Toon posts:

Denon koppelen aan laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb opzoek naar een kabel om mijn Denon RC 1073 te koppelen aan mijn laptop zodat ik via Spotify muziek kan beluisteren via mijn boxen. Mijn Denon is een alles in 1 apparaat (versterker, tuner, dvd-speler, etc).

Achterin zit een AUX1 (rood + zwart ingang) en een AUX2 (rood + zwart ingang). Hierin zitten de 2 boxen aangesloten. Verder zit er een Digital (Optical) AUX1 ingang.

Weet iemand welke kabel ik moet gebruiker om hem aan te kunnen sluiten op de laptop zodat ik muziek kan afspelen via mijn boxen?

Alvast bedankt!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:51

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ik denk niet dat je op de ingang van je receiver speakers aan moet sluiten ;)
Beste kwaliteit: laptop digitaal aansluiten (eventueel via een externe geluidskaart).
Makkelijkste oplossing: kabel kopen met aan één kant mini-jack, andere kant 2 tulpjes.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:15

Pixeltje

Woo-woohoo!

Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 11:29:
Hoi,

Ik heb opzoek naar een kabel om mijn Denon RC 1073 te koppelen aan mijn laptop zodat ik via Spotify muziek kan beluisteren via mijn boxen. Mijn Denon is een alles in 1 apparaat (versterker, tuner, dvd-speler, etc).

Achterin zit een AUX1 (rood + zwart ingang) en een AUX2 (rood + zwart ingang). Hierin zitten de 2 boxen aangesloten. Verder zit er een Digital (Optical) AUX1 ingang.

Weet iemand welke kabel ik moet gebruiker om hem aan te kunnen sluiten op de laptop zodat ik muziek kan afspelen via mijn boxen?

Alvast bedankt!
Als er op je Denon alleen een optical ingang zit kun je alleen je laptop aansluiten als die een optical out heeft. Als je laptop die al heeft, zit diebij laptops vaak geintegreerd in de minijack aansluiting voor koptelefoon.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

• RonaldMones
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-03-2022
Wanneer je 2 speakers gebruikt kun je een 2x tulp naar 1 3,5jack plugje. Die kun je dan zo in je laptop doen en ook in je versterker.

Afbeeldingslocatie: http://www.maudio.nl/files/images/604.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Oke top, straks maar even kijken!

Kan het ook eventueel met een mini jack kabel met aan de andere kant een digital optical stekkertje?

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2011 11:36 ]

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Dat lijkt mij niet helemaal de bedoeling.
Aux wordt gebruikt voor input van externe bronnen.
Kan het ook eventueel met een mini jack kabel met aan de andere kant een digital optical stekkertje?
Nee, mini jack is analoog, optical is digitaal.

[ Voor 23% gewijzigd door Switchie op 23-12-2011 11:38 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-11 10:25

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 11:34:
Die bestaan niet. :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:19

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 11:29:
Wat is het typenummer van die Denon? Een RC-code slaat veelal op een Remotecontrol. Verder heb ik ook het vermoeden dat in de manual vast wel iets staat over het aansluiten van externe bronnen op de Denon.
Speakers op een ingang gaat - zoals gezegd - niet werken. Sowieso zou je dan actieve speakers moeten hebben om een speaker op een dergelijke terminal te moeten laten werken. Maar als je een AUX In hebt is het probleem toch opgelost? 3,5mm jack naar stereo RCA en je bent er.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1