Toon posts:

Grafische kaart geeft geen beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag mijn nieuwe PC geassembleerd, zie hieronder de specs:

OCZ ModXstream 500W
Asrock Pro3 Gen3 (PCI-E 3.0)
Powercolor Ati Radeon HD 6950
OCZ Vertex3 60gb
16gb DDR3 RAM
Intel Core I7-2600K

Echter bij het aanzetten kreeg ik direct geen beeld, heb vanalles geprobeerd (wijzigen kabels (HDMI en voeding), graka eruit en opnieuw erin, ander beeldscherm, BIOS instellingen nagekeken etc) maar ik kan maar geen beeld krijgen.

Nu las ik iets over dat Sandy Bridge niet compatible is met PCI-E 3.0 maar ik neem aan dat de PCI-E 3.0 slot ook door het leven kan gaan als 2.0 of 2.1?

Verder heb ik ook geprobeerd om zonder HDD en CD-ROM te starten i.v.m. te weinige wattage van de voeding en dergelijke. Maar 500 Watt moet mij ruim voldoende lijken voor mijn setup..

Iemand suggesties?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Begin eens met Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door te nemen.
Dat je geen beeld krijgt hoeft niet te liggen een je videokaart, maar kan door van alles komen.
Vervang alle onderdelen eens welk onderdeel het probleem veroorzaakt.

Verwijderd

Topicstarter
Ohja, ik krijg wel beeld op mijn onboard VGA, systeem werkt prima!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Igp (onboard vga) uitzetten in je bios.
Draait de fan wel van de videokaart?

[ Voor 54% gewijzigd door Bullus op 23-12-2011 21:23 ]

|2600k|Asus 290|

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Bullus schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 21:20:
Igp (onboard vga) uitzetten in je bios.
Dat hoort automatisch te gaan. Ik heb het nog nooit hoeven doen en heb aardig wat PC's gebouwd.

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Als de hdmi nog erin zit van de igpu en dvi van videokaart dan pikt ie de igp.
Als ik de hdmi ontkoppel heb ik geen beeld en moet ik hem eerst in bios de igp omzetten naar pcie.

[ Voor 39% gewijzigd door Bullus op 23-12-2011 21:26 ]

|2600k|Asus 290|

Verwijderd

Topicstarter
De fans draaien gewoon. Stroom is met beide 6-pins connectoren aangesloten. Ik zal zo gaan zoeken naar lgp, heb deze kaart van iemand overgekocht dus het is het kijken waard.

Verwijderd

Topicstarter
Net gekeken in de bios, kan geen instelling vinden waar ik mijn onboard VGA helemaal uit kan zetten maar wel primary output, deze op PCI-E gezet maar nog steeds geen beeld :(

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 21:48:
Net gekeken in de bios, kan geen instelling vinden waar ik mijn onboard VGA helemaal uit kan zetten maar wel primary output, deze op PCI-E gezet maar nog steeds geen beeld :(
Als de PC gewoon beeld geeft met de IGP en niet op de videokaart, kan er maar weinig aan de hand zijn. 500W moet genoeg zijn maar misschien is de voeding brak. De PCI-e poort kan defect zijn. Of natuurlijk de videokaart zelf. Dit zijn wel dingen die allemaal makkelijk te testen zijn, als je er teminste de spullen voor hebt.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Videokaart zou je nog kunnen checken door het ding in te prikken, maar je monitor op de IGP aan te sluiten en kijken of je kunt starten. Als je vervolgens normaal kunt booten naar een OS, dan kun je eens kijken of die videokaart wel gezien wordt, en of je die kunt activeren.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga de grafische kaart morgen in een ander systeem testen. Ik lees op het internet hier en daar dat AsRock soms geen graka's herkend, mijn sterkste vermoeden gaat er dan ook naar uit dat de PCI-E poort zijn werk niet doet..

Verwijderd

Topicstarter
Heb een wat geprobeerd met het RAM geheugen, 1 reepje laten zitten etc.. en opeens kreeg ik op mijn onboard VGA ook geen beeld meer, na een tijdje wat combinaties te hebben geprobeerd kreeg ik weer beeld. Kan het RAM geheugen hier ook een rol in spelen?

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-02 22:40
Heb je je BIOS ook naar de laatste versie geupdatet? Ik heb dezelfde GPU als jij met hetzelfde moederbord, en ik had exact hetzelfde probleem. BIOS update naar de laatste versie en mijn GPU werd gewoon herkend.

Je kunt de BIOS update tool gewoon van de ASRock website afhalen en deze op een stick zetten, en vervolgens via het BIOS de stick lezen voor de update :).

Succes

Verwijderd

Topicstarter
Jup, heb gister de bios upgrade naar versie 1.20 gedaan maar nog steeds geen beeld..

Verwijderd

Topicstarter
Heb de graka gecheckt in een andere PC, hierin werkte hij gewoon. Daarna mijn voeding eraan gehangen en hij werkte nog steeds, conclusie: Mobo praat op de een of andere manier niet met zijn PCI-E slotje..
Pagina: 1