beste voedingloze kaart

Pagina: 1
Acties:
  • 625 views

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:48
Heey,

Ik heb een probleempje wat al wat langer speelt, ik heb een best oude pc. Even kort: een intel core 2 duo E4500@2,7ghz en 2gb ram (iets sneller als normaal, heb de fsb omhoog gegooit), ASrock G31M-GS moederbord en een zwakke, maar volgens mij redelijke voeding, fsp group meende ik.
Maar ik zit met een oude nvidia 8600GT die echt een bottleneck vormt in elk spel! Ik speel op 1920x1080!

Mijn cpu wordt doorgaans 50% belast onder het gamen en mijn grafische kaart continu 100%. Ook gaan de tempraturen over de 100graden omdat ik de ventilator op 7 ipv 12 volt heb gezet(alleen in skyrim gaat hij over de 100, anders zit hij tegen de 92 aan), vanwege het geluid. (De cpu wordt nooit warmer dan 40 graden @100% (mede door instellingen via speedfan))
Maar nu is de ventilator van mijn graka gescheurd en resoneert/trilt deze super erg als de kaart een beetje scheef hangt, continu dus.
Daarom wou ik van deze kaart af, al langere tijd maar nu moet het dus!
Ik zoek een kaart waar geen voeding stekker aan moet, want ik heb geen pci-e voedings stekker aan mijn voeding en ik denk ook niet dat mijn voeding dat gaat trekken(ik heb wel nog een aantal female connectors over).

Mijn budget is niet echt veel, maar ik verwacht niet dat een kaart zonder pci-e aansluiting 150 euro gaat kosten, wnat hij hoeft maar een beetje beter te zijn dan mijn grafsichekaart(pro casual, skyrim op medium/high draaien qua prestaies van grafischekaart, processor update komt er nog eens aan) en volgens mij is dat niet heel moeielijk :+ .
Misschien zit er iets leuks tussen de 7xxx serie wat heel zuinig is, of ik wacht tot die uit zijn en koop een zuinige oudere serie die dan hopelijk in prijs is verlaagd.

Daarom zit ik te denken:
  • Doorgaan met deze set-up en een zuinige grafische kaart die geen voeding nodig heeft kopen. En mijn huidige voeding houden en mijn pc over een jaar totaal vervangen en dan deze graka meenemen, maar dan vormt deze natuurlijk weer een bottleneck...
  • Of, nu een redelijke kaart erin hangen die wat langer mee kan, misschien iets richting de HD5850 en een betere voeding kopen en in de zomer vakantie nieuwe 4GB ram kopen en een quadcore op de kop tikken.

Absoluut relatief, relatief absoluut.

• RyuuPro
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-02 18:45

RyuuPro

That Damn Fly

Het probleem wordt deels ook veroorzaakt door je resolutie. Er zijn bijna geen voedingsloze videokaarten waarmee je redelijke framerates op Full HD kan krijgen.
(Mijn oude MSI 8800GTS heeft 1 6-pins en die had op Full HD al veel moeite met de nieuwe games.)

O en je merk voeding + aantal watt erbij zetten helpt ook veel.
(Bij bijna alle videokaarten krijg je trouwens connectors om van 1-2 molex-connecters een 6 of 8-pins PCI-e connector te maken.)

Kaze Ni Nare

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-02 11:01

M2M

medicijnman

Voor zover mijn informatie reikt zijn dit de snelste kaarten zonder extra power connector. Ze mogen slechts 75W vreten, dus veel kan je er ook niet van verwachten. Check tomshardware charts voor een vergelijking tussen je oude 8600GT en een van deze:
http://tweakers.net/price...E32TClWsopWMrIAmWqsFFsLAA

Daarnaast: Afhankelijk van de games die je speelt is het misschien een goed idee te sparen en de gehele boel in een keer up te graden.

De processor is een verouderde dual core en waarschijnlijk hangt er ook geen SSD in je bak.

[ Voor 19% gewijzigd door M2M op 23-12-2011 15:59 ]

-_-

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik heb nog wel een 240gt liggen die geen voeding nodig heeft.
pricewatch: Gainward GT240 512MB PhysX CUDA
3dmark06 score 9000-10000.
bf3 op low gaat nog net, icm een i5 750.

Ik heb hem als reserve liggen maar voor een zacht prijsje is ie voor jou.

[ Voor 26% gewijzigd door Ernemmer op 23-12-2011 16:08 ]

• _trickster_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-02 10:19
ik zou zelf helemaal wachten , het geld wat je nu in de grafische kaart wil gaan stoppen, bij in het potje doen van je nieuwe setup, en dan zo snel als het budget het toelaat een nieuwe setup in elkaar zetten.

edit: Of op het aanbod hierboven in gaan.

[ Voor 9% gewijzigd door _trickster_ op 23-12-2011 16:01 ]

• Ernemmer
  • Niet online
Ik gok dat hij deze vakantie wilt gamen en dus zsm een nieuw kaartje wilt hebben.

• Bokkiej
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:58
FSP is Fortron, dat zijn over het algemeen vrij aardige voedingen. Heb je al nagedacht over verloopstukjes? Dat maakt de keuze alweer een stuk ruimer.

• alaintje
Het betreft een 350watt voeding.
Het wordt dus net krap aan met kaarten die 100 watt gebruiken ofzo. Ook met mijn overclock er nog eens bij.
Die kabels zijn geen probleem, de verlopstekkertjes krijgje bij je nieuwe kaart.

Ik heb dus ook de optie om een goede grafishe kaart te kopen 5850 ofzo met een voeding van 500 watt. Dan kan in de zomer ofzo de rest. In de zomer ga ik werken (ik ben student dus dat verklaart alles haha).
En ik heb ook nog een brommer die onderhoud nodig heeft :> .

Ik denk dat dat wel de beste optie is, een 2de hands kaartje, iets qua performance van de 5850 en dan een nieuwe voeding erbij.

edit:/ die gt240 voldoet net wel/net niet aan mijn eisen. Ik vind de complete pc upgraden beetje nutteloos aangezien ik alleen casualspeel en de xobx heb om echt te gamen, alleen zijn games ontiechelijk lelijk op low-settings. Daarom wil ik een net iets beter kaartje. Maar ik denk niet dat de gt240 veel vershcil gaat geven in oblivion, nu kan ik misschien net medium aan?
Met de 5850 kun je in iedergeval ultra pakken met hoogste AA, dat weet ik van een vriend. Als je dan custom doet en cpu intensieve dingen uitschakelt krijg je alsnog een mooi plaatje denk ik. Oblivion is best afhankelijk van de grafische kaart.

[ Voor 33% gewijzigd door alaintje op 23-12-2011 16:45 ]

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-02 23:52
alaintje schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 16:40:
Het betreft een 350watt voeding.
Het wordt dus net krap aan met kaarten die 100 watt gebruiken ofzo. Ook met mijn overclock er nog eens bij.
Die kabels zijn geen probleem, de verlopstekkertjes krijgje bij je nieuwe kaart.

Ik heb dus ook de optie om een goede grafishe kaart te kopen 5850 ofzo met een voeding van 500 watt. Dan kan in de zomer ofzo de rest. In de zomer ga ik werken (ik ben student dus dat verklaart alles haha).
En ik heb ook nog een brommer die onderhoud nodig heeft :> .

Ik denk dat dat wel de beste optie is, een 2de hands kaartje, iets qua performance van de 5850 en dan een nieuwe voeding erbij.

edit:/ die gt240 voldoet net wel/net niet aan mijn eisen. Ik vind de complete pc upgraden beetje nutteloos aangezien ik alleen casualspeel en de xobx heb om echt te gamen, alleen zijn games ontiechelijk lelijk op low-settings. Daarom wil ik een net iets beter kaartje. Maar ik denk niet dat de gt240 veel vershcil gaat geven in oblivion, nu kan ik misschien net medium aan?
Met de 5850 kun je in iedergeval ultra pakken met hoogste AA, dat weet ik van een vriend. Als je dan custom doet en cpu intensieve dingen uitschakelt krijg je alsnog een mooi plaatje denk ik. Oblivion is best afhankelijk van de grafische kaart.
Verkoop je brommer en neem de fiets;) Koop vervolgens een budget game pc van rond de 400-500 dan kan je wel wat leuks krijgen namelijk.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 77G5, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

• Ernemmer
  • Niet online
Die 240gt is ongeveer een 8800gt.
Die 5850 heeft wel een extra voeding nodig.

Verwijderd

Hier word je op termijn niet vrolijker van, zo blijf je aanmodderen met de problemen die bestaan. Ik zou eerst een investeren in een degelijke voeding, dan in een betere videokaart. Let wel, degelijke voeding. Dat is echt kritiek. Met goedkoop spul kan je vuurwerk, instabliteit of andere wonderlijke zaken verwachten.

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-02 23:52
Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 16:50:
Hier word je op termijn niet vrolijker van, zo blijf je aanmodderen met de problemen die bestaan. Ik zou eerst een investeren in een degelijke voeding, dan in een betere videokaart. Let wel, degelijke voeding. Dat is echt kritiek. Met goedkoop spul kan je vuurwerk, instabliteit of andere wonderlijke zaken verwachten.
Mooie combinatie voor oud- en nieuw volgende week ;)

Maar je kan toch echt het beste voor een nieuwe pc gaan. Ik weet niet hoe krap je in kas zit. Meeste studenten hebben namelijk juist wel redelijk wat geld, maar als je geen bijbaantje hebt niet natuurlijk.

Maar als je aan 400-500 euro zou kunnen komen, kan je een erg leuke pc van kopen/bouwen.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 77G5, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:06
Als je 2ehands een 5750 ofzo kan kopen kan je die met een verloopstekkertje aansluiten. Als de voeding 350W is zal die dat nog net aan trekken.

Als je gewoon een standaard maat voeding hebt kan je ook een nieuwe voeding kopen, xfx pro 550 ofzo, dan kan je voor een prikkie een 2ehands "slurpkaart" in je systeem zetten. 70 inc. voor een gtx275 ofzo.

edit: zie er in de pricewatch al 1 voor 60 staan.

[ Voor 7% gewijzigd door haarbal op 23-12-2011 16:56 ]

Mechwarrior Online: Flapdrol

Verwijderd

haarbal schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 16:55:
Als je 2ehands een 5750 ofzo kan kopen kan je die met een verloopstekkertje aansluiten. Als de voeding 350W is zal die dat nog net aan trekken.
Dat kan je onmogelijk zeggen zonder fabrikant en modelnummer. De ene voeding is de andere niet en ja, dat maakt echt werelden van verschil.

• alaintje
Ik heb niet eens een kast. Die heeft mijn vader vrolijk maar wel perongeluk weggegooid. Ik ben heel improvisorisch(bestaat dat woord?) haha.
Maar de voeding is gewoon een ATX maat. Ik denk inderdaad wat haarbal zegt een beter idee is.
Op het moment werk ik niet :p . Maar in het voorjaar begin ik (weer) .
Maar ik vind het een beetje onnodig om mijn cpu+mobo+ram te upgraden als dat niet nodig is. Mijn cpu wordt amper gebruikt in games (ik weet dat deze de bottleneck gaat vormen als ik een betere graka heb maargoed).

Ik zou een 5750 kunnen kopen en gewoon kijken of de pc nog aangaat en onder load niet uitvalt +) . Zo niet moet ik gewoon een nieuwe voeding kopen. Ik weet wel wat van pc's maarben een jaar lang niet actief geweest en loop dus alweer behoorlijk achter kwa grafische kaartengebied. Die branch veranderd zo snel.
Een voeding + grafische kaart voor 125-150 euro moet lukken denk ik. Het is teminste kerst en ik krijg nog een cadeautje van mijn ouders O-) , met misschien wat inleg van mijzelf.

edit:/
Ditsi een zware kaart: V&A aangeboden: Z.g.a.n. XFX GTX280 .
Moet ik wel een degelijke voeding erbij kopen, maar dan heb ik grafische kracht zat als ik nog eens mijn cpu+mobo+ram upgrade!
Bij die grafische kaart moet een voeding van 450/530 watt wel volstaan of niet?
Ik kan in iedergeval company of heroes, mijn lievelings spel op een goede resolutie spelen met die kaart!

[ Voor 22% gewijzigd door alaintje op 23-12-2011 17:09 ]

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:06
Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 16:58:
[...]

Dat kan je onmogelijk zeggen zonder fabrikant en modelnummer. De ene voeding is de andere niet en ja, dat maakt echt werelden van verschil.
Met een E4500 en een G31 bordje zal het verder wel meevallen toch? Mjah, het is misschien wel op het randje ja.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Verwijderd

haarbal schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 17:08:
Met een E4500 en een G31 bordje zal het verder wel meevallen toch? Mjah, het is misschien wel op het randje ja.
Je kant het simpelweg niet zeggen :) Dat hangt niet van de overige hardware af, maar van de voeding. Een kwaliteitsvoeding kan gemakkelijk 350 watt continu leveren, een B-merk vaak maar voor een zeer korte periode. Denk dan aan milliseconden. Dat is het grote verschil: de ene specificaties worden op continu vermogen gegeven, de andere op piekvermogen. Het moge duidelijk zijn dat dat aan oplichting grenst, maar strikt genomen doen de goedkope merken het niet verkeerd.

Het vermogen dat een degelijke voeding van 350 watt kan leveren is totaal anders dan dat een goedkope B-merkvoeding kan leveren die ook als 350 watt staat aangeduid. De kans is groot dat het reëele continu geleverde vermogen maar de helft of nog minder is.

Daarom, altijd een degelijke A-merkvoeding kopen. Dat kan niet genoeg benadrukt worden. Het is één van de twee zaken die absoluut vooraan staan in prioriteiten bij het bouwen van een systeem.

Het andere is een goede voorziening voor je data, mocht je het weten. Dus 1) een goede, betrouwbare harde schijf en 2) backups!

• alaintje
Ik heb een goede harde schijf, ik doe niks belangerijks op mijn pc. Schoolwerken gaan vaak op nog maals op de USB stick of zweven ergens in mijn mail rond. Voor de rest is het niet erg als ik mijn games opnieuw moet installeren ofzo.
Ik heb een WD 2TB (volgens mij green caviar).

Is XFX een slecht merk voor voedingen? Is toch een beetje tussen A en B in zou je zeggen?
Anders kan ik mij deze kopen: pricewatch: XFX Pro 550W
(verdiep me even in het voedingen topic)
(ook zit ik met versleten lagers van mij voeding, stom brrrr geluid als de ventilator draait. maar minder vervelend als de grafische kaart.)

Ben ik met de gtx280 voor waarschijnlijk 130-140 euro totaal klaar. Afhankelijk van wat ik nog van de gtx280 af krijg gedingt.
Ik denk niet dat ik aan de 500 piek watt kom met deze set-up. Maar als ik de rest van mijn pc ga upgraden misschien weer wel. Maar met dit denken kan ik altijd blijven upgraden. Een voeding van eigenlijk 65 euro vind ik al veel, alhoewel het je hele pc in leven houd.... Kun je er beter niet op bezuinigen denk ik.

[ Voor 6% gewijzigd door alaintje op 23-12-2011 17:35 ]

• Ernemmer
  • Niet online
Die XFX is gewoon een goede voeding hoor en 550 is genoeg.

Je komt lang niet aan 500 watt.
Ik had een i5-750 met 2 hdd's en een GTX460 onder de 320 watt.

• alaintje
Is corsair dan slecht op de voedingen markt? Die zijn zo goedkoop die voedingen. Ik vind 550 watt een beetje teveel plafond ruimte dan. Al het wat minder kan 450 watt scheelt dat al wat in prijs ;) .
Dan twijfel ik tussen deze voedingen:
http://tweakers.net/price...2250;284636;246587;279914
Welke is van zichzelf het beste merk? be quiet is toch een van de betere merken?
De xfx is bijna 10euro duurder als de andere 3. Is de corsair builder slecht?
Welke van die 4 zouden jullie dus kiezen voor mij.

Ik wil later misschien een i5 aanschaffen met 4gb werkgeheugen, eet niet zo heel veel zoals hier boven staat.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-02 13:58

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Je bent er sinds 2009 al meerdere keren op gewezen dat dit soort zaken niet thuis horen op GoT, of dan toch tenminste in de BBG moeten. Leer je het dan nooit?
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.