Memory word niet herkend

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-09 12:54

Stronkie

Where wind is Trouble

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem gehad. Ik had 2 DDR3 geheugen modules in mijn Asus moederboard gestoken. In het begin gaf mijn computer gewoon 8192 MB geheugen aan.

Na een aantal problemen gehad te hebben met een voeding en videokaart kwam ik gisteren er achter dat mijn computer maar 4096 MB aangaf. Vreemd dacht ik.. Ik dacht eerst dat ze misschien mijn geheugen niet er allemaal ingezet hadden.

Ik doe de kast open en zie alles zitten zoals het hoord.. Ik doe de stekker uit het stopcontact en haal de modules er uit. 1 voor 1 getest en beiden geven aan 4096 MB.. Check beiden modules werken nog. Nou in alle sloten geprobeerd , werkt ook. Dus beiden in dezelfde sloten geprobeerd en bingo weer 8192...

Hoe kan dit.. zat het geheugen niet diep genoeg. Heeft mijn MB een geheugen block.. Ik snap het niet waarom hij nu wel weer 8192 aangeeft.. Memtest86 al laten lopen een nacht lang.. 0 errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit kan verschillende oorzaken hebben, kapot geheugen, kapotte sloten, CPU die niet helemaal goed in z'n socket zit, of simpelweg incompatibiliteit die soms de kop op steekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

Topicstarter
OK , niet zo mooi nieuws dus..

Hoe kan ik dan CPU testen of die goed zit. De pc werkt gewoon en nu al weer een poosje met alle 8192 MB. Dus eigenlijk hoe kan ik de verschillende onderdelen testen.

Ik heb elke module in elke module sloten gehad en altijd gaf het MB 4096 MB aan. Tevens met Memtest86 het geheugen een nacht lang laten testen.

CPU lijkt me ook goed te zitten daar ik alle games BF3 , SKyrim en windows geen rare crashes meer heb. Dus hoe sluit ik wat uit.. Ik heb nu nog garantie op CPU , MEMORY en mainboard.. Straks misschien niet meer.

DIt is mijn mainboard:

Asus M4A87TD/USB3 met deze functie

MemOK!

Any Memory is A-OK!

MemOK! quickly ensures memory boot compatibility. This remarkable memory rescue tool requires a mere push of a button to patch memory issues. MemOK! determines failsafe settings and dramatically improves your system boot success. Get your system up and running in no time!

wat doet dit dus.. kan ik dit indrukken terwijl de pc al aanstaat???

[ Voor 28% gewijzigd door Stronkie op 23-12-2011 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

De CPU eens reseaten wil nog wel eens helpen, als niet alle pins goed contect maken. Dus begin daar eens mee en kijk of dat verschil maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bee.nl
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

Wat ik zo nu en dan ook wel eens tegenkom is dat het geheugen niet goed contact maakt door de aanwezigheid van bijvoorbeeld stof. Roken is ook funest voor hardware. Dus even de modules en sloten schoonmaken kan geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

Topicstarter
Ik leg de link tussen de CPU en het geheugen nog niet helemaal. Ik bedoel als de CPU toch niet goed zit dan moeten er toch meer problemen optreden.. Ja ik snap dat pins van de cpu naar het geheugen gaan. ps lees mijn edit ook nog effe.. Die MEM OK knop.. Wat is dat? (boekje mainboard heb ik niet meer).

Roken enzo en stof.. Nog geen last van.. het Mainboard is een maand oud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

MEM ok, is een of ander marketingding van Asus dat ik nog nooit echt z'n nut heb zien bewijzen. Het zou het geheugen automatisch goed in moeten stellen, iets dat al jaren gewoon via de SPD kan.
Pagina: 1