SLI - EVGA GTX570 Classified - Crash

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Sinds een paar dagen ben ik een trotse eigenaar van twee EVGA GTX570 Classified kaarten.
Hoewel ze correct lijken te werken bij de meeste games krijg ik bij zware games (btw3) en benchmark (heaven benchmark 2.5 dx11) crashed, driver stopt er mee en de kaart instellingen resetten zichzelf.

systeem:

I5 2500K @ stock cooler en snelheid
Asrock Z68 Extreme4 (Gen1 denk ik).
2x EVGA GTX570 Classified, met bijna dezelfde SN (Diff = 14).
G-Skill 8GB (2x4 DDR3 1833mhz Sniper-serie)
Cooler Master Silent Pro M 1000W
NZXT Phantom Bigcase met goede airflow.

Ik heb bijv gemerkt met de EVGA Evtune dat GPU1 draait @ 1025 v, terwijl GPU2 doet het @ 1013 v.
Hoe komt het dat die kaarten identiek zijn hebben 2 verschillende voltage-instellingen?

Ondanks dat ze crashen worden ze toch niet warm, atm na 10minuten EVGA OC scanner met beide kaarten op 100% belasting is GPU1 61c, en GPU2 52c.

Om ze "normaal" te laten draaien moeten ze zelfs tot 1,050 v omdat ze bij 1,025 v. nog crashen
Heeft iemand hier dezelfde soort problemen, en iemand enig idee what to do?
Ik heb deze post ook bij EVGA geplaatst maar die zeggen dat ik mijn voltage dan moet verhogen :)

Gr.

T

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2011 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ötzi
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-09 02:13

ötzi

eclecticus

Je weet dat je moederbord met twee kaarten de PCI-E poorten maar op 8X per poort kan draaien?
Misschien dat je met deze kaarten net niet genoeg hebt aan PCI-E 8X...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Test de kaarten eens los met Furmark. Misschien is 1 van de 2 gewoon niet in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F r a n k D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-03 16:01
Het komt voor dat dezelfde kaarte andere default voltages hebben.
Zoals Pilatus al zei, probeer ze elk individual.

PCI 8x etc zal het probleem echt niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:15
ötzi schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 23:48:
Je weet dat je moederbord met twee kaarten de PCI-E poorten maar op 8X per poort kan draaien?
Misschien dat je met deze kaarten net niet genoeg hebt aan PCI-E 8X...
De eerste videokaart die een PCI-e x8 bus vol trekt moet ik nog tegenkomen ;) Misschien dat een GTX590 of HD6990 de x8 vol krijgt dat weet ik niet, maar een GTX570 heeft meer dan zat aan x8

Zoals gezegd, test beide kaarten eens afzonderlijk (en dan dus echt 1 kaart uit de pc halen). Evt. ook beide kaarten afzonderlijk in beide PCI-e sloten proberen ;)

[ Voor 21% gewijzigd door FastFred op 24-12-2011 01:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor de reply's.

@ijscobar: Draaien inderdaad allebij op PCI-E 8x.

@FrankD: Heb ze beide los getest op furmark, afgezonderd van het feit dat ze dat een extra functie als verwarming hebben komen er geen fouten naar voren, furmark heeft per kaart 30min gedraait op een max temp van 85c.
Heb hierbij de andere kaart uit mijn pc gehaald.

Heb nadat ik de Furmark test gedaan heb ook weer de EVGA OC scanner eroverheen gegooit, en krijg geen artifacts.

Tevens heb ik op mijn moederbord ook een molex aangesloten (staat in het boekje van moederbord dat het niet verplicht is voor SLI, maar wel fijn).
Met of zonder maakt ook geen verschil kwa prestaties, of warmte

Op aanraden van EVGA zojuist ook de firmware geupdate van beide kaarten, het lijkt er nu op dat ze wel wat stabieler zijn, maar ondanks dat zijn ze zojuist wel weer gecrashed @ Heaven Benchmark.

PS: Kom nu wel tot 75% ben heaven benchmark, met de nieuwste firmware.... Je kan dus zeggen dat het vooruitgang heeft geboekt :S
Bedankt voor al jullie replies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLoona
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06-09 17:09

DaLoona

Certified nutcase since 1974

Staan de voltages nu wel gelijk?
Anders probeer een stap hoger te gaan met voltage en kijk of ze dan blijven draaien, vaak is crashen onder load een teken dat er iets te weing stroom krijgt.

MSI X870E Carbon Wifi#9800X3D#NZXT Kraken 280#GB RTX5090 Gaming OC#32GB Kingston DDR5@6400MHz, C30, A-die#Samsung 850 EVO 500GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD SN850 Black 2TB#Be Quiet! Straightpower 12, 1200W#Be Quiet! Shadow Base 800 FX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:27

Nemesizz

Untouchable

Probeer eens (gewoon om wat uit te sluiten) de kaarten te "onderklokken" naar normale GTX570 speeds.
Soms zijn factory overclocked kaarten niet eens 100% stabiel.

Gewoon om even te testen, soms zijn de minst voor de handliggende dingen juist het probleem of de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

F r a n k D schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 23:53:
Het komt voor dat dezelfde kaarte andere default voltages hebben.
Zoals Pilatus al zei, probeer ze elk individual.

PCI 8x etc zal het probleem echt niet zijn.
Wel als het nog 1.1 is ;) Maar dat zal hier het geval wel niet zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2011 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:42
Radeon HD 6990 Bandwidth Comparison Test 16x vs 8x vs 4x 3DMark 11 Linus Tech Tips
16x X3330, 8x X3312, 4x X3235 (dit is 2.0, maar 4x 2.0 neckte een 6990 amper, dus een GTX580 zal wel meevallen bij 8x 1.1. Al waren echte game benchmarks wel handig geweest.

[ Voor 10% gewijzigd door Paprika op 24-12-2011 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik zie dat 2.0 al bij 2 keer 8 keer al een verlies heeft gaat het voor mij al niet door. Ik wil dat mijn hardware 100% benut word. Ik ben daar voor bereid 100 euro meer aan een moederbord uit te geven.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2011 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:42
0.5%... Die besteding zou toch wel erg slecht zijn in performance/ prijs :P. Maar back on-topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

2x 8 lanes maakt nog geen kwart % uit, sterker nogm vanwege een waterkoel loop heb ik lange tijd al mijn kaarten gebenched in een x8 lane. Heb een paar leuke HWbot OC scores ermee te pakken, uiteindelijk kon ik op x16 er niet overheen.

Wel balen dat je sliset niet goed werkt.

Even drivers d-installeren, daarna driversweeper er over heen (GURU3d DL) en nieuwste driver er weer overheen.

Verder kan je met Afterburner de clocks en voltages instellingen "syncen" dan zijn alle instellingen gelijk voor beide kaarten. Uiteindelijk nog eens proberen met een verse windows instell, mocht het allemaal niet helpen..

Succes met je probleem!

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

millman schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 15:10:
2x 8 lanes maakt nog geen kwart %
http://nl.hardware.info/r...nes-voor-crossfire-en-sli

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2011 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Haha thanks wederom voor de replies! :)

Heb de voltages & speeds sowieso altijd gesynced.
Met de EVGA Voltage tuner kan ik tot 1,5v terwijl ik bij Afterburner "maar" tot 1,1v kom.
Tot hoe hoog ik het verstandig om te proberen.
Let natuurlijk gewoon op de temps enzo maar je weet maar nooit.

Zal ze zo is even op 733mhz laten draaien, ben benieuwt, zou jammer zijn als ze dan wel goed werken aangezien ik ze wil oc'en.
Een format kan ik trouwens sowieso wel gebruiken.

Gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

uit die review:

Met twee maal Radeon HD 6970 kwamen we in beide gevallen uit op een daling van 0,4%.

oftewel, i rest my case

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ 732mhz is hij inderdaad stabiel. Beetje jammer dat ik dan de classified versie heb om te oc'en :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Uhm je kunt ze toch gewoon oc-en met voltage verhoging?

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, dan crashen ze.
Driver has been resetted etc, en dat dan ongeveer elke 10min, ongeacht op welk voltage ik ze zet.

(ben pas tot 1,050v gegaan, misschien daarna wel stabiel).
Pagina: 1