Toon posts:

Draadloze router als repeater

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben en en halve dag bezig om de draadloze router zo proberen in te stellen dat deze als repeater kan functioneren. Nu begin ik mezelf af te vragen of het uberhaubt wel mogelijk is wat ik wil :) Effe kleine situatieschets.

Begane grond: Linksys E2000 Draadloze router.

2e verdieping: Sitecom WL 153 draadloze router.

Nou wil ik dus de sitecom als repeater laten werken. Tussen beide routers zit geen kabel en dit is ook niet te bedoeling.

Ik begin sterk te twijfelen dat dit mogelijk is en dat ik verplicht ben een kabel te trekken.

Alvast bedankt voor alle reacties

• Avar
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-02 10:10
Ik zie er niks over in de handleiding staan, dus ik gok maar dat het niet kan.
DD-WRT ondersteunt hem ook niet, dus dat schiet niet op.
Die Linksys E2000 wordt wel ondersteund door DD-WRT, dus je zou de boel nog kunnen omwisselen:
http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Linksys_E2000
Ik heb een paar kastjes met DD-WRT als repeater draaien.

Verwijderd

Topicstarter
Daar had ik ook al naar gekeken maar die sitecomrouter heeft het bedraade gedeelte defect dus dat helaas geen optie. Maar goed voor 3 tientjes kun je al een repeater krijgen dus dan doen we dat maar. Was alleen leuk geweest als ik met mijn oude routertje nog wat kon beginnen.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:08

lier

MikroTik nerd

Bedenk wel dat een repeater je snelheid halveert...als je de keuze hebt is het aan te bevelen om je tweede device als access point in te stellen (maar ook dat gaat niet lukken met je Sitecom).

Eerst het probleem, dan de oplossing

• A4-tje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:54
Ik ben eigenlijk op zoek naar hetzelfde. ik wil eigenlijk 2 bekabelde (los staande) netwerken aan elkaar knopen.
want op 1 heb ik internet maar die wil ik dus ook draadloos naar het andere netwerk brengen.
nadeel van de repeaters die je in de winkel koopt je deze vaak gewoon bedraadt moet voeren om wifi daar te brengen waar je het mist.. netgear helpt helaas ook niet verder om te vertellen hoe je je router goed als bridge instelt en of je dan überhaupt wel een bedraad netwerk wat eraan hangt voor elkaar kan krijgen.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:08

lier

MikroTik nerd

@A4-tje:
Ook al zal je intentie goed zijn, zelf na drie keer lezen begrijp ik je artikel in de context van dit topic niet.

Om toch even inhoudelijk op je bijdrage in te gaan:

- repeaters moet je halverwege neer zetten, die vangt het signaal op en stuurt het vervolgens door naar je pc/laptop/iets
- een bridge doet exact wat je vraagt (heb je het aan Netgear gevraagd/begrijp je de handleiding niet/probeer je een niet-bridge als bridge in te zetten???).
- de functie van een repeater is om een groter draadloos netwerk te krijgen (wat je met een extra access point ook kan realiseren), een bridge zet alleen een draadloos netwerk om naar bedraad.

Hopelijk is je vraag nu beantwoord!?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Pagina: 1