitwisselen, dus lenen, anders heb je er dadelijk 2.

En altijd je volledige hardware opnoemen.

[ Voor 9% gewijzigd door jan99999 op 24-12-2011 07:19 ]

• edske
geen verdere bijzondeheden als ik de pc aanzet. Kabels zijn in orde (getest), Er branden geen lampjes op het moederbord. GA-K8VT800. heb gegoogled, boekje erbij, kabel vast/los etc.

• godofal
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

godofal

TACNAYN - destroyer of worlds

je mobo zou dood kunnen zijn
heb dat ook gehad; alles ging aan (lampjes, fans, HDD's) maar alleen het mobo werkte niet icm andere componenten

google anders nog even op de combinatie van hardware die je hebt (CPU+mobo+ram) misschien dat er een vreemde incompatibility is ofzo, maar dat denk ik niet

• edske
ok bedankt, eea kwam nadat ik een harde schijf erbij had geplaatst. spontaan. Harde schijf weer ontkoppelen biedt helaas geen soelaas. Ook het batterijtje al vervangen.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
Voeding uitwisselen proberen.

• edske
al geprobeerd. niet de oplossing.

• godofal
  • Niet online

godofal

heb je de bios al gereset? er zit wss een knopje/2 pinnetjes die je ff ingedrukt moet houden, of trek gewoon het batterijtje eruit en wacht ~5 minuten voordat je het nog een keer probeert

edit: ook stroom ervanaf natuurlijk }:O

[ Voor 10% gewijzigd door godofal op 24-12-2011 08:05 ]

• edske
Voor de volledigheid: eerst gaf ie de melding Nltr ontbreekt, later w 7 weer in beeld. Tot ik dus nu helemaal geen beeld meer heb. Ik denk (!) dat eea niets met elkaar te maken heeft. maar meldt het nog wel even.

• godofal
  • Niet online

godofal

dat maakt idd niks uit, bios moet altijd beeld geven
als dat niet gebeurd is er óf iets mis met de hardware, óf de bios loopt niet lekker

heb je deze lijst al doorgenomen trouwens?

• edske
Ja, die lijst heb ik gezien. Maar het grootste probleem is dat ik gewoon helemaal niets zie. Zat ik maar in de bios, maar zelfs dát...
Typisch is dus ook (vind ik) dat de muis geen lichtje geeft, netzomin als het toetsenbord.

• godofal
  • Niet online

godofal

tja, dan kan ik ook weinig bedenken
ik loop gewoon een lijstje af elke keer met problemen, makkelijk naar moeilijk (kabels checken, bios checken, hardware uitwisselen)
uiteindelijk heb je dan dus 1 stukje hardware dat het niet doet

mijn glazen bol zegt dat je mobo dood is, maar helemaal zeker weten doet ie het niet natuurlijk :)

Verwijderd

godofal schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 08:13:
mijn glazen bol zegt dat je mobo dood is, maar helemaal zeker weten doet ie het niet natuurlijk :)
Mijn glazen bol zegt helemaal niets zonder specificaties. :?
Je zegt verder dat je de troubleshooter hebt doorgewerkt, wat waren de resultaten?
Was dit een bestaande configuratie? Met andere woorden heeft het ooit gewerkt?
Kortom, in plaats van antwoorden en oplossingen, komen er alleen meer vragen bij mij op.

• edske
Tot gisteravond werkte alles prima. Ook heb ik inmiddels de bios gereset. Nogmaals, ik heb helemaal geen beeld en kom niet eens in de bios, terwijl de componenten wel in een ander pc werken.

Verwijderd

Dan kun je er vanuit gaan dat het moederbord is gaan hemelen. Dat is ook niet zo vreemd voor een bordje uit 2004, in de pricewatch staan nog een aantal socket 754 bordjes.
http://tweakers.net/price...ket-754-moederborden.html
Maar in jouw geval zou ik over een nieuw systeempje gaan nadenken.
Je kunt er vanuit gaan dat na het moederbord de andere onderdelen ook aan werkweigering gaan doen.
Hier: [BBG Aanschaf] Budget- / Basissysteem september 2011 kun je wat adviezen vinden.
Pagina: 1