Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:38
Nu DDR3 zo goedkoop is wil ik mijn geheugen uitbreiden van 4GB naar 8GB.
ik zie PC3-12800 en PC3-10600 voor ongeveer dezelfde prijzen en wil dus voor het snellere geheugen gaan (future-proof) mijn huidig moederbord ondersteund slechts PC3-10600 (1333mhz) op de QVL wordt ik niet veel wijzer omdat daar mijn huidige geheugen niet eens ondersteund wordt.
Ik verwacht dat het geheugen op langzamere snelheden kan werken maar kan het zo 1-2-3 niet vinden op google/got-search en zou het zonde vinden als het geheugen niet gebruikt kan worden.

Is mijn vermoede correct of moet ik voor 1333mhz geheugen gaan?

voor de volledigheid en eventuele vragen hier mijn huidige systeem:
#ProductPrijsSubtotaal
1Asus P5KC€ 0,-€ 0,-
1Intel Core 2 Quad Q9550€ 0,-€ 0,-
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 20,85€ 20,85
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 20,85

en zat te kijken naar:
http://tweakers.net/pricewatch/284491/corsair-vengeance-cml8gx3m2a1600c9b-low-profile-blue.html

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:07

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Je geheugen zal dan gewoon 'langzamer' draaien. Je kan het geheugen dus best halen, zal geen kwaad kunnen.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je geheugencontroller bepaalt de snelheid. Dus zolang dat geheugen minstens die snelheid aankan gaat het wel werken.

Ik zou voor de zekerheid wel even kijken of je iets kunt vinden over de compatibiliteit, Asusborden zijn nou niet echt geweldig als het aankomt op geheugencompatibiliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zelf een Asus P5Q PRO. Weet uit ervaring dat Asus vrij kieskeurig is met geheugen. Mijn mobo accepteerde echt alleen een paar reepjes van de QVL lijst (OCZ gold 8GB).

Vraag jezelf eerst eens af of je de extra 4GB nodig hebt. Waar gebruik je de PC voor?

Als je vooral spelletjes speelt is die 4GB extra niet nodig.