Voor een systeem wat ik aan het bouwen maak ik gebruik van DBAL welke ook in phpbb gebruikt wordt.
Als je een insert wilt doen zou dat op de volgende manier kunnen.
Het probleem is alleen dat dit niet volledig lijkt te werken. De $sql_ary blijft in de INSERT INTO regel gedeeltelijk leeg.
Zoals te zien is heb ik ook een debug functie gemaakt. Welke de inhoud geeft van de meegegeven waarde.
Het resultaat van
Alle waardes zijn gewoon aanwezig, en toch wordt het niet in de database verwerkt.
Als $sql debug krijg ik
Hier is dus te zien dat id_session en challenge leeg zijn.
Om te controleren of er iets is wat het zootje beïnvloedt heb ik als laatste nogmaals
Je raadt het al, de waardes zijn gewoon aanwezig.
Heeft iemand een idee wat dit kan zijn.
Als je een insert wilt doen zou dat op de volgende manier kunnen.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
| $sql_ary = array( 'id_session' => session_id(), 'challenge' => $challenge, 'timestamp' => (int) time()+360); debug($sql_ary,'sql_ary'); $sql = 'INSERT INTO ' . TABLE_LOGINS . ' ' . $db->sql_build_array('INSERT', $sql_ary); debug($sql_ary,'sql'); $db->sql_query($sql); |
Het probleem is alleen dat dit niet volledig lijkt te werken. De $sql_ary blijft in de INSERT INTO regel gedeeltelijk leeg.
Zoals te zien is heb ik ook een debug functie gemaakt. Welke de inhoud geeft van de meegegeven waarde.
Het resultaat van
PHP:
1
| debug($sql_ary,'sql_ary'); |
code:
1
2
3
| [id_session] => 0a787ba3f5af0f166da9cfff33df4e33 [challenge] => cca6a0b3888c5b55e2b46fb7294576e74b1f23ce0a64aea0cd8e590359c137ad [timestamp] => 1324657530 |
Alle waardes zijn gewoon aanwezig, en toch wordt het niet in de database verwerkt.
Als $sql debug krijg ik
code:
1
| INSERT INTO jstl_logins (id_session, challenge, timestamp) VALUES ('', '', 1324658869) |
Hier is dus te zien dat id_session en challenge leeg zijn.
Om te controleren of er iets is wat het zootje beïnvloedt heb ik als laatste nogmaals
PHP:
gedaan.1
| debug($sql_ary,'sql_ary'); |
Je raadt het al, de waardes zijn gewoon aanwezig.
Heeft iemand een idee wat dit kan zijn.