Anno 2070 - First timer / Beginner

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poepkop
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-04-2021
Hallo,

Ik ben een beginner met het spelen van Anno games, ik heb nu Anno 2070 gekocht. Het moderne thema spreekt me erg aan (ik houd niet van spellen die zich in de middeleeuwen afspelen). Maar, ik kom nog niet echt van de grond en ik denk dat veel andere nieuwe Anno spelers hier tegenaan lopen. In het Anno-2070 topic hier zie ik dat er heel veel ervaren spelers zijn en heel veel klachten over DRM. Op Google kan ik ook niet veel vinden en ik vraag me af en toe of ik nou iets fout doe of dat een bug is.

Ik zal de dingen opsommen waar ik tegenaan loop, en wellicht is het aardig om elkaar hier een beetje door de eerste missies heen te helpen als beginners?

- Ik zit nog in Mission 1, heb een hele voorraad aan Materiaal opgehaald bij het Warehouse op het andere eiland en ik heb volgens mij al lang en breed aan de objectives voldaan, toch kom ik niet verder. Ook vreemd vind ik het dat ik in de Demo in een uurtje al in Mission 2 zat terwijl het nu raar genoeg niet lukt. Is dit een bug of doe ik iets verkeerd?
- In Contineous mode heb ik op een gegeven moment 2 eilanden, nu vaar ik met mijn command ship handmatig heen en weer om grondstoffen te vervoeren, maar dat is al bijna geen doen, laat staan als je nog meer eilanden hebt. Kan dit niet automatisch uitgewisseld worden? Of ben ik te ongeduldig en moet ik dat handigheidje nog ontwikkelen?

Athlon X8 3,6ghz 15000+ | 4 x 4GB PC 21000 | 2 x 4TB... < das pas patsen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Een tutorial of walkthrough opzoeken kan altijd helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:33

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Tijd om de tutorial te spelen?

In Anno 1701 had je die er in zitten, daar werd alles gewoon simpel uitgelegd. Kan me niet voorstellen dat het hier niet in zit.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFly
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Angeloonie schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 20:54:
Tijd om de tutorial te spelen?

In Anno 1701 had je die er in zitten, daar werd alles gewoon simpel uitgelegd. Kan me niet voorstellen dat het hier niet in zit.
Bij de campagne wordt stap voor stap uitgelegd wat je moet doen.

@Poepkop: Bij de objectives wordt aangegeven waar je aan moet voldoen om verder te komen. Waar precies loop je op vast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poepkop
Zoals ik hierboven beschrijf, ik heb al lang aan de objectives voldaan, maar er gebeurd niks:
screenshot

Maar ik ga wel een keertje opnieuw spelen, kijken of het dan misschien ineens wel gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poepkop
En een tutorial zit er idd niet in, maar ik speel veel RTS games en de missies in de demo leggen het principe ook wel aardig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ik denk dat je op een bug in de campagne loopt. De campagne is een zeer goede tutorial. Als je die uitspeelt dan snap je het hele spel.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poepkop
Ik zit nu dit filmpje te kijken:
YouTube: Anno 2070 Walkthrough Let's Play Gameplay Part 1 Mission 1 PC

Maar wat ik ook doe, zodra ik met mijn command ship de grondstoffen ophaal gebeurd er niks. Hij zegt niet "Go build a base on that island". Vervelende bug dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Je kan bootjes automatisch laten varen via trade routes. Die zijn vrij simpel in te stellen ook.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Ik heb de campaign nog niet uitgespeeld omdat ik zelf wilde klooien met het spel. Ik ben ook Anno beginner trouwens.

Toch gaf de campaign mij voldoende inzicht om het spel te kunnen spelen. Gewoon goed alle opties in de gaten houden en als het (in het begin) te snel gaat, even op f11 drukken en slow-mode selecteren. Kun je op je gemakkie kijken en stuff veranderen.

Ik kom eigenlijk alleen bugs tegen als ik opdrachten moet uitvoeren. Moet ik bijvoorbeeld 4 eilanden exploren dan stopt de quest na drie eilanden oid. Of ik krijg een quest bovenop een al bestaande quest van de zelfde "opdracht gever" dan wil het ook vaak mis gaan.
redfoxert schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 22:43:
Je kan bootjes automatisch laten varen via trade routes. Die zijn vrij simpel in te stellen ook.
Geniale optie dit ! Omdat je een twee weg trade kunt instellen werk je lekker efficiënt: ophalen en afleveren op het ene eiland en met hetzelfde schip dit toepassen op het andere eiland :)

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Laatst online: 13:50
poepkop schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 21:08:
Zoals ik hierboven beschrijf, ik heb al lang aan de objectives voldaan, maar er gebeurd niks:
screenshot

Maar ik ga wel een keertje opnieuw spelen, kijken of het dan misschien ineens wel gaat.
Hmm dit is meestal een foutje in de pirated versie. er zit een crack bij voor de updated versie maar de update zit niet bij de download inbegrepen. Updaten dus en dan de crack erop.

Als hij echt gekocht is is het een rare bug die precies hetzelfde doet :? , ik ben verder nog geen missie bugs tegengekomen

(ben zelf begonnen met de pirated versie en hem alsnog legaal aangeschaft, hopelijk is het oke dit te posten)

[ Voor 11% gewijzigd door Mutatie op 23-12-2011 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFly
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Mutatie schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 23:52:
Hmm dit is meestal een foutje in de pirated versie.
Dit is dus het probleem. Er zijn trouwens wel meer missies die niet werken als je geen legale versie hebt gekocht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redax
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-08 15:52
Ik vermoed dat het dan om een illegale versie gaat?
Ik had dit namelijk ook, de updates lossen dit op.
Echter, de legale versie werkt veel lekkerder, door de updates en daarnaast heb je niet het gedoe met cracks. Bovendien is dit spel écht het geld waard in mijn ogen!

[ Voor 5% gewijzigd door Redax op 24-12-2011 01:12 ]

Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-07 08:52
Naar het schijnt zou dit ook geen probleem mogen opleveren als je de juiste 'versie' van de game gebruikt, ook al is dit niet de 'juiste' versie. :+ Anyway, als dit euvel van de baan is zou dit een fluitje van een cent moeten zijn. Het instellen van een trade-route is piece-of-cake en wordt zeker uitgelegd als je de campaign speelt. Het instellen van het juiste aantal resources (min/max) is iets minder handig als in 1404 imho maar zou voldoende moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14-09 12:47
Ik ben ook anno beginner en ben de campagne aan het volgen. Heb het spel nu aardig goed door en vind het makkelijk om het spel goed te leren.

Er zijn ook genoeg vids op youtube of een wiki over hoe je bijvoorbeeld het beste kunt bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poepkop
Ik heb een legale versie, ben de missie weer opnieuw begonnen en nu werkt het wel. Ik begrijp er niks van. Fijne kerst allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Laatst online: 13:50
poepkop schreef op zondag 25 december 2011 @ 13:12:
Ik heb een legale versie, ben de missie weer opnieuw begonnen en nu werkt het wel. Ik begrijp er niks van. Fijne kerst allemaal!
Heel vreemd, elk geval excuses voor enige verdenking :+
Mooi dat het werkt, daar gaat je vrije tijd >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-09 22:54
Al de laatste update gedaan ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 09:51
Doe eerst Campaign, dan Scenarios, en daarna Continuous Mode.
Ik heb paar maanden terug Anno 1404 gekocht (ja, ik loop achter) en onmiddellijk naar Scenarios en Continuous mode gegaan. Was duidelijk een grote misstap.
Via Campaign leer je ook goed multitasken want dat zal je nodig hebben als je verscheidene eilanden beheert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poepkop
Ik moet zeggen dat ik me in de tussentijd al aardig heb vermaakt in continious op medium, flinke stad opgebouwd en nu ook het 'traden' onder de knie. Heb ook Anno een nachtje aan laten staan om te kijken wat er gebeurd haha: Veel geld op de bankrekening.

Pagina: 1