Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik ben sinds een dag de "trotse" eigenaar van een iXtreamer, volgens de meeste reviews erg makkelijk te installeren...
Het zal wel aan mij liggen, maar ik loop steeds tegen hetzelfde probleem aan: de iXtreamer vindt mijn netwerk, maar ziet geen files...
Ik heb de iXtreamer zo uit de door gehaald en aan een UTP geknoopt, overigens zonder HDD, aangezien ik hiervan zat in mijn server heb hangen.
Ik draai op windows 7, heb een thuisnetwerk en een ftp server draaiend. Dit hangt aan een netgear WNR3500.
Zoals gezegd vindt de iXtream mijn netwerk wel (2 stuks: THUIS, mijn eigen werkgroep en WORKGROUP, volgens mij wordt deze door het apparaat zelf aangemaakt)
Als ik probeer om mijn shared mappen (in THUIS) aan te spreken, vraagt de iXtreamer om een netlogin en -password. Ik heb verschillende gebruikersaccounts, maar geen van allen werkt. Ook heb ik de gastaccount ingeschakeld, maar helaas werkt deze ook niet. Ik heb me suf gegoogled en alle tips die op de Xtreamer website staan geprobeerd, maar dit alles zonder resultaat, ik hoop dus dat iemand mij kan helpen...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2011 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex3
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10-09 14:22
Ik denk dat het beter gaat als je overal dezelfde werkgroepnaam gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
En in Win7 de user 'everyone' alle leesrechten geeft op de mappen die je wilt sharen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Alex3 schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 12:29:
Ik denk dat het beter gaat als je overal dezelfde werkgroepnaam gebruikt.
heb intussen de werkgroep "thuis" veranderd in "workgroup".... ziet m wederom wel, maar blijft logon fail zeggen als ik inlog met Gast of guest, met of zonder wachtwoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Aghanim schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 12:30:
En in Win7 de user 'everyone' alle leesrechten geeft op de mappen die je wilt sharen.
Op alle share mappen heb ik "iedereen" en "gast" leestoegang gegeven... niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mensen, bedankt zover, maar het probleem is opgelost. Nieuwe firmware erop en hoppakkee!!
Pagina: 1