Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe (?) ABN Amro phising mail in omloop!

Pagina: 1
Acties:

• Devrim
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-11 11:53
Beste Tweakers, opgelet.

Er is een, ik denk, nieuwe phising mail die uit naam van de ABN Amro is geschreven in omloop

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/e6zybb_th.jpg
Klikken voor vergroting

Een gewaarschuwd mens telt voor twee :)

[ Voor 19% gewijzigd door Devrim op 23-12-2011 14:34 ]

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-11 17:17
Heel duidelijk. Veel spelfouten enzo.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2015 17:37 ]

• kevinr1
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-11 13:45

kevinr1

Dude?

Nog steeds jammer dat dit gebeurt.
Als mijn Oma deze mail zou ontvangen zou zij alles per direct invullen.

Thx.

Life is meant to be experienced

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

Heb ouders ook geroepen, je bank mailt NOOIT, ze weten je email adres niet .
Als ze mailen, en je denkt wat is dat ga je er maar fijn heen. Je klikt niks.

Zit nog te denken op een filter die alles met abn, rabo en ing auto weggooit naar trash en delete.

Dit soort zaken blijft gewoon werken door de domheid van mensen helaas...

If you choose to criticise you choose your enemies

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Emmeau schreef op zondag 01 januari 2012 @ 21:45:
Heb ouders ook geroepen, je bank mailt NOOIT, ze weten je email adres niet .
Als ze mailen, en je denkt wat is dat ga je er maar fijn heen. Je klikt niks.

Zit nog te denken op een filter die alles met abn, rabo en ing auto weggooit naar trash en delete.

Dit soort zaken blijft gewoon werken door de domheid van mensen helaas...
Zakelijk worden er vanuit de bank wel E-mails gestuurd. Ook is het bij veel banken mogelijk om je in te schrijven voor nieuwsbrieven.
In de spamfilter van het bedrijf waar ik werk heb ik ingesteld dat E-mails welke van buiten Nederland komen uit naam van @(*.)rabobank.nl, @(*.)abnamro.nl, @(*.)ing.nl een hoge spam score krijgen. Verder nog wat regels om de scores nog verder te verhogen (veel ING phishing mails gebruiken afbeeldingen van mijn.ing.nl terwijl de ING zelf dat nooit doet) en mijn klanten ontvangen nooit Nederlandse phishing d:)b

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Tja, als je op mail reageert met zulke fouten er in dan vraag je er ook om.

Heb nog nooit een mail gezien van een bank met "hun" erin :)

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:13
Er zijn helaas genoeg onwetende mensen die dit in zouden vullen!

Zakelijk ontvangen wij er dagelijks wel een stuk of 5, deze gaan wel naar de spam inbox.
ABN heeft een speciaal e-mailadres waar je deze mailtjes naar kunt forwarden!

Zucht...

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:04

NoFearCreations

3DPrint the world!

Iemand ABN zelf ook al getipt. of zullen ze dit al weten?

---RAWE CEEK!!!---

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Banken doen over het algemeen vrij weinig. Ik zie althans nooit echt commercials of berichten via post of wat dan ook met de melding "We zullen per e-mail nooit vragen om....". Men weet uiteraard wél dat dit gebeurd an sich.

Leuke is wel... Afdeling ICT & Physics? Waar zijn de physics met dit soort dingen voor nodig dan? :?

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:44

MsG

Forumzwerver

Laatst waren er anders aldoor spotjes collectief vanuit de bankenwereld dat de banken je nooit zullen mailen voor iets dergelijks.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:13
MsG schreef op zondag 01 januari 2012 @ 22:04:
Laatst waren er anders aldoor spotjes collectief vanuit de bankenwereld dat de banken je nooit zullen mailen voor iets dergelijks.
Inderdaad, met allemaal vissende mensen op het dak.
'PAS OP VOOR PHISHING MAILS, HET WORD STEEDS BRUTALER' of iets in die richting.

Maar ik kan me voorstellen dat er genoeg mensen zijn die dit voor de zekerheid invullen omdat het mailtje legitiem lijkt, en de website vaak ook ( alleen zonder https en geen een certificaat dus ).

Zucht...

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-09 21:35
helaas is een bekende erin getrapt.

de werkwijze was een link naar: mijnbanking.in (doet het nu niet meer), maar een soortgelijke site is:
PAS OP http://ritamilla.in/ (PHISHING SITE)

Hierop zijn de gegevens ingevuld en vervolgens zijn telefonisch wat e.dentifier codes ontfutseld.
Heb het idee dat aan de andere kant van de lijn iemand gewoon zit te internetbankieren op de reguliere manier (je komt er immers gewoon als je rek.nr, pasnr en codes via telefoon krijgt)

ABN AMRO geeft vervolgens het advies om de gehele computer inclusief MBR te formatteren. Uiteraard doen ze dit uit voorzorg, maar het lijkt me een overdreven maatregel. Het zal ongetwijfeld wel eens voorkomen dat mensen per ongeluk te veel ja klikken en er daardoor een virus/worm/trojan op de computer komt. Bij deze site is er echter alleen een formulier verstuurd naar iemand, of zou het toch zo kunnen zijn dat de site iets heeft achtergelaten op een, verder goed beveiligde windows 7 computer met updates en eset nod32 v5?

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

StanTheMan schreef op maandag 26 maart 2012 @ 13:13:
helaas is een bekende erin getrapt.

de werkwijze was een link naar: mijnbanking.in (doet het nu niet meer), maar een soortgelijke site is:
PAS OP http://ritamilla.in/ (PHISHING SITE)

Hierop zijn de gegevens ingevuld en vervolgens zijn telefonisch wat e.dentifier codes ontfutseld.
Heb het idee dat aan de andere kant van de lijn iemand gewoon zit te internetbankieren op de reguliere manier (je komt er immers gewoon als je rek.nr, pasnr en codes via telefoon krijgt)

ABN AMRO geeft vervolgens het advies om de gehele computer inclusief MBR te formatteren. Uiteraard doen ze dit uit voorzorg, maar het lijkt me een overdreven maatregel. Het zal ongetwijfeld wel eens voorkomen dat mensen per ongeluk te veel ja klikken en er daardoor een virus/worm/trojan op de computer komt. Bij deze site is er echter alleen een formulier verstuurd naar iemand, of zou het toch zo kunnen zijn dat de site iets heeft achtergelaten op een, verder goed beveiligde windows 7 computer met updates en eset nod32 v5?
Ziet er voor de leek inderdaad 'genuine' uit, behalve dan dat alle links onderaan, inclusief diegen met "Veiligheid" een 404 geven.

Wat een gekke URL ook overigens. Die doet niet eens de moeite om echt te lijken.

Verwijderd

Gelijk ff die .in site aangemeld bij de ABN AMRO fraude afdeling.
Pagina: 1