Nokia toont 'per ongeluk' Lumia 900.

Pagina: 1
Acties:

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:11

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Topicstarter
nieuws: Nokia toont 'per ongeluk' Windows Phone-toestel Lumia 900

Het was al eerder mensen opgevallen, maar dit lijkt gewoon een Lumia 800 met een iets gescrolled tile-scherm en een afwijking van een CGI (image) en een crappy phone-foto.

Je kan van beide kanten wel iets maken, maar dit vind ik wel erg ver gezocht voor een 'gerucht'.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

De foto van de echte Lumia 800 die ernaast staat is in ieder geval zeker ook gescrolld maar niet evenveel.
Totaal geen goede referentie om te vergelijken dus.

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-02 09:49

arnoudwokke

Redacteur
Ik was eerst ook sceptisch en heb het bericht pas gepubliceerd toen ik ervan overtuigd raakte, mede door het echte apparaat ernaast te houden, dat het niet ging om de Lumia 800. Zoals ik in de reacties al eerder zei:

De verschillen zijn imho te groot om een photoshop-foutje te zijn. Bovendien: Nokia weet echt wel hoe hun eigen toestel eruitziet. Bovendien zijn er enkele verschillen te zien in de tiles die ik niet kan verklaren:

- er staan geen Nokia-specifieke tiles tussen (op alle renders van de Lumia 800 staan die wel, zoals Nokia Drive en Nokia Music)

- De People-tile toont slechts een foto. Als het echt de People-tile is, is het een nieuwe versie van Windows Phone: een foto neemt nu maximaal 4/9 van de tile in beslag.

- De Xbox Live-tile wijkt af van die op de Lumia 800. Op de Lumia 800 is het een groen icoon met witte letters, ik zie hier een donker icoon met gekleurde letters in.

Dat de tiles zo afwijken, kan volgens mij wijzen op twee zaken:

1. Het zijn vroege renders (dus zonder Nokia-software). De Lumia 800 zag er in juli, toen hij nog Sea Ray heette, niet zo uit als dit toestel; de render is dus niet van de Lumia 800 in vroeg stadium. Als het vroege renders zijn, is het van een ander toestel.

2. Het gaat om een render van een volgende versie van Windows Phone, namelijk Tango. De Lumia 900 zou draaien op Tango volgens geruchten, dus dat zou niet gek zijn.

Dit alles komt nog bovenop de plaatsing van de knoppen en het toevoegen van een frontcamera linksboven. Dat is niet afkomstig van de N9 (waar de Lumia 800 van is afgeleid), want die heeft geen cameraknop en de frontcamera rechtsonder.

Kortom: ik ken dit device niet en het is zo goed als zeker niet de 800 :) Pas toen ik dat allemaal had doorgesproken met andere redacteuren, heb ik het bericht geplaatst.