Toon posts:

Installatie software tergend langzaam

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik blijf hier tegenaan lopen, ook na diverse herinstallaties van win7. Ik heb een vrij rap systeem van een aantal maanden oud. Na verse installatie van windows lijkt alles ok. Echer, na installatie van een aantal normale, standaard en gangbare programma's duurt het installeren van software een eeuwigheid. Meestal tussen 15 en 25 minuten, ook voor kleine progs.
Eerste gedeelte gaat als normaal en verwacht. Aanpassen van locatie, dat soort dingen. Dan komt de 'progressie balk' (hoe noem je dat), daar gaat het snel tot, zeg, de helft en daar blijft-ie dan hangen. 10, 15 minuten is geen uitzondering. Soms gaat-ie dan in een flits naar het eind en is de software correct geinstalleerd. Vaak gaat-ie naar, zeg, drie kwart van de balk en gebeurt precies hetzelfde. De sofware werkt uiteindelijk altijd wel gewoon goed en snel. Deinstallatie gaat even traag..
Mijn hardware lijkt goed. Vooral omdat de eerste aantal programma's normaal installeren. Ook heb ik het idee dat dit niet na installatie van een specifiek programma gebeurt.

Ik heb hard gezocht maar ben zo'n probleem eigenlijk niet tegen gekomen. Excuus als ik toch niet goed genoeg gezocht heb.

Iemand een idee van een mogelijke oorzaak? Of oplossing zelfs?

Help!
BVD, Dennis

Win 7 64
i7-2600K
8 Gb
1 x 60GB ss (os)
2 x 500GB in raid 0 (progs, opslag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joseph
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-10 11:26
Te onduidelijk.

Welke standaard software? Probeer eens de installatie te doen zonder die standaardsoftware, en kijk of er dan ook prestatieverlies is? Indien niet, is je "standaard" software de boosdoener.

Aanpassen van locatie? Wat voor locatie van wat?

Verder klinkt het als een probleem met MSI of Install Shield, want andere installers doen niet zo heel erg veel op het systeem.

PS: Het is niet de bedoeling om elkaar hier te groeten. Anders is het forum idee een beetje weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reactie.

Met standaard software bedoel ik winrar, winamp, firefox, utorrent, dat soort dingen..
Aanpassen van locatie: slechts het aanpassen van installatie pad; van c naar d in mijn geval.. ik bedoel hier eigenlijk mee te zeggen dat het begin van alle installaties normaal, zonder vertraging verloopt: ik hoef niet te wachten op de menutjes met de opties als 'standaard installatie', 'geavanceerd'..

Stel dat het een probleem is met bijv install shield, wat aannemelijk klinkt voor mijn situatie, kan ik daar iets aan veranderen, aanpassen?

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2011 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avar
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-10 15:22
Misschien kan je in je windows logboek nog iets vinden wat je verder helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Andere SATA kabel voor de SSD. Windows eens installeren op een HDD, kijken wat daar gebeurt. Rondje LinX en Memtest draaien kijken of daar iets uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:26
Probeer voor de grap eens te defraggen en kijken of dat iets uitmaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tips. Defraggen is iets wat ik regelmatig doe, helpt dus niet. De rest ga ik proberen en ik zal posten of het heeft geholpen. Wellicht handig voor andere gebruikers..

Pilatus, vanwaar het advies van de kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZeLe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:25
Verwijderd schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 16:20:
Bedankt voor de tips. Defraggen is iets wat ik regelmatig doe, helpt dus niet. De rest ga ik proberen en ik zal posten of het heeft geholpen. Wellicht handig voor andere gebruikers..

Defragmenteren mag toch nooit met een SSD? Of sla ik nu volledig de plank mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

TS heeft 4 disks in zijn PC zitten; 2 SSD en 2 HDD... Waarom zou defragmenteren op de 2 HDD's dan niet mogen of kunnen? Dát is immers de plek waar de TS zijn apps op installeert.

@TS, heb je wel de correcte stuurprogramma's voor bijvoorbeeld jouw moederbord geïnstalleerd? Vaak wil dat ook in performance schelen. Controleer ook de kabels even of daar geen vouw of knik oid in zit. Ik heb op mijn werk het wel eens meegemaakt, dat een knik in een UTP (cat 5e) kabel ervoor zorgde dat desbetreffende gebruiker soms 45 minuten moest wachten eer er aangemeld was.

[ Voor 28% gewijzigd door CH4OS op 24-12-2011 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De HDD's kun je prima Defragmenteren. De SSD's zoals MaZeLe ook al aangeeft echter niet. Hiermee kun je SSD flink naar de klote mee helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:31

M2M

medicijnman

Ik zou eens kijken naar de performance van je harde schijven. Gooi er eens een HD tune check tegenaan. Ik weet dat die niet compleet geschikt zijn voor SSDs, maar als er echt iets aan de hand is waardoor dat verschrikkelijk langzaam gaat, zie je dat wel.

Mocht dat het geval zijn, download eens een linux live disk en check het eens in een ander OS.

En defragmenteren is niet destructief voor een SSD. Wel compleet nutteloos. Voor een SSD maakt het toch niet uit waar de data staat. Je gooit wel een hoop writes op een SSD, waardoor de levensduur afneemt. Nergens voor nodig dus.

ow ja, download de process explorer en installeer eens wat programma's. Kijk dan realtime mee waar de boel op vastloopt :)

[ Voor 9% gewijzigd door M2M op 24-12-2011 16:36 ]

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Het zou de oorzaak kunnen zijn. Tijdje terug deed mijn 2TB WD Green 20MB/s tijdens overzetten van data. HD Tune gaf al helemaal bagger snelheden aan tijdens testen. Andere kabel heeft het toen opgelost. Dat het de kabel is gebeurt niet vaak maar het is wel mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vverloop
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07-12-2021
Hoeveel virusscanners heb je geinstalleerd? Maximaal 1 virusscanner, anders krijg je conflicten.

Draai anders eens de Snelle Scan van Malwarebytes Anti-Malware, misschien heb je een virus/malware.

[ Voor 34% gewijzigd door vverloop op 24-12-2011 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tijdje geleden alweer. Ik zou nog updaten.

Wat ik heb geprobeerd:

- Binnenkant kast gecheckt. Bekabeling zaten geen knikken in. Echter geen nieuwe geplaatst
- Bios geupdate. SSD (firmware) was up to date. HDD's (HD502HJ) kan ik geen firmware voor vinden. Samsung is blijkbaar Seagate tegenwoordig en zegt te ondersteunen maar ik vind niks. Slecht geregeld..
- Process Explorer gedraaid terwijl ik iets installeerde. Weet niet goed hoe ik de info moet interpreteren. Zag geloof ik wel dat-ie bleef hangen op installshield.. (maar Windows update hangt bijvoorbeeld ook, die gebruikt geen installshield neem ik aan?)
- LinX geïnstalleerd. Weet niet goed hoe ik het moet gebruiken..
- Op aanraden van de bouwer (afuture) Burnintest gedraaid. Gaf geen error. Performance leek in orde..

Ik ben geen leek maar zeker niet iemand met veel kennis wat de werking van een pc betreft. Dan krijg je dus dingen als "stuurprogramma's voor bijvoorbeeld jouw moederbord" - weet niet goed waar ik kan vinden wat het huidige stuurprogramma is. Of is dat de versie van de bios? Heb overigens een ASRock P67 Pro3..

Ten einde raad Windows maar weer opnieuw geïnstalleerd. Draait weer prima. Installeert alles erg snel. Ik probeer nu apps te installeren en op te letten of het weer slecht gaat draaien na een bepaalde installatie. Ik ben benieuwd wanneer het weer gebeurt..

Ik zal dit later weer updaten voor eventueel geïnteresseerden. In de tussentijd blijf ik open staan voor tips en suggesties..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Late/domme vraag: wat is het file-system van de schijven waarop je probeerde te installeren (toen het langzaam ging) en hoe vol waren die schijven?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 16:14:
Late/domme vraag: wat is het file-system van de schijven waarop je probeerde te installeren (toen het langzaam ging) en hoe vol waren die schijven?
NTFS
SSD is 60 GB met nog zo'n 28 vrij op dat moment.
HDD's zijn 500. Zo'n 950 totaal (50 vrij gelaten voor eventueel eens linux te kunnen installeren). Ongeveer de helft is daarvan gebruikt voor data..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:31

M2M

medicijnman

draai eens HDtune. Je schijven moet je echt even checken. Ergens gaat het fout. Je hebt de CPU al uitgesloten (burnintest), en daarmee de snelheid van je geheugen ook. Zoveel dingen blijven er niet over in een systeem die dit soort performance kunnen bewerkstelligen.

Eventueel iemand erna laten kijken met meer verstand van zake. Sommige data is inderdaad lastig te interpreteren. En via GOT gaat het ook niet altijd even snel.

Check dan gelijk ook nog even de eventviewer voor uitroeptekens en rode vlaggetjes (start --> run --> eventvwr)

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
M2M schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 18:17:
draai eens HDtune. Je schijven moet je echt even checken. Ergens gaat het fout. Je hebt de CPU al uitgesloten (burnintest), en daarmee de snelheid van je geheugen ook. Zoveel dingen blijven er niet over in een systeem die dit soort performance kunnen bewerkstelligen.

Eventueel iemand erna laten kijken met meer verstand van zake. Sommige data is inderdaad lastig te interpreteren. En via GOT gaat het ook niet altijd even snel.

Check dan gelijk ook nog even de eventviewer voor uitroeptekens en rode vlaggetjes (start --> run --> eventvwr)
Screenshots gemaakt van HDtune resultaten. De rechter kant is het resultaat met windows in veilige modus. Ik dacht, misschien maakt het uit...
Ik weet niet of ik het zo 1 op 1 kan vergelijken maar schijven lijken traag. De HDD's helemaal aangezien ze in RAID0 staan:

HD502HJ (productreview: Samsung Spinpoint F3 HD502HJ, 500GB review door Vraaag):

Prestatiespecificaties
Average Seek Time (Typical): 8,9 ms
Gemiddelde latency: 4,14 ms
Media Transfer Rate (Max): 250 MB/sec.
Interface Transfer Rate (Max): 300 MB/sec.
Drive Reday Time (Typical): 8 sec

OCZ Vertex2 (http://tweakers.net/benchdb/suite/9):

ATTO Disk Benchmark
ATTO Maximale read transfer rate 269,66 MB/s
ATTO Maximale write transfer rate 184,29 MB/s

https://picasaweb.google....i0sgE#5697913340098375618
Pagina: 1